Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Výhody a nevýhody jednotlivých cviků

Výběr cviků do tréninku je důležitý pro rozvoj postavy a budování svalů. Ačkoliv mnoho lidí chce zejména hubnout, měli by si uvědomit, že pro dosažení cíle potřebují mít na svém těle dostatečné množství svalové hmoty. Kromě toho, že svaly dávají tělu tvar, pomáhají také s hubnutím, protože zvyšují výdej energie a zrychlují metabolismus. Výběr cviků je proto zásadní pro dosažení vysněné postavy. Každý by měl zvolit cviky podle své individuality, protože reaguje na zatížení odlišně, různé jsou schopnosti regenerace a také poměr končetin a trupu. Pokud někomu nějaký cvik nevyhovuje, způsobuje bolesti či nezabírá, pak by měl znát alternativu a zvolit jiný, který mu bude vyhovovat... více »

Diskuse k článku (0)


Potraviny, které mohou pomoci při fitness

Složení jídelníčku je důležité, protože podle obsahu živin můžeme očekávat podporu růstu svalů, schopnost těla spalovat tuky, preventivně působit proti zánětům nebo nemocem. Zároveň je na jídelníčku závislá i schopnost těla regenerovat a poté podávat co nejlepší výkony v tréninku. Některé potraviny nám však mohou dodat látky, které bychom jinak mohli postrádat a tak by naše výkonnost nemusela být optimální... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se nedostat pod činkou do problémů

Posilování můžeme označit za skvělou aktivitu, pomocí které lze získat atraktivní sportovní postavu, odbourat stres, zvýšit si sebevědomí, zhubnout a žít aktivně. Zároveň však i při posilování mohou vzniknout situace, které by neměly nastat. Proto na ně musíme být připraveni a jejich vzniku zabránit... více »

Diskuse k článku (0)


Zvedání nohou vleže na břicho

Mezi nejsledovanější partie na těle patří břicho, a tak je vhodné znát co nejvíce cviků, abychom ho mohli co nejlépe rozvinout. Mít možnost vybrat si do tréninku z co největšího množství cviků je výhoda, která může pomoci procvičit svalstvo ze všech možných úhlů. Díky tomu lze aktivovat svalová vlákna všech partií tak, aby bylo dosaženo vyváženého rozvoje, svalového růstu, zabráníme tím i stereotypu a dáme svalům impuls k růstu. K účinným cvikům na rozvoj břicha patří i zvedání nohou ve visu na hrazdě. Jenže co když sportovec nemá po ruce hrazdu a přesto chce tento cvik do tréninku začlenit? více »

Diskuse k článku (0)


Umění odpočinku - tajemství pokroku

Změna postavy vyžaduje rozhodnutí začít něco se sebou dělat. To je dobrý začátek. Jenže mnozí chtějí dosáhnout cíle během měsíce a nasadí takové tempo, které nemůže vydržet dlouhodobě nikdo. Pro funkční život stylem fitness potřebujeme zařadit nejenom trénink, vhodnou stravu a regeneraci, ale nesmíme zapomínat mít také ze života radost, vnímat svou činnost jako zábavu a ne jako povinnost. Aby tomu tak bylo, musíme zvolit správnou strategii a začlenit trénink do svého života, aniž by byl brán negativně a nebral všechnu životní energii... více »

Diskuse k článku (0)


Který mléčný výrobek je nejlepší

Mléčná bílkovina patří k těm nejhodnotnějším s nejvyšší biologickou hodnotou. Obsahuje všechny potřebné aminokyseliny pro budování svalové hmoty a a má vysoký podíl proteinů. Mléčné výrobky můžeme ihned konzumovat a odpadá tak čas strávený přípravou, jako u vajec nebo masa, případně u rostlinných zdrojů, jako fazole nebo sója. Jejich kvalitu podtrhuje i to, že se z mléka vyrábí nejlepší protein na budování svalů s rychlou vstřebatelností, kterým je syrovátka. V mléku a v produktech z něj je syrovátky méně a více se v nich vyskytuje kasein. Dalo by se tedy říci, že nejlepším mléčným výrobkem by mohl být syrovátkový protein. Pokud však tento produkt vynecháme, stále nám zde zůstává široké spektrum produktů, které lze využít v našem jídelníčku... více »

Diskuse k článku (0)


Osobní váha pro fitness

Váha je součástí téměř každé domácnosti. Vědět kolik kdo váží je dobré. Tento základní údaj nám může říci, že se něco děje, ať už se váha pohybuje jakýmkoliv směrem. Nejčastěji se k naší nelibosti hmotnost pohybuje směrem vzhůru. Pokud však budeme hledět pouze na kilogramy, nemusíme mít k dispozici potřebné informace o složení těla. V minulosti jsme si totiž mohli na osobní váze zvážit právě pouze jen hmotnost. Dnes však již moderní váhy umí podat daleko podrobnější informace, se kterými lze lépe pracovat...více »

Diskuse k článku (0)


Fazole – kalorie, obsah živin a význam

Luštěniny se z naší stravy v poslední době téměř ztratily. V minulých dobách byly používány jako zdroje bílkovin u lidí, kteří si nemohli dovolit maso. Nyní si však maso mohou dovolit téměř všichni a proto luštěniny téměř nikdo nekonzumuje. Alespoň občas bychom je však do své stravy zařadit měli, protože obsahují i látky, které jsou poměrně zajímavé a užitečné. Mezi nejzajímavější luštěniny patří fazole, a to zejména tmavé, díky přítomnosti antioxidantů. Na druhou stranu je potřeba říci, že luštěniny mohou nadýmat a u někoho způsobovat trávicí potíže. Navíc bílkoviny z většiny luštěnin nejsou tak kvalitní jako z masa (chybí více methioninu), ale vzhledem k tomu, že bílkoviny kombinujeme a málokdo spoléhá pouze na neplnohodnotné zdroje, pak tato nevýhoda není pro kvalitu stravy důležitá... více »

Diskuse k článku (0)


Tuk v pase a jak se ho zbavit

Tuk na břichu je pro mnoho lidí nepříjemný. Když člověk není moc obézní, pak právě vrstva tuku na břichu, která zakrývá svaly, vadí asi nejvíce. Každopádně pokud se chceme zbavit přebytečného tuku z oblasti břicha, budeme muset zhubnout prakticky ze všech oblastí na těle. Naneštěstí právě z oblasti pasu spalujeme tuk až jako poslední. Přeci jen ale existují názory, že by šlo z břicha přebytečné kilogramy odstranit rychleji, i když v tomto případě je potřeba říci, že ne všichni odborníci tomu věří. Pokud chce být kdokoliv v tomto směru úspěšný, musí zařadit pohybovou aktivitu a také upravit stravu, což jsou dva základní předpoklady, abychom vůbec mohli zkusit zaútočit i na vzdorující tuk v pase. Energetický příjem musí být menší než výdej... více »

Diskuse k článku (0)


Brusinky proti zánětům i obezitě?

Většina druhů ovoce je pro konzumenty chuťově atraktivní a obsahuje důležité vitamíny, minerály a další látky. Některé druhy ovoce pak mohou být velice přínosné při sportu, změně životního stylu nebo pro udržení zdraví. Zdá se, že mezi takové ovoce můžeme zařadit i brusinky... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2016 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt