Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Jaký má být obsah tuku v těle

Nadváhu nechce mít nikdo. Omezuje nás v běžném životě, špatně vypadáme, zvyšuje riziko vzniku některých onemocnění, trpí klouby a pohybový aparát. Mnoho lidí si kontroluje pouze hmotnost na váze. Váha však nemusí říkat přesné údaje o tom, kolik procent tuku v těle máme. Pro určení podílu tuku v těle si musíme koupit vylepšenou váhu, která ho umí v těle změřit. Dalšími možnostmi pro určení tuku v těle jsou kaliper, což je měřidlo na měření kožních řas, nebo lze navštívit speciální pracoviště, kde mají přistroje a metody na přesnější určení podílu tuku v těle... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat, když se hubnutí zastaví

První fáze hubnutí většinou probíhá dobře a vše vypadá na lehký úkol. Po vyprchání nadšení a příchodem každodenních starostí se však objeví první problémy. Je přirozené, že úbytek hmotnosti a hlavně tuku se zpomalí. Jde o reakci těla, které se chrání proti nižšímu příjmu energie zpomalením metabolismu. Zastavení hubnutí může mít i jiné příčiny. Patří mezi ně například nedodržení stravovacích zásad, málo pohybu nebo regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Tajemství odhalené, nadváhu způsobují cukry

Možná si lámete hlavu nad tím, proč tak přibíráte na váze. Mezi největší prohřešky ve stravě většiny lidí patří nadměrné konzumování jednoduchých cukrů. Nacházejí se prakticky ve všech oblíbených potravinách, což naneštěstí mnozí lidé ani netuší. Samotný cukr ve své podstatě nebezpečný není. Jde o energetický zdroj, který tělo spotřebovává na energií při práci a aktivitě, jako např. sport. Potíž nastává, když tuto energii nespotřebujeme. Pokud k tomu dojde, přemění se přebytečná energie na tuk... více »

Diskuse k článku (0)


5 způsobů, jak se přinutit cvičit

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, které mohou ovlivnit nejen vztah ke cvičení, ale prakticky k celému životu. Kde bychom byli, kdyby nás nepoháněla ta síla něco dokázat, zlepšovat se a dosáhnout cílů, které jsme si vždy přáli. Nedostatek motivace patří i k důvodům, proč mnoho lidí ukončí své snažení o změnu postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Zapojit správné svaly znamená úspěch

Prvním krokem ke změně postavy bývá rozhodnutí začít cvičit. Je ale velkým rozdílem, když zvedáme činky pouze přemístěním z bodu a do bodu b jakýmkoliv způsobem nebo když cíleně zapojujeme svaly, které chceme procvičit. Rozdíl je ohromný. Zatímco u pouhého přemístění zátěže bez zapojení správných svalů nejsou výsledky tak markantní, u cíleného procvičování svalů lze dosáhnout mnohem lepších výsledků, rozvoje postavy a jednotlivých svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Proč posilovat a co tím získám

Posilování se nejčastěji doporučuje, když chce člověk změnit a vytvarovat svou postavu. Neslouží však pouze k budování svalové hmoty, ale výrazně přispívá i k redukci přebytečného tuku. Mnozí se pokoušejí zhubnout pouze změnami v jídelníčku, ale většinou jsou takové pokusy neúspěšné, protože spalovat tuk vyžaduje nějakou aktivitu. Jestliže však chceme docílit trvalých změn a ne pouze výkyv, po kterém se váha vrátí na původní hodnoty, pak potřebujeme na těle dostatečné množství svalové hmoty. Všechny tyto výhody mají lidé, kteří pravidelně posilují... více »

Diskuse k článku (0)


Sportem ke zdraví nebo nám škodí?

Často slýcháváme rčení sportem k trvalé invaliditě. Mohlo by se tedy zdát, že nejlepší je nedělat nic a ležet na gauči u televize, aby se náhodou něco nestalo. To by však byla velká chyba. Pohyb je totiž velmi důležitá aktivita, která má vliv na kvalitu života. Z tohoto důvodu se musíme naučit, který sport má pro naše tělo přínos a která aktivita nám již škodí... více »

Diskuse k článku (0)


Frekvence a objem tréninku břicha

Lidé začínají cvičit z mnoha důvodů. Patří mezi ně i redukce obvodu pasu a zhubnutí na břichu. Jde o partie, kde se nejvíce hromadí přebytečný tuk a jestliže se chce dotyčný vyhnout komplikacím z obezity, měl by začít se sebou něco dělat. Nedílnou součástí plánu je také trénink břicha. Jak často a v jakém objemu ho však trénovat, abychom dosáhli požadovaných rozměrů a tvarů? více »

Diskuse k článku (0)


Je nutné počítat a zapisovat kalorie?

Pro začínající sportovce ve fitness se doporučuje zapisovat si jak snědené jídlo během dne, tak i trénink. Mnozí se ptají, jestli je opravdu nutné vést si stravovací a tréninkový deník a počítat kalorie. Proto jsem si otestoval, jak by to dopadlo, když si nepíšu, co všechno jím a zároveň potřebuji doplnit dostatečné množství živin... více »

Diskuse k článku (2)


10 největších omylů u posilování

Mnoho lidí se zajímá o možnosti, jak zlepšit svou postavu. Zájem o formování postavy je velký, ale zároveň mnoho lidí neví jak začít a často také mají zbytečné obavy z jednoho z neúčinnějších nástrojů pro růst svalů a tím i schopnosti ovlivnit svůj vzhled. Tímto nástrojem je posilování, o kterém však stále kolují nejrůznější výmysly a nepravdy... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt