Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Proč posilovat a co tím získám

Posilování se nejčastěji doporučuje, když chce člověk změnit a vytvarovat svou postavu. Neslouží však pouze k budování svalové hmoty, ale výrazně přispívá i k redukci přebytečného tuku. Mnozí se pokoušejí zhubnout pouze změnami v jídelníčku, ale většinou jsou takové pokusy neúspěšné, protože spalovat tuk vyžaduje nějakou aktivitu. Jestliže však chceme docílit trvalých změn a ne pouze výkyv, po kterém se váha vrátí na původní hodnoty, pak potřebujeme na těle dostatečné množství svalové hmoty. Všechny tyto výhody mají lidé, kteří pravidelně posilují... více »

Diskuse k článku (0)


Sportem ke zdraví nebo nám škodí?

Často slýcháváme rčení sportem k trvalé invaliditě. Mohlo by se tedy zdát, že nejlepší je nedělat nic a ležet na gauči u televize, aby se náhodou něco nestalo. To by však byla velká chyba. Pohyb je totiž velmi důležitá aktivita, která má vliv na kvalitu života. Z tohoto důvodu se musíme naučit, který sport má pro naše tělo přínos a která aktivita nám již škodí... více »

Diskuse k článku (0)


Frekvence a objem tréninku břicha

Lidé začínají cvičit z mnoha důvodů. Patří mezi ně i redukce obvodu pasu a zhubnutí na břichu. Jde o partie, kde se nejvíce hromadí přebytečný tuk a jestliže se chce dotyčný vyhnout komplikacím z obezity, měl by začít se sebou něco dělat. Nedílnou součástí plánu je také trénink břicha. Jak často a v jakém objemu ho však trénovat, abychom dosáhli požadovaných rozměrů a tvarů? více »

Diskuse k článku (0)


Je nutné počítat a zapisovat kalorie?

Pro začínající sportovce ve fitness se doporučuje zapisovat si jak snědené jídlo během dne, tak i trénink. Mnozí se ptají, jestli je opravdu nutné vést si stravovací a tréninkový deník a počítat kalorie. Proto jsem si otestoval, jak by to dopadlo, když si nepíšu, co všechno jím a zároveň potřebuji doplnit dostatečné množství živin... více »

Diskuse k článku (2)


10 největších omylů u posilování

Mnoho lidí se zajímá o možnosti, jak zlepšit svou postavu. Zájem o formování postavy je velký, ale zároveň mnoho lidí neví jak začít a často také mají zbytečné obavy z jednoho z neúčinnějších nástrojů pro růst svalů a tím i schopnosti ovlivnit svůj vzhled. Tímto nástrojem je posilování, o kterém však stále kolují nejrůznější výmysly a nepravdy... více »

Diskuse k článku (0)


Nejkvalitnější proteiny z potravin

Proteiny jsou pro budování svalové hmoty nezastupitelné. Jestliže chce kdokoliv naplnit svůj potenciál při rozvoji postavy, pak musí udělat vše pro to, aby dodal do těla všechny potřebné živiny. Výběr kvalitních zdrojů zabezpečí dobrý start při budování nových svalů i při potřebě zhubnout, kdy proteiny pomohou s ochranou stávající svalové hmoty. Důležité je zvolit nejen zdroj, ale často i také část, což je důležité např. při výběru masa... více »

Diskuse k článku (0)


Výhody a nevýhody jednotlivých cviků

Výběr cviků do tréninku je důležitý pro rozvoj postavy a budování svalů. Ačkoliv mnoho lidí chce zejména hubnout, měli by si uvědomit, že pro dosažení cíle potřebují mít na svém těle dostatečné množství svalové hmoty. Kromě toho, že svaly dávají tělu tvar, pomáhají také s hubnutím, protože zvyšují výdej energie a zrychlují metabolismus. Výběr cviků je proto zásadní pro dosažení vysněné postavy. Každý by měl zvolit cviky podle své individuality, protože reaguje na zatížení odlišně, různé jsou schopnosti regenerace a také poměr končetin a trupu. Pokud někomu nějaký cvik nevyhovuje, způsobuje bolesti či nezabírá, pak by měl znát alternativu a zvolit jiný, který mu bude vyhovovat... více »

Diskuse k článku (0)


Potraviny, které mohou pomoci při fitness

Složení jídelníčku je důležité, protože podle obsahu živin můžeme očekávat podporu růstu svalů, schopnost těla spalovat tuky, preventivně působit proti zánětům nebo nemocem. Zároveň je na jídelníčku závislá i schopnost těla regenerovat a poté podávat co nejlepší výkony v tréninku. Některé potraviny nám však mohou dodat látky, které bychom jinak mohli postrádat a tak by naše výkonnost nemusela být optimální... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se nedostat pod činkou do problémů

Posilování můžeme označit za skvělou aktivitu, pomocí které lze získat atraktivní sportovní postavu, odbourat stres, zvýšit si sebevědomí, zhubnout a žít aktivně. Zároveň však i při posilování mohou vzniknout situace, které by neměly nastat. Proto na ně musíme být připraveni a jejich vzniku zabránit... více »

Diskuse k článku (0)


Zvedání nohou vleže na břicho

Mezi nejsledovanější partie na těle patří břicho, a tak je vhodné znát co nejvíce cviků, abychom ho mohli co nejlépe rozvinout. Mít možnost vybrat si do tréninku z co největšího množství cviků je výhoda, která může pomoci procvičit svalstvo ze všech možných úhlů. Díky tomu lze aktivovat svalová vlákna všech partií tak, aby bylo dosaženo vyváženého rozvoje, svalového růstu, zabráníme tím i stereotypu a dáme svalům impuls k růstu. K účinným cvikům na rozvoj břicha patří i zvedání nohou ve visu na hrazdě. Jenže co když sportovec nemá po ruce hrazdu a přesto chce tento cvik do tréninku začlenit? více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt