Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Jak omezit chuť na sladké

Sladké patří mezi největší lákadla pro mnohé lidi. Těžko se jim odolává, pokud na ně býváme zvyklí a pravidelně je konzumujeme. Naneštěstí jejich přílišná konzumace není moc příznivá pro naše tělo. Pokud je člověk aktivní a mladý, pak ještě lze tyto negativní vlivy potlačit. Potíž nastává, když aktivita schází a navíc přibývají roky. Nečinnost a příliš sladkého znamená zejména pozvolný nárůst hmotnosti, který nezřídka vede i k obezitě. No a přibývající věk má pak další nepříjemné vlivy, jako je ubývání svalové hmoty a tím i zpomalování metabolismu a zároveň se přidává zhoršená citlivost na inzulín, což může být způsobené i nadměrným konzumováním sladkých potravin... více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsový zdvih vestoje jednoručně

Bicepsový zdvih vestoje s jednoručkami má oproti zdvihu s velkou činkou některé výhody. Zatímco u velké činky lze použít největší možnou zátěž, což je zejména pro maximální rozvoj hmoty neocenitelné, u jednoruček můžeme využít oddělené práce končetin, takže lze vyrovnat nerovnováhu v síle a rozvoji. Navíc jednoručky umožňují variaci úchopu, což ještě více zvýší účinnost cviku, zatíží biceps z jiného úhlu a podpoří svaly k růstu. Jako další výhodu můžeme označit lepší dostupnost vybavení. Není obtížné si obstarat dvě jednoručky a tak lze tento účinný cvik zařadit do tréninku i v domácích podmínkách... více »

Diskuse k článku (0)


5 důvodů, proč se nedaří zhubnout

Mnoho lidí se snaží zhubnout. Někteří jsou úspěšní, ale mnozí, a zdá se že jich je většina, neustále a opakovaně podstupují diety a přesto se jim nedaří dosáhnout trvalé změny na své postavě. Snaží se najít tajemství, jak vyzrát nad přibývajícími kilogramy, ale v mnoha případech nejsou ochotni podstoupit změny, které jim pomohou trvale změnit svou postavu tak, aby s ní byli spokojeni. Zde je pět nejdůležitějších faktorů, které jsou zcela zásadní, pokud chce někdo trvale změnit svou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Kakao - živiny, kalorie a účinky

S kakaem se mnozí již setkali ve své stravě v podobě čokolády, která by ho měla (někdy to ale nemusí být pravda) obsahovat. Kakao se řadí k tzv. superpotravinám. Potíž je v tom, že v běžných produktech ho není dostatečné množství nebo je nevhodně zpracováno a pak v něm chybí to nejpodstatnější, což jsou mikroživiny a z nich zejména flavonoidy. Pokud však najdeme a koupíme opravdu kvalitní produkt s obsahem kakaa, pak lze očekávat i pozitivní vliv na organismus... více »

Diskuse k článku (0)


Rozvinutí slzy kvadricepsu

Nohy tvoří velkou část těla a rozhodně se vyplatí je zařadit do tréninku hned od počátku, kdy se snažíme rozvinout svojí postavu. Kdo hned v úvodu opomene tuto důležitou část těla, může mít později problémy dostat ji na úroveň zbytku těla. Dalším argumentem proč zatěžovat celé tělo hned od počátku je, že postava bez přiměřeně rozvinutých nohou není estetická. Vnitřní hlava čtyřhlavého svalu stehna (vastus medialis – někdy nazývaný i slza) se obvykle bez potíží rozvine, když se zvětší celkový objem svalů na noze. U někoho však může i tato část svalu zaostat. Některé cviky dokáží poněkud více přenést aktivitu na tuto oblast, i když ji nelze zcela izolovat... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se bránit zánětům pomocí stravy

Se zánětem se během života musí vypořádat téměř každý. Zánět je odezva organismu na nejrůznější negativní vlivy působící na tělo. Může vzniknout úrazem, zraněním, působením bakterií, ale také dlouhodobým přetížením a následným oslabením organismu. Na jeho vznik může mít vliv i špatná strava a někdy i vrozená náchylnost. Každopádně je jasné, že již vzniklý zánět musí řešit odborník z oblasti medicíny. Pokud však chceme zánětům předcházet, lze toho docílit hned několika vlivy, které působí na naše zdraví. Jsou to zejména přijímaná strava, přiměřená pohybová aktivita a také dostatečná regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Napumpovat svaly na závěr tréninku

Základní cviky jsou důležité pro aktivaci svalových vláken a následný růst či udržení aktivní svalové hmoty. Zároveň je ale také prospěšné nahnat do svalů co nejvíce krve a tím i živin. Lze tak pomoci nejen růstu svalů, ale napumpování dokáže zlepšit pocit ze cvičení, k čemuž pomáhají například i uvolněné endorfiny. Kdo tedy nemá chuť cvičit, stačí se dostat do stavu, kdy dokážeme svaly napumpovat a na další cvičení se mnozí opět těší, jelikož vidí výsledky a navíc se po tréninku i dobře cítí... více »

Diskuse k článku (0)


Co jíst večer - i večeře je důležitá

Každé jídlo během dne doplňuje energii, ale zároveň plní určitou funkci a není úplně jedno, co v konkrétní části dne konzumujeme. Vše závisí i na cíli, který chceme dosáhnout. Jiné bude složení jídla pokud usilujeme o nabírání svalové hmoty a odlišné bude i v případě, jestliže se snažíme hubnout. V obou případech ale musíme udělat vše pro ochranu svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Oslí výpony na rozvoj lýtek

Lýtka jsou pro mnohé komplikovanou svalovou partií, která odmítá růst nebo s nimi dotyčný není spokojen, protože jim chybí ten pravý tvar typický pro tuto oblast. Kromě obvyklých výponů mohou s rozvojem lýtek pomoci i oslí výpony... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink, spánek, práce na směny a zdraví

Kdo pracuje na směny, prodlužuje pracovní dobu do pozdních hodin, chodí se v noci bavit nebo záměrně nedodržuje čas určený na spánek s cílem získat více času, může být více ohrožen vznikem mnohých civilizačních onemocnění. Kromě toho se také snižuje účinnost tréninku a pokroky mohou být pomalejší nebo se zcela zastavit... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2016 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt