Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Pro zhubnutí navyšte objem tréninku

Mnoho lidí se rozhodne hubnout a dostat se do formy. Mají nejrůznější důvody a cíle, často však hlavně změnit svůj vzhled úbytkem tuku a vytvarování postavy novou svalovou hmotou. Asi nejdůležitější podmínkou pro úbytek váhy a spalování tuku je vytvořit energetický deficit. Dosáhneme ho několika způsoby... více »

Diskuse k článku (0)


Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

Říká se, že pro rozvoj svalů musí sportovci podstoupit bolest a pálení metodou burns. Jistě znáte ty obrázky z časopisů, kdy dva kulturisté s grimasami v obličeji překonávají bolest způsobenou těžkým tréninkem, vysokými váhami a intenzitou a navzájem se povzbuzují k lepším výkonům. Je nesporné, že to má své výhody a nepochybně to přináší výsledky. Na druhou stranu si pak často lidé říkají, že tohle určitě dělat nebudou. Vždyť takové úsilí, které je vidět z tréninků špičkových sportovců, nechce většina lidí provádět. Potřebujeme tedy bolest, burns a svalovou horečku pro dosažení výsledků? více »

Diskuse k článku (0)


Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

Pro budování nové svalové hmoty, ale i při hubnutí, potřebujeme velmi kvalitní proteiny. Mezi kvalitní zdroje patří například drůbež. Nyní však máme možnost zkusit i nové zdroje, které vypadají velmi zajímavě jak obsahem mikroživin, ale hlavně vysokým podílem proteinů a nízkým podílem tuku. Mezi takové zdroje patří maso ze pštrosa. Pravděpodobně ho nebudeme mít na talíři každý den, ale na druhou stranu dokáže obohatit náš jídelníček a doplnit často nedostatečně zastoupené proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Kruhový vs. dělený trénink, který je lepší

Jakmile se rozhodneme začít cvičit, musíme si co nejdříve určit a naplánovat, jakým způsobem a metodami budeme trénovat. U posilování jsou nejrozšířenější dva způsoby. Prvním je tzv. kruhový trénink a druhý způsob se nazývá dělený trénink. Zatímco kruhový systém používáme na zatížení celého těla v jednom tréninku, dělený systém rozděluje cvičení tak, aby se každá partie nebo skupina partií cvičila samostatně. Jaké jsou výhody a nevýhody těchto metod... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dodržovat pitný režim

Pro dosažení co nejlepší formy, při hubnutí nebo budování nových svalů a při dalších sportovních aktivitách potřebujeme pít dostatek vody. Často na ní ale zapomínáme. Přitom nedostatek vody může způsobit řadu komplikací. Může to být ale i opačně, kdy pijeme vody příliš. Pokud chceme, aby naše tělo správně fungovalo, pak se bez optimálního příjmu tekutin neobejdeme... více »

Diskuse k článku (0)


Z jakého důvodu stále cvičím

Asi nejdůležitější podmínka pro úspěch při hubnutí, změně postavy či získání nové svalové hmoty je soustavnost a pravidelnost. Jednoduše řečeno musíte cvičit dlouhodobě a několikrát týdně. Často se lidé, kteří cvičí, setkávají s otázkou, proč stále trénují, co je k tomu vede a jak to dokáží vydržet. Přitom důvody jsou zcela obyčejné, ale zároveň velmi motivující... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat po dietě

Hubnutí skončilo, požadovaná váha byla dosažena a člověk má dobrý pocit z vykonané práce. A teď se jdu konečně pořádně najíst. Salám, klobásky, čokoládu, zákusky. Stop! Přesně tomuto scénáři musíte zabránit! Dosažení požadované váhy totiž vaše práce nekončí. Pokud byste udělali to, co je popsané výše, hodně rychle byste se vrátili na původní váhu, a možná ještě vyšší. Nedá se nic dělat, ale musíte se dozvědět pravdu. Již nebudou žádné hromady salámů, zákusků a čokolád. Nyní, když byla dosažena požadovaná postava, můžeme udržovat nynější stav a nebo je tu další možnost. Vytyčit si nový cíl, jako je vybudování další svalové hmoty, vylepšení silových schopností, zviditelnit břišní svaly nebo příprava na nějaké závody...více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Možná se stále rozhodujete, kdy začít cvičit. V podstatě je úplně jedno, ve kterou roční dobu začnete s tréninkem a vezmete plně do rukou, jak budete vypadat. Jenže potíž je v tom, že ti, kteří se prozatím ke cvičení neodhodlali, nemají návyk k pravidelné pohybové aktivitě a co si budeme nalhávat, v zimě se většinou nikomu moc cvičit nechce. Je dlouhá noc a krátký den a počasí také nebývá moc přívětivé. Naštěstí ti, kteří pravidelně sportují, takové maličkosti nevykolejí a bez potíží sportují celý rok, protože díky sportu se jim zlepší nálada, sebevědomí a odbourává se nadbytečný stres. Proto bývá pro začátečníky výhodnější, když začínají na jaře a má to hned několik výhod a důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

Velmi účinným nástrojem pro zlepšení spalování tuků jsou tzv. sacharidové vlny. Jde o manipulaci se sacharidy ve stravě, díky které se nezpomaluje metabolismus. Podpoří se využití tuku jako zdroje energie a tím lze bez zbytečného dlouhodobého omezování sacharidů ve stravě docílit lepších výsledků. Navíc tím šetříme svalovou hmotu, která má význam pro zachování rychlosti metabolismu a spalování většího množství energie i v době, kdy zrovna nevykonáváme žádnou činnost. Pro ochranu svalové hmoty musíme přijmout dostatečné množství kvalitních proteinů, většinou mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Trojsérie na lepší procvičení břicha

Z tréninku břicha není potřeba dělat vědu. Zároveň bychom však břicho neměli podceňovat, protože jde o klíčovou oblast středu těla, která se může stát jak naší silnou stránkou, tak i nejslabším článkem našeho těla. V první řadě břicho působí společně se spodními zády na stabilitu celého těla a na středu těla také závisí, jak výkonní budeme v těch nejúčinnějších cvicích, jako jsou dřepy, mrtvé tahy nebo přítahy v předklonu. U tréninku břicha se doporučuje provádět více opakování než u jiných partií. Zkusit lze i trojsérie, což jsou tři cviky spojené do jedné velké série. Tato trojsérie se pak provede třeba pětkrát... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt