Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Co dělat po dietě

Hubnutí skončilo, požadovaná váha byla dosažena a člověk má dobrý pocit z vykonané práce. A teď se jdu konečně pořádně najíst. Salám, klobásky, čokoládu, zákusky. Stop! Přesně tomuto scénáři musíte zabránit! Dosažení požadované váhy totiž vaše práce nekončí. Pokud byste udělali to, co je popsané výše, hodně rychle byste se vrátili na původní váhu, a možná ještě vyšší. Nedá se nic dělat, ale musíte se dozvědět pravdu. Již nebudou žádné hromady salámů, zákusků a čokolád. Nyní, když byla dosažena požadovaná postava, můžeme udržovat nynější stav a nebo je tu další možnost. Vytyčit si nový cíl, jako je vybudování další svalové hmoty, vylepšení silových schopností, zviditelnit břišní svaly nebo příprava na nějaké závody...více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Možná se stále rozhodujete, kdy začít cvičit. V podstatě je úplně jedno, ve kterou roční dobu začnete s tréninkem a vezmete plně do rukou, jak budete vypadat. Jenže potíž je v tom, že ti, kteří se prozatím ke cvičení neodhodlali, nemají návyk k pravidelné pohybové aktivitě a co si budeme nalhávat, v zimě se většinou nikomu moc cvičit nechce. Je dlouhá noc a krátký den a počasí také nebývá moc přívětivé. Naštěstí ti, kteří pravidelně sportují, takové maličkosti nevykolejí a bez potíží sportují celý rok, protože díky sportu se jim zlepší nálada, sebevědomí a odbourává se nadbytečný stres. Proto bývá pro začátečníky výhodnější, když začínají na jaře a má to hned několik výhod a důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

Velmi účinným nástrojem pro zlepšení spalování tuků jsou tzv. sacharidové vlny. Jde o manipulaci se sacharidy ve stravě, díky které se nezpomaluje metabolismus. Podpoří se využití tuku jako zdroje energie a tím lze bez zbytečného dlouhodobého omezování sacharidů ve stravě docílit lepších výsledků. Navíc tím šetříme svalovou hmotu, která má význam pro zachování rychlosti metabolismu a spalování většího množství energie i v době, kdy zrovna nevykonáváme žádnou činnost. Pro ochranu svalové hmoty musíme přijmout dostatečné množství kvalitních proteinů, většinou mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Trojsérie na lepší procvičení břicha

Z tréninku břicha není potřeba dělat vědu. Zároveň bychom však břicho neměli podceňovat, protože jde o klíčovou oblast středu těla, která se může stát jak naší silnou stránkou, tak i nejslabším článkem našeho těla. V první řadě břicho působí společně se spodními zády na stabilitu celého těla a na středu těla také závisí, jak výkonní budeme v těch nejúčinnějších cvicích, jako jsou dřepy, mrtvé tahy nebo přítahy v předklonu. U tréninku břicha se doporučuje provádět více opakování než u jiných partií. Zkusit lze i trojsérie, což jsou tři cviky spojené do jedné velké série. Tato trojsérie se pak provede třeba pětkrát... více »

Diskuse k článku (0)


Jaký má být obsah tuku v těle

Nadváhu nechce mít nikdo. Omezuje nás v běžném životě, špatně vypadáme, zvyšuje riziko vzniku některých onemocnění, trpí klouby a pohybový aparát. Mnoho lidí si kontroluje pouze hmotnost na váze. Váha však nemusí říkat přesné údaje o tom, kolik procent tuku v těle máme. Pro určení podílu tuku v těle si musíme koupit vylepšenou váhu, která ho umí v těle změřit. Dalšími možnostmi pro určení tuku v těle jsou kaliper, což je měřidlo na měření kožních řas, nebo lze navštívit speciální pracoviště, kde mají přistroje a metody na přesnější určení podílu tuku v těle... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat, když se hubnutí zastaví

První fáze hubnutí většinou probíhá dobře a vše vypadá na lehký úkol. Po vyprchání nadšení a příchodem každodenních starostí se však objeví první problémy. Je přirozené, že úbytek hmotnosti a hlavně tuku se zpomalí. Jde o reakci těla, které se chrání proti nižšímu příjmu energie zpomalením metabolismu. Zastavení hubnutí může mít i jiné příčiny. Patří mezi ně například nedodržení stravovacích zásad, málo pohybu nebo regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Tajemství odhalené, nadváhu způsobují cukry

Možná si lámete hlavu nad tím, proč tak přibíráte na váze. Mezi největší prohřešky ve stravě většiny lidí patří nadměrné konzumování jednoduchých cukrů. Nacházejí se prakticky ve všech oblíbených potravinách, což naneštěstí mnozí lidé ani netuší. Samotný cukr ve své podstatě nebezpečný není. Jde o energetický zdroj, který tělo spotřebovává na energií při práci a aktivitě, jako např. sport. Potíž nastává, když tuto energii nespotřebujeme. Pokud k tomu dojde, přemění se přebytečná energie na tuk... více »

Diskuse k článku (0)


5 způsobů, jak se přinutit cvičit

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, které mohou ovlivnit nejen vztah ke cvičení, ale prakticky k celému životu. Kde bychom byli, kdyby nás nepoháněla ta síla něco dokázat, zlepšovat se a dosáhnout cílů, které jsme si vždy přáli. Nedostatek motivace patří i k důvodům, proč mnoho lidí ukončí své snažení o změnu postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Zapojit správné svaly znamená úspěch

Prvním krokem ke změně postavy bývá rozhodnutí začít cvičit. Je ale velkým rozdílem, když zvedáme činky pouze přemístěním z bodu a do bodu b jakýmkoliv způsobem nebo když cíleně zapojujeme svaly, které chceme procvičit. Rozdíl je ohromný. Zatímco u pouhého přemístění zátěže bez zapojení správných svalů nejsou výsledky tak markantní, u cíleného procvičování svalů lze dosáhnout mnohem lepších výsledků, rozvoje postavy a jednotlivých svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Proč posilovat a co tím získám

Posilování se nejčastěji doporučuje, když chce člověk změnit a vytvarovat svou postavu. Neslouží však pouze k budování svalové hmoty, ale výrazně přispívá i k redukci přebytečného tuku. Mnozí se pokoušejí zhubnout pouze změnami v jídelníčku, ale většinou jsou takové pokusy neúspěšné, protože spalovat tuk vyžaduje nějakou aktivitu. Jestliže však chceme docílit trvalých změn a ne pouze výkyv, po kterém se váha vrátí na původní hodnoty, pak potřebujeme na těle dostatečné množství svalové hmoty. Všechny tyto výhody mají lidé, kteří pravidelně posilují... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt