Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Rozvinutí slzy kvadricepsu

Nohy tvoří velkou část těla a rozhodně se vyplatí je zařadit do tréninku hned od počátku, kdy se snažíme rozvinout svojí postavu. Kdo hned v úvodu opomene tuto důležitou část těla, může mít později problémy dostat ji na úroveň zbytku těla. Dalším argumentem proč zatěžovat celé tělo hned od počátku je, že postava bez přiměřeně rozvinutých nohou není estetická. Vnitřní hlava čtyřhlavého svalu stehna (vastus medialis – někdy nazývaný i slza) se obvykle bez potíží rozvine, když se zvětší celkový objem svalů na noze. U někoho však může i tato část svalu zaostat. Některé cviky dokáží poněkud více přenést aktivitu na tuto oblast, i když ji nelze zcela izolovat... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se bránit zánětům pomocí stravy

Se zánětem se během života musí vypořádat téměř každý. Zánět je odezva organismu na nejrůznější negativní vlivy působící na tělo. Může vzniknout úrazem, zraněním, působením bakterií, ale také dlouhodobým přetížením a následným oslabením organismu. Na jeho vznik může mít vliv i špatná strava a někdy i vrozená náchylnost. Každopádně je jasné, že již vzniklý zánět musí řešit odborník z oblasti medicíny. Pokud však chceme zánětům předcházet, lze toho docílit hned několika vlivy, které působí na naše zdraví. Jsou to zejména přijímaná strava, přiměřená pohybová aktivita a také dostatečná regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Napumpovat svaly na závěr tréninku

Základní cviky jsou důležité pro aktivaci svalových vláken a následný růst či udržení aktivní svalové hmoty. Zároveň je ale také prospěšné nahnat do svalů co nejvíce krve a tím i živin. Lze tak pomoci nejen růstu svalů, ale napumpování dokáže zlepšit pocit ze cvičení, k čemuž pomáhají například i uvolněné endorfiny. Kdo tedy nemá chuť cvičit, stačí se dostat do stavu, kdy dokážeme svaly napumpovat a na další cvičení se mnozí opět těší, jelikož vidí výsledky a navíc se po tréninku i dobře cítí... více »

Diskuse k článku (0)


Co jíst večer - i večeře je důležitá

Každé jídlo během dne doplňuje energii, ale zároveň plní určitou funkci a není úplně jedno, co v konkrétní části dne konzumujeme. Vše závisí i na cíli, který chceme dosáhnout. Jiné bude složení jídla pokud usilujeme o nabírání svalové hmoty a odlišné bude i v případě, jestliže se snažíme hubnout. V obou případech ale musíme udělat vše pro ochranu svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Oslí výpony na rozvoj lýtek

Lýtka jsou pro mnohé komplikovanou svalovou partií, která odmítá růst nebo s nimi dotyčný není spokojen, protože jim chybí ten pravý tvar typický pro tuto oblast. Kromě obvyklých výponů mohou s rozvojem lýtek pomoci i oslí výpony... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink, spánek, práce na směny a zdraví

Kdo pracuje na směny, prodlužuje pracovní dobu do pozdních hodin, chodí se v noci bavit nebo záměrně nedodržuje čas určený na spánek s cílem získat více času, může být více ohrožen vznikem mnohých civilizačních onemocnění. Kromě toho se také snižuje účinnost tréninku a pokroky mohou být pomalejší nebo se zcela zastavit... více »

Diskuse k článku (0)


Sumo mrtvý tah

Mrtvý tah patří vůbec k nejúčinnějším cvikům na rozvoj celého těla. Jeho provedení však může mnohým lidem dělat potíže a při nesprávné technice jde často o velmi nebezpečné pohyby, které mohou vést až ke zranění. Velmi důležitou oblastí jsou u mrtvých tahů spodní záda. Pokud má někdo problémy s touto oblastí, nebo má špatný poměr končetin pro vykonávání cviku, zejména pokud má někdo dlouhé nohy a krátké paže a navíc není dost ohebný, může zkusit zařadit způsob provedení nazvaný sumo mrtvý tah... více »

Diskuse k článku (0)


Jak posílit mozkové funkce a paměť

Být fit neznamená jen sportování a mít tělo ve formě, ale nesmíme zapomínat ani na naší mysl a mozek. Spojení mysli a těla je vyžadováno jako jeden z faktorů úspěšnosti při budování postavy. Zdravou mozkovou činnost a paměť potřebujeme při učení, získávání informací, ale třeba i při sestavování tréninku. Proto bychom měli mozek nejen správně zatěžovat jeho využíváním, ale zároveň podpořit i jeho činnost pomocí správné stravy... více »

Diskuse k článku (0)


Rychlobruslař

Dostat se do formy lze mnoha způsoby. Používají se činky, stroje, různá sportovní odvětví. Stále více lidí dává přednost cvičení s váhou vlastního těla. Je to z toho důvodu, že jde o cvičení, při kterém nehrozí tak velké riziko zranění, pokud se provádí správně. Další velkou výhodou cvičení s váhou vlastního těla lidé nachází v tom, že ho lze provádět kdekoliv, to znamená i doma. A to je pro mnohé vůbec ta největší výhoda, protože mnozí nemají čas nebo peníze, aby navštěvovali sportoviště nebo posilovny. Mezi účinné pohyby, které mohou pomoci s formováním těla, patří i cvik nazvaný rychlobruslař... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší cvik na břicho

Břicho patří k nejsledovanějším partiím na lidském těle. Každému vadí, jestliže se nevejde do své velikosti oblečení a tak se snaží něco se svým středem těla dělat. Abychom mohli s touto oblastí něco účinného dělat, měli bychom se zaměřit na přísun stravy, aerobní aktivity a také bychom měli podpořit svalstvo k růstu. Proto je dobré zjistit, které cviky jsou na oblast břicha ty nejúčinnější... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2016 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt