Fitvit.cz » Cvičení » 10 způsobů, jak si ulehčit hubnutí

10 způsobů, jak si ulehčit hubnutí

Na jaře a v létě máme díky příznivým podmínkám ideální možnost co nejrychleji zhubnout. Vyhýbáme se hladovění, pochybným způsobům hubnutí, dlouhotrvající aerobní aktivitě a jiným drastickým metodám, které mají většinou za následek přesný opak toho, čeho chceme dosáhnout. Abychom co nejvíce spalovali tuky, můžeme zkusit hned 10 způsobů, které ulehčí hubnutí a získáme tak lepší postavu.

1. Intenzivní kardio

Zařadíme do tréninku sprinty. 4 až 5 sprintů a mezi nimi normálním způsobem jdeme do té doby, dokud nejsme schopni provést další sprint. Jednoduchá a účinná metoda, jak spálit nějaký tuk navíc. Navíc jsme venku a užíváme si pěkného počasí. U sprintů jde o aktivitu HIIT.

2. manipulace se sacharidy

Některé dny výrazně omezíme příjem sacharidů. Umožníme tím tělu spalovat více tuků. Potom nějaké sacharidy opět přidáme. Střídáním příjmu cukrů udržujeme zrychlený metabolismus a tělo tak lépe reaguje na naší snahu zhubnout.

3. Vkládání cviků na břicho mezi tréninky

Pokud má někdo chuť a energii cvičit o trochu více, pak může zkusit zařazovat nějaké cvičení navíc. Zařadíme 1 supersérii zaměřenou na břicho složenou z 50 zkracovaček a z 50 zvedání nohou vleže navíc po každém tréninku. Břicho je odolná partie a tak můžeme zařadit tuto sérii i ve volných chvílích, kdy neprovádíme trénink. Zvýrazníme tak partii břicha a spálíme i další kalorie navíc.

4. Potraviny podporující spalování tuků

Zařadíme do jídelníčku potraviny, které pomáhají spalovat tuky. Jsou to například ořechy, semena, zelenina, ryby, zelený čaj a třeba také proteiny. Proteiny chrání svalovou hmotu, podporují stavbu nových svalů a čím více svalů máme na těle, tím více energie spalujeme.

5. Chodit , nesedět dlouho u televize nebo u počítače

Kdo chce zhubnout a má hodně kilogramů navíc, pak z největší pravděpodobností nebude stačit jen 30 – 40 minut tréninku, ale bude nutné i omezit i čas strávený u televize nebo u počítače na nezbytné minimum. Vhodné je hlavně více chodit. Možností k chůzi je mnoho, stačí si vybrat důvod a přestat se vymlouvat na nedostatek času.

6. Zařadit posilování

Posilování je velmi účinné při snaze hubnout. Umožňuje totiž zachovat stávající svalovou hmotu a tím udržovat rychlost metabolismu. Svalová hmota nám potom pomáhá spalovat přebytečnou energii a utvářet vzhled postavy. Je to velmi účinné a jednoduché.

7. Pracovat a provádět nějakou činnost

Pohyb je nutnost pro naše zdraví. Velmi se mýlí ti, kteří jen odpočívají v domnění, že své tělo šetří. Je to právě naopak. Nedostatkem pohybu nás bude vše více bolet a navíc budou i přibývat kila navíc ve formě tuku a svalová hmota bude ubývat. Proto kromě tréninku je dobré provádět i další činnosti, jako např. práce v domácnosti, na zahradě nebo další činnosti. Nemusíme dělat celý den, ale sami uvidíme, jak tělo reaguje na zátěž a určité množství práce navíc dokáže pomoci spálit více tuku.

8. Nehladovět

I při hubnutí je nutné se pořádně najíst. Je potřeba ale vybrat ty správné potraviny. Zcela zásadní je pro úspěch dostatek proteinů. Dále by v jídelníčku neměly chybět tzv. zdravé tuky, komplexní sacharidy, zelenina a v přiměřené míře i ovoce.

9. Ranní kardio trénink

Někomu možná nevyhovuje hned po ránu jít provádět aerobní aktivitu. Když však dodáme tělu vodu, aminokyseliny a nějaký spalovač tuku, pak jde o velmi účinný způsob, jak donutit tělo přednostně spalovat tuk. Stačí přibližně 30 minut a tím nastartujeme spalování tuku a zároveň nezačneme spalovat příliš mnoho svalové hmoty díky přijatým aminokyselinám.

10. Zkusit ráno jíst převážně proteiny

Ráno jíst převážně proteiny a jen minimum tuku a trochu jednoduchých sacharidů z ovoce, například z banánu nebo dalšího ovoce. Umožníme tak tělu i v dopoledních hodinách spalovat tuk. Některé dny ráno sacharidy přidáme a další zase ubereme viz bod 2.

Pro úspěšné hubnutí je vhodné najít si metody, které fungují na konkrétního jedince. Na každého nefunguje všechno stejně, ale každopádně je nutné jít cestou postupného a mírného hubnutí, kdy musí být energetický příjem o trochu menší než výdej.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» 5 cviků, které nejlépe spalují tuky

» Jak odstranit sladké ze stravy postupnými kroky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt