Fitvit.cz » Cvičení » 5 důvodů, proč nerostou svaly

5 důvodů, proč nerostou svaly

Cvičíte, jíte a snažíte se zlepšit svou postavu. K tomu ale nutně potřebujete svalovou hmotu. Svalová hmota tvaruje vaší postavu a zrychluje metabolismus, takže i ovlivňuje spotřebu energie během dne, a to i v případě, že zrovna nic neděláte. Často se ale stává, že svalová hmota neroste tak, jak byste potřebovali. Důvodů může být mnoho. Měli byste se však vyhýbat pěti vlivům, které proti růstu svalů působí nejvíce.

1. Málo proteinů

Můžete si myslet, že hodně jíte, ale přesto svaly nerostou. Na vině může být nedostatek proteinů. Jde o základní živinu, ze které se svaly tvoří. Jejich potřeba může být u každého člověka trochu jiná, ale přesto by to mělo být mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti. Také kvalita proteinů hraje důležitou roli. Nejhodnotnější proteiny totiž dokáže tělo lépe využít než ty, kde není úplné aminokyselinové spektrum. Mezi ty nejlepší patří mléčné výrobky, maso, vejce, z rostlinných zdrojů to může být například sója. Dobrým pomocníkem jsou proteinové přípravky s vysokým podílem proteinů.

2. Energetický deficit

Když chcete přibrat zejména čistou svalovou hmotu bez zbytečného tuku, neměli byste být v energetickém deficitu, ale ani v přílišném nadbytku. Pokud vám energie schází, tělo jednoduše bude spotřebovávat energii ze svých zásob. V lepším případě z glykogenových nebo tukových a v tom horším si vezme energii ze své svalové hmoty, takže v tomto momentu svaly dokonce ztrácíte. Proto byste při budování měli dosáhnout mírného energetického přebytku a vyhýbat se nadměrné konzumaci jednoduchých cukrů a příliš velkému podílu tuků, zejména těch nasycených a transmastných kyselin.

3. Malá zátěž

Už jste někdy viděli, že někomu rostou svaly a nezatěžuje tělo s úsilím a s co největší váhou? Naneštěstí se lidé bojí používat alespoň trochu větší hmotnost, která vyžaduje více námahy. Svaly totiž reagují až tehdy, kdy je zatížíte námahou, na kterou nejsou zvyklé. Reagují potom zesílením, aby další námahu snesly lépe. Proto musíte cvičit s co nejvyšší možnou zátěží, ale pozor, je nutné provádět cviky technicky správně.

Váha je tedy důležitá, ale ne za cenu špatného provedení cviku. Používat příliš velkou zátěž bez dodržování techniky může být naopak nebezpečné a hrozí v tomto případě vyšší riziko vzniku zranění. Zvýšit úsilí můžete i zkrácením přestávek mezi sériemi nebo zařazením dalších intenzifikačních metod, jako např. Vynucená, neúplná nebo negativní opakování. Proto si musíte nastavit trénink tak, abyste zvyšovali obtížnost tréninků po malých krocích a sami pak ucítíte, že už jste schopni přidat další zátěž nebo zvýšit intenzitu.

4. Nedostatek tréninku za týden

Když cvičíte jednou nebo dvakrát týdně, nemůžete očekávat, že tělo bude růst. Sice nějaké základní výsledky možná docílíte, ale abyste dosáhli výraznějších výsledků, měli byste posilovat alespoň 4 x týdně. Jinak se budete stále dostávat z první fáze a nikdy nedosáhnete tvarů své postavy, jakou byste si přáli.

5. Příliš mnoho aerobní aktivity

Jestliže rádi jezdíte dlouhé trasy na kole, běháte velké vzdálenosti a máte příliš mnoho aerobní aktivity, pak pravděpodobně budete mít problém vybudovat potřebné množství svalů, které by ovlivnily váš vzhled. Je dobře, že sportujete a máte dostatek pohybu, ale velký objem aerobní aktivity a růst většího množství svalové hmoty nejde dohromady.

Pokud chcete alespoň atletickou postavu, omezte dlouhé aerobní aktivity a zařaďte je v množství přibližně 4 x týdně po dobu 30 – 40 minut a sledovat co se bude dít. Případně pak udělat další úpravy, aby došlo ke svalovému růstu. Možná by stálo za to vystřídat dlouhodobé aerobní aktivity za sprinty a sporty využívající intervalového zatížení, jako například tenis. Kdo chce budovat při běžném sportování svalovou hmotu, pak by měl také zařadit posilování, protože jde o nejlepší způsob, jak budovat svalovou hmotu.

Když chcete měnit svou postavu, je k tomu svalová hmota nezbytná. Důsledkem nedostatku svalové hmoty je horší spalování tuku, nebudete spokojeni se vzhledem své postavy, může vám chybět výkonnost a při ochablém svalstvu můžete mít i potíže s pohybovým aparátem. Pokud však dodržíte podmínky potřebné k růstu, pravděpodobně novou svalovou hmotu vybudujete a postava začne dostávat tvary, které většina lidí od svého těla požaduje.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

» Jak často měnit cviky v tréninku

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt