Fitvit.cz » Strava » 5 potravin, které vypadají zdravě, ale nejsou

5 potravin, které vypadají zdravě, ale nejsou

Které potraviny nejsou zdravé, ačkoliv se tak nabízejí? Když chcete sportovně vypadající postavu, musíte jíst správnou stravu. Mezi doporučené potraviny patří jogurty, ořechy, müsli, přírodní šťávy nebo zelený čaj. Jenže ne každá potravina je vhodná pro zdravý životní styl. Základním pravidlem pro výběr je číst etikety výrobků. Jedině tak se dozvíte důležité informace o složení konkrétní potraviny.

1. Müsli tyčinky v obchodech

Celozrnné potraviny jsou doporučovány jako zdroj komplexních sacharidů. Jako vhodný zdroj jsou často nabízené a oblíbené müsli tyčinky. Jenže většina tyčinek prodávaných v obchodech jsou zdrojem nasycených tuků, jednoduchých sacharidů a dalších různých přísad nebo barviv. To asi není to pravé pro budování nebo udržení sportovní postavy.

Existují například proteinové tyčinky, které mají příznivější složení nebo si každý může připravit tyčinky domácí z vlastních surovin, kde jde ovlivnit složení a chuť. U proteinových tyčinek je však také potřeba číst etikety a dát přednost těm, které obsahují kvalitní proteiny bez velkého podílu jednoduchých cukrů a nasycených nebo ztužených tuků.

2. Zaručeně přírodní džusy

Další past, kterou se spotřebitelé často dají zlákat. Přitom slazené nápoje jsou jedním z důvodů, kvůli kterým narůstá obezita v populaci. Vybírejte jen džusy bez přídavku cukru a konzervačních látek.

Otázkou ale zůstává, zdali není lepší připravit si zcela čerstvou šťávu doma vymačkáním z několika kusů ovoce. Dá to sice trochu práce, ale v tomto případě je zaručeně bez přidaného cukru a navíc obsahuje přírodní vitamíny.

Při pití pozor na zubní sklovinu a ani s množstvím to nepřehánějte, i kdyby to bylo z čerstvého ovoce. Největší zastoupení v pitném režimu by měla mít čistá voda.

3. Ochucené jogurty plné ovoce

Jsou sladké, plné ovoce a mnoho lidí si bez nich nedokáže představit svačinu. Jenže i tady na vás číhá nebezpečí v podobě jednoduchých sacharidů a někdy i škrobů jako zahušťovadel. Pozor na příliš velký podíl tuků. Při konzumaci smetanových jogurtů, které jsou navíc plné jednoduchých cukrů, se opravdu zhubnout nedá.

Kupujte si bílý jogurt selského typu. Má příjemnou mléčnou chuť a nejsou v něm zbytečné sacharidy a tuky. Doma si je můžeme dochutit ořechy, ovocem nebo skořicí. Nepřidávejte si do něj cukr. Možná nejste zvyklí na chuť jogurtu bez cukru, ale po pár dnech si zvyknete na pravou mléčnou chuť, kterou nepřebíjí jednoduchý cukr.

4. Solené a ochucené ořechy

Ořechy jsou další vhodnou potravinou pro fitness. Jenže bez přísad a nesolené. A to dost produktů nesplňuje. Velké množství soli zadržuje vodu v těle, zvýší se krevní tlak, zvyšuje se riziko vzniku srdečních a cévních chorob. Navíc ohrožujete i své ledviny.

Pokud tedy ořechy, tak neslazené a neslané. Také je potřeba dávat pozor na žluknutí, protože ořechy obsahují sice kvalitní tuky, ale nejsou příliš stabilní, takže podléhají rychlé zkáze.

5. Ledový zelený čaj

Poslední z pětice je zelený ledový čaj. Platí to samé, co u ovocných šťáv. Problémem je přidaný cukr. Přitom zelený čaj v množství jednoho až dvou šálků denně je příznivý, ale nejlépe neslazený. Doma si ho můžete připravit za zlomek ceny, kterou zaplatíte v obchodech.

Jak je vidět, v obchodech můžete narazit na vhodné i nevhodné potraviny a pro neznalého člověka bývá problém nakoupit vhodné potraviny, aby mohl začít se změnou životního stylu. Při troše námahy, čtení etiket na obalech potravin a získávání znalostí o složení potravin, může každý změnit jídelníček takovým způsobem, který mu umožní zbavit se tuku, získat svalovou hmotu a konečně dosáhnout postavu svých snů.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Jedno jídlo může rozhodnout o úspěchu

» Jak pokrýt denní dávku bílkovin

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt