Fitvit.cz » Cvičení » Cvičení - posilování - jak začít

Cvičení - posilování - jak začít

Cvičení je dnes opomíjenou součástí našich životů, ačkoliv nezbytnou vzhledem s sedavému způsobu života většiny z nás. Nejtěžší je překonat prvotní odpor nebo případné rozčarování z prvních výsledků. Je potřeba si však uvědomit, že dostat se do kondice je běh na dlouhou trať a kdo vydrží, bude po zásluze odměněn dobře fungujícím organismem a v neposlední řadě i dobře vypadajícím tělem. Nejdříve je nutné zhodnotit váš zdravotní stav. Je doporučeno před započetím cvičení navštívit lékaře a zvláště pak v případě, trpíte-li nějakým onemocněním.

Motivace

Domluvte se někým, kdo bude chodit cvičit s vámi. Vyberte si však spolehlivého tréninkového partnera, který má stejné cíle jako vy a nebude se vymlouvat, když se mu nebude chtít cvičit. Hlavně z počátku je to velmi důležité, než si vytvoříte návyk k pravidelnému pohybu! Veďte si tréninkový deník pro případné změny v postupu cvičení, měřte se a važte se, pokud máte možnost, požádejte o vyfocení před stanovením cíle a poté vždy po určitých cyklech. Na fotografii vidíte skutečné změny po cvičení, kdežto když se pouze vážíte, neznamená to že při stagnaci váhy žádný výsledek není. Můžete totiž ztrácet tuk a nahradit tuto váhu aktivní svalovou hmotou.

Kde cvičit

Možností je opět více. Nejjednodušší je zajít do nějakého fitness centra a svěřit se do rukou odborníka, profesionálního trenéra. To už však není zadarmo a tak můžete požádat například nějakého zkušeného kamaráda, který již cvičí, jestli by s vámi neabsolvoval několik tréninků. Další možnost je cvičit doma. K tomu však potřebujete už nějaké vybavení. Pro začátek je dobré volit cviky využívající vlastní váhy, jako například kliky, dřepy, leh-sedy atd. Později můžete přidat cvičení s činkami nebo ve fitness centech na posilovacích strojích.

Úprava jídelníčku

Úprava jídelníčku je stejně důležitá, jako cvičení samotné. Je nutné jíst potraviny s vysokou nutriční hodnotou. Z bílkovin např. libové maso, ryby vejce nebo netučné mléčné výrobky, komplexní sacharidy např. rýže, luštěniny, ovesné vločky, z jednoduchých sacharidů volte především ovoce a nezapomínejte na důležitou zeleninu. Využijte alespoň základní doplňky stravy ve formě multivitamínového praparátu. Ačkoliv se budete snažit o redukci podkožního tuku, je nutné zachovat nezbytné množství tuků ve stravě pro správné fungování organismu.

Kdy čekat výsledky?

Na tuto otázku je velice těžká odpověď. Záleží, v jakém stavu vaše tělo je a jaké zvolíte tréninkové postupy. Počítejte však s tím, že nic není zadarmo a první výsledky se mohou dostavit po půl roce cvičení. Proto jak už jsem psal na začátku článku, je důležité vydržet.

Diskuse k článku (2)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt