Fitvit.cz » Cvičení » Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Možná se stále rozhodujete, kdy začít cvičit. V podstatě je úplně jedno, ve kterou roční dobu začnete s tréninkem a vezmete plně do rukou, jak budete vypadat. Jenže potíž je v tom, že ti, kteří se prozatím ke cvičení neodhodlali, nemají návyk k pravidelné pohybové aktivitě a co si budeme nalhávat, v zimě se většinou nikomu moc cvičit nechce. Je dlouhá noc a krátký den a počasí také nebývá moc přívětivé. Naštěstí ti, kteří pravidelně sportují, takové maličkosti nevykolejí a bez potíží sportují celý rok, protože díky sportu se jim zlepší nálada, sebevědomí a odbourává se nadbytečný stres. Proto bývá pro začátečníky výhodnější, když začínají na jaře a má to hned několik výhod a důvodů. Mají hned 3 roční období na to, aby si vytvořili návyk ke cvičení. A věřte tomu, že za 9 měsíců se ten návyk dá zvládnout, pokud člověk opravdu chce.

Kouzlo pohybu v přírodě

Oproti zimním měsícům je na jaře delší den, což ovlivňuje naši bdělost a ochotu něco se sebou dělat. I když vědci zjistili, že v zimě se dokonce lépe využívá jako zdroj energie tuk (údajně právě kvůli menší aktivitě organismu v zimních měsících), přesvědčit v zimě při špatném počasí nesportujícího jedince k tréninku je velmi obtížné a pravděpodobně u něj v tomto období nepochodíte. Větší počet slunečních dní, probouzející se jarní příroda a zlepšující se nálada přímo vybízí k akci. Možností máme bezpočet. A navíc sportování v přírodě nám dává mnohem více povzbudivých pocitů než když jsme stále zavření v posilovně nebo v halách určených ke sportu. Sportování v přírodě má své kouzlo a dodává nám energii pokračovat.

Kdo někdy zkusil běh nebo chůzi v lese, pak určitě ví, jak relaxačně dokáže taková pohybová aktivita působit. Stejně tak lze těžit z pohybu venku z takových odvětví, jako je tenis, fotbal, atletika a mnoho dalších sportovních odvětví. Vidíme kolem sebe tolik lidí, kteří jsou nabiti energií z prvních teplých a slunečních dní, že nás to nemůže nechat v klidu a přímo nás vybízí se také zapojit. Koneckonců vidět kolem sebe dobře naladěné lidí, kteří mají díky sportu pěkně formované postavy, je také ohromná motivace. Bylo by chybou takovou motivaci nevyužít a není nic jednoduššího, než se také zapojit.

Vybavená posilovna nemusí být zárukou úspěchu

Pro začátek není vůbec nutné chodit do posilovny. Kdo nechce navštěvovat fitness centrum, tak může cvičit pouze v domácích podmínkách a dokonce k tomu nepotřebuje ani žádné vybavení. Pro začátek se dá účinně cvičit i s váhou vlastního těla. Postupně se lze dovybavit alespoň činkami a lavičkou, čímž lze obsáhnout většinu potřebných cviků pro plnohodnotný rozvoj postavy.

Stále dost času do dovolené a sezóny plavek

Na jaře máme také dost času na to, abychom dosáhli zformování své postavy na dovolenou v letních měsících. Nyní můžeme 3 – 4 měsíce účinně působit na své tělo, odbourat přebytečné kilogramy a v létě se pochlubit zcela novou postavou bez zbytečného tuku a přiměřeným svalovým rozvojem. Již se nebudete obávat léta, kdy si chcete vzít pouze plavky a jít k vodě bez toho, abyste se cítili nesví ze svých nadbytečných kilogramů. Pokud začnete s cvičebním plánem již na jaře a nejlépe v březnu, pak nebude problém v červenci předvést atletickou postavu, kterou budou ostatní obdivovat.

S pohybem i více štěstí

Při využití jarních pozitiv pro nastartování životních změn se můžeme stát sebevědomější díky své sportovní postavě, kterou jsme získali pravidelným tréninkem, ale vědci také tvrdí, že pravidelně sportující lidé jsou v životě štastnější. Je to díky vyplavování endorfinů vlivem tréninkové aktivity. Záleží pouze na každém z nás, jaká aktivita to bude a která bude na konkrétního sportovce zabírat.

Aktivita by však měla být dostatečně intenzivní, aby se pocity způsobené vyplavením endorfinů mohli projevit. Tento efekt může být nápomocen pro vytvoření návyku pro pravidelné sportování, které má pro náš organismus pozitivní přínos.

Hlavní podmínka úspěchu - vydržet!

Pokud však chceme dlouhodobé výsledky, je nutné nepřestat a vydržet s cvičením nejen po několik měsíců v roce, ale vytvořit si návyk a cvičit po celý život. Jedině v takovém případě budou změny stálé a získáme tím postavu, kterou jsme si vždy přáli mít. Sport má větší význam pro ty, kteří nemají fyzicky namáhavou práci a tak jejich svaly ochabují. Z posilování však dokážou těžit všichni a přiměřeným posilovacím tréninkem, aerobní aktivitou a aktivním životem lze docílit pozitivní změny. Bude letošní jaro startem, který povede k pevné a atletické postavě nebo zůstane vaše tělo ochablé a s přebytečnými kilogramy? Ta volba je jen na každém z nás a přitom cíl má každý na dosah.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Jak často cvičit

» Kdy cvičit - ráno nebo večer

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt