Fitvit.cz » Doplňky stravy » Ranní cvičení ne úplně na lačno

Ranní cvičení ne úplně na lačno

Když provádíme trénink na lačno, nesmíme toto spojení brát doslova. Cvičení na lačno provádíme z jednoho hlavního důvodu. Jde vlastně o jakýsi trik, jak donutit tělo využít jako zdroj energie tuk a tím urychlit odbourávání přebytečného podkožního tuku. Takový postup má ale svá pravidla. Ty hlavní jsou dvě.

1. Necvičit na lačno příliš dlouho

V ranním tréninku bychom si měli dát pozor nejen na způsob vykonávání, ale i na délku aktivity. Na lačno je nejlepší aerobní aktivita, případně může být kombinovaná s tréninkem břicha. Aerobní aktivitu v tuto dobu můžeme provádět v rovnoměrném tempu nebo způsobem HIIT. Vysoce intenzivní trénink by při nedostatku energie spaloval příliš mnoho svalové hmoty, ale pokud nebudeme cvičit déle než 30 minut, neměly by svaly moc utrpět.

Pokud však udržíme délku tréninku do 30 minut, podle vědců pak může být aktivita HIIT účinnější, než aktivity v rovnoměrném tempu. Jestliže chceme ráno zařadit plnohodnotný posilovací trénink, je vhodné nejprve doplnit živiny, včetně přiměřeného množství sacharidů.

2. Přijmout vhodný zdroj energie, který nebude blokovat spalování tuků a přitom ochrání svalovou hmotu

Kdo provádí ranní kardio pro spalování tuků, může předpokládat, že bude nejlepší doplněk stravy nějaký spalovač tuku. Ten sice nemusí být v tuto dobu úplně na škodu, ale máme zde jeden zásadní problém, který musíme vyřešit tak, abychom si nespalovali těžce vybudovanou svalovou hmotu.

Aby se spalovaly tuky a nezatížili jsme ráno trávení jídlem, které nám znemožní ranní trénink, nezbývá nám nic jiného, než použít doplněk stravy. Pro tento účel jsou nejlepší větvené aminokyseliny, ve zkratce nazvané BCAA. Jde o tři aminokyseliny Leucin, Isoleucin a Valin.

Tyto aminokyseliny mají několik výhod, které jdou využít pro ranní kardio. Tělo dokáže větvené aminokyseliny využít jako zdroj energie. Chrání tím tedy nejen svalové bílkoviny před rozpadem, ale umožní i spalování tuků.

Leucin dále působí na růst svalů, větvené aminokyseliny svým působením mohou i oddálit únavu. Vstupuje zde do hry i podpora uvolňování přirozeného růstového hormonu, který kromě jiného působí i na spalování tuků. BCAA a konkrétně Leucin pak podle vědců působí i na spalování tuků, dokonce údajně i přednostně z oblasti břicha a Leucin pak dle výzkumů má i vliv na snížení pocitu hladu. Jde tedy o ideální doplněk pro doplnění potřebné energie před ranní aerobní aktivitou.

Důležité je také večer přijmout dostatek proteinů, aby nedošlo k odbourávání proteinů ze svalů ve spánku. V tuto dobu musíme použít nějaký druh proteinu, který se uvolňuje pomaleji. To je rozdíl oproti době po tréninku, kdy naopak potřebujeme tzv. rychlé proteiny, jako je syrovátka.

Večer se pak hodí směsi s kaseinem, nebo použít např. tvaroh, maso nebo jiné zdroje kvalitních proteinů. Aby vše opravdu fungovalo, musíme splnit všechny podmínky pro budování těla. Potom se trénink na lačno stane mocným nástrojem na odbourávání přebytečného podkožního tuku.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» BCAA - vliv na trénink, svaly a hubnutí

» Nejlepší doplněk stravy

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt