Fitvit.cz » Cvičení » 5 způsobů, jak se přinutit cvičit

5 způsobů, jak se přinutit cvičit

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, které mohou ovlivnit nejen vztah ke cvičení, ale prakticky k celému životu. Kde bychom byli, kdyby nás nepoháněla ta síla něco dokázat, zlepšovat se a dosáhnout cílů, které jsme si vždy přáli. Nedostatek motivace patří i k důvodům, proč mnoho lidí ukončí své snažení o změnu postavy.

1. Asi nejdůležitějším motivujícím faktorem je vůbec dostat impuls vstát a jít cvičit. Mějte proto po ruce vždy nějaké motivující obrázky, např. postavy člověka, jak byste chtěli vypadat. Případně každý den čtěte nějaké motivující články o tom, jak lidé dokázali velké věci a přitom začínali ze stejné startovní čáry, jako vy. Mějte tyto obrázky každý den na očích. Čtení dejte na viditelné a každodenně používané místo. Motivační obrázek pak vyvěste např. k zrcadlu, kde víte, že ho každý den uvidíte. Tím, že si řeknete, takto budu vypadat, jste na dobré cestě k úspěchu.

2. Potřebujete ale začít každý den cvičit. A vám se nechce. Pak zde je možnost naladit se pomocí oblíbené hudby. Každý má rád určitý styl hudby, který ho dokáže rozpohybovat. Uložte si své neoblíbenější rytmické písničky do playlistu a pusťte si je vždy, když potřebujete začít cvičit.

3. Dále zde máme další dva způsoby motivace, které se navzájem podporují, i když jsou protichůdné. První z nich je sáhnout si na břicho a uchopit vrstvu podkožního tuku. Opravdu chcete, aby ta vrstva tuku tam byla napořád. Když se jí zbavím, budu více sebevědomý, atraktivní, budu se cítit lépe a mít méně zdravotních problému. Přinutit k tréninku nás může vidina toho, že něco získáme a v tomto případě získáme skvělou postavu.

Oproti předchozí motivaci, která je spíše hrozbou, když nic nebudete dělat, ta další bude pozitivní. Zaznamenávejte si své úspěchy. Nic nedokáže povzbudit do další práce tak, jako již dosažené výsledky. Vyfoťte se při započetí svého snažení a poté vždy po určité době, například po týdnu a sledujte změny na své postavě. Možná se čísla na váze měnit nebudou, ale pokud získáte novou svalovou hmotu, pak změna bude určitě viditelná.

4. Nejlepší bude dosáhnout stavu, kdy vás cvičení začne bavit. Možná to tak zpočátku nebude, ale jakmile kdokoliv pocítí účinky posilování a dalších pohybových aktivit, které pomohou zlepšit vzhled a začnou pozitivně ovlivňovat váš život, pak se stane cvičení nedílnou součástí života. Možná někdo nemá rád zvedání činek nebo prostě nemá čas navštěvovat posilovnu. To ale neznamená, že je pro vás posilování zapovězeno. Cvičit lze totiž na jakékoliv úrovni, s činkami či na strojích a dokonce i s váhou vlastního těla, přičemž nemusí jít o jednoduchý trénink bez účinku. Mnozí díky cvičení pocítí takové změny a pocity, že již prostě nebudou chtít s cvičením přestat. Naladili se na tu správnou vlnu a budou z tohoto prospěchu profitovat po celý život. Chce to jen odhodlání začít. Nyní se již nemusíte nutit cvičit, protože trénink vyhledáváte dobrovolně a těšíte se na něj.

5. Přelaďte svůj mozek. Vizualizujte si do něj myšlenku, že už jste svůj cíl splnili. Uvidíte svou postavu, jak by mohla vypadat, když přijmete výzvu a začnete cvičit. Dobře naladěná mysl je jedním ze základních předpokladů k úspěchu nejen ve sportu, ale prakticky u veškeré lidské činnosti. Viděli jste snad někoho vyhrát nebo dosáhnout svého cíle, jestliže dlouhodobě nevěří ve svůj úspěch a není dostatečně aktivní? Věřit ve své schopnosti a tvrdě pracovat se vyplatí i při cvičení.

Vy ještě sedíte u počítače? Běžte cvičit hned teď! Cíl máte na dosah. Začít lze vždy, kdekoliv a prakticky bez jakéhokoliv vybavení. V první řadě však musíte chtít vy sami. Nikdo jiný za vás toto rozhodnutí neudělá. Kdo ale překoná počáteční obtíže, vydrží a dokáže dosáhnout svého cíle, rozhodně nebude litovat. S cvičením nelze nic ztratit, ale jen získat!

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Frekvence a objem tréninku břicha

» Proč posilovat a co tím získám

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt