Fitvit.cz » Strava » Jak zaručeně přijít o svalovou hmotu

Jak zaručeně přijít o svalovou hmotu

Ztráta svalové hmoty je noční můrou všech, kdo usilují o vybudování sportovní postavy, ale i pro všechny, kdo se snaží zhubnout, protože jen pomocí svalové hmoty dokážeme vytvarovat postavu do tvarů, které se nám líbí. Důvodů, proč bychom se měli starat o své svaly, je více. Mezi hlavní výhody svalů navíc patří zejména:

1. Lepší vzhled postavy

2. Rychlejší metabolismus - hodí se k účinnějšímu​ hubnutí a k budování čistých svalů bez zbytečného tuku.

3. Tělo je silnější, dokážeme proto zvedat těžší váhy a trénink je účinnější. S větší sílou si lépe poradíme i při manuální práci.

4. Větší odolnost proti bolestem zad - při správném cvičení se tělo zpevní a oblast středu těla je stabilnější.

5. Díky svalům se cítíme lépe roste nám sebevědomí a v životě se nám hned více daří.

6. Při sportování jsme úspěšnější než ti, kteří mají svalů málo, a to hlavně v disciplínách zaměřených na sílu, rychlost a svalovou vytrvalost.

Mezi hlavní příčiny ztráty svalů patří nedostatek jídla a hlavně proteinů. Můžeme všechno ostatní plnit, ale pokud zanedbáváme stravu, dobrého výsledku se nikdy nedočkáme. Velkým problémem bývá často i příliš dlouhá doba mezi jednotlivými jídly. Proto pokud chceme udržet stávající nebo získat novou svalovou hmotu, měli bychom se vyvarovat následujícím situacím.

1. Při delší době bez jídla se mohou začít spalovat svalové bílkoviny jako zdroj energie. Z toho důvodu bychom neměli mít delší intervaly mezi jídly, než 3 hodiny.

2. Po tréninku se násobí potřeba živin pro doplnění energie a nastartování regeneračních a růstových procesů. Jestliže nedoplníme v tuto dobu kvalitní proteiny a nějaké sacharidy, hrozí opět ztráta svalů.

3. Jestliže provádíme ranní trénink na spalování tuku, většinou aerobní aktivitu, pak bychom před touto aktivitou měli použít větvené aminokyseliny, které ochrání svalovou hmotu před odbouráváním.

4. V dnešní době bývá často problém dodržet 3 hodinový interval mezi jednotlivými v práci, kdy máme nárok na 1 přestávku za směnu. Často tak zůstáváme bez proteinu i 5 nebo 6 hodin a to už je dlouho. Je jasné, že v takovém případě není vždy možné přijmout stravu. V takové situaci je vhodné použít proteinový přípravek, který obsahuje vysoký podíl proteinů a navíc se velmi jednoduše připraví a rychle vypije.

5. Kvalita proteinů je stejně důležitá, jako jejich množství. Když použijeme nekvalitní proteiny, můžeme mít problém s udržením i budováním svalové hmoty. Některé zdroje jsou vhodnější na stavbu svalů, než jiné. Pokud je to možné, měli bychom v každém jídle přijmout určité množství bílkovin. Nejlepší jsou ty s vysokou biologickou hodnotou, ze kterých se nejsnáze tvoří svaly. Jsou to například maso, mléčné výrobky nebo vejce a patří sem i proteinové doplňky stravy, které jsou nejúčinnější v době okolo tréninku. Když například použijeme v jídle jen jednoduché sacharidy, může se naopak zvýšit podíl tuku v těle.

Když už vynaložíme tolik práce na budování svalů, byla by škoda o ně špatnými kroky přijít. Mezi hlavní podmínky budování svalů patří zejména dostatečný trénink a také jídelníček s vysokým podílem proteinů a dalších potřebných živin.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Co si vybrat - maso nebo uzeniny?

» 10 důvodů pro používání proteinů

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt