Fitvit.cz » Cvičení » Jaký si zvolit cíl při budování postavy

Jaký si zvolit cíl při budování postavy

Polovina lidí, kteří se rozhodnou začít cvičit, přestává nanejvýš do několika měsíců s posilováním a sportováním. Jednou z příčin je chybějící cíl a plán, jak ho dosáhnout. Přitom důvod k začátku sportování bývá často nadváha, která znamená velké riziko pro naše zdraví. Abychom tedy vydrželi u nové aktivity na stálo, musíme si zvolit nejen celkový cíl, který chceme dosáhnout, ale i dílčí cíle, které nás motivují do další práce a dovedou nás k vysněné postavě nebo lepší výkonnosti.

Hlavní cíl

Má určit, jaké postavy nebo výkonnosti chceme dosáhnout. Jenže takový úkol bude dlouhodobý a většinou ho nedokážeme splnit během několika měsíců, ale vede k němu dlouhá cesta, někdy i několik let. Má ale velký vliv na naše snažení a odhodlání pokračovat. Vždyť takovým cílem může být zbavení se nadváhy několika desítek kilogramů, vybudování velkého množství svalové hmoty, zlepšení síly o desítky kilogramů nebo příprava na nejrůznější soutěže. Nadarmo se neříká, že pouze velkými cíli dosáhneme velkých výsledků.

Dílčí úkoly

Abychom dosáhli našeho hlavního cíle, musíme si naplánovat dílčí úkoly, které jsou poměrně dobře splnitelné a budou nás proto motivovat k další práci. Pokud chceme celkově zhubnout 30 kg, pak to bude jednodušší, když si dáme šest dílčích úkolů, ve kterých zhubneme vždy 5 kg v určitý časový úsek. Stejným způsobem postupujeme při budování svalové hmoty, zvyšováním síly nebo rychlosti. Úspěchy nás motivují a vidíme, že naše práce má smysl. Postupnými kroky se propracováváme k hlavnímu cíli a už pro nás nevypadá tak nedosažitelně.

Zaznamenávat si výsledky

Je dobré zaznamenávat si své výsledky. Dílčí úspěchy totiž nejsou tak vidět, jako celková změna. Proto je vhodné zaznamenávat váhu, podíl tuku, pořídíme si porovnávací fotografie a změříme se metrem. Pokud si ale porovnáme výsledky mezi dílčími úkoly, vidíme, že změny skutečně probíhají a postupujeme správným směrem.

Je velmi motivují, když vidíme, že se začínají tvarovat naše končetiny a postupně mizí tuk z problematických partií pasu a boků. Dobrými pomocníky je fitness váha, fotoaparát na pořízení fotografií, deník pro zaznamenávání obvodů a podílu tuku. Porovnávací údaje hrají důležitou roli pro další pokračování v našem plánu vedoucímu k hlavnímu vytyčenému úkolu.

Některé triky

Ti, kdo mají problémy se splněním úkolů, by si měli najít tréninkového partnera, který již žije stylem fitness. Takový člověk dokáže být inspirací, může nás mnohému naučit a v nejtěžších chvílích motivovat k další práci.

Dalším způsobem podpory k dosáhnutí změn je veřejně prohlásit mezi svými známými, že hodláme změnit své tělo, zhubnout, přibrat svaly, změnit způsob stravování. Poté není tak jednoduché odstoupit od svého snažení. Vypadáte poté jako člověk, který nedrží své slovo a nedokáže dosáhnout svého cíle.

Kombinací hlavního cíle a dílčích úkolů dosáhne každý svého snu. Chce to plán, odhodlání, dlouhodobou a pravidelnou práci a každý cíl pro nás bude dosažitelný. Stačí se držet svého plánu a plnit jednotlivé malé úkoly. Nejlepším způsobem k dosažení trvalé přeměny své postavy je kombinace posilování a dalšího sportu, který používáme jako aerobní aktivitu pro spalování tuků. Na první pohled vypadá splnění hlavního cíle nedosažitelně, ale dodržováním těchto kroků dokáže téměř každý provést změny, které významně ovlivní další život k lepšímu.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Frekvence a objem tréninku břicha

» Cvičím sám – jak trénovat

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt