Fitvit.cz » Strava » Jedno jídlo může rozhodnout o úspěchu

Jedno jídlo může rozhodnout o úspěchu

Od doby návratu k tréninku pravidelně cvičíte, ale výsledky nebyly takové, jaké byste si představovali. Rozhodli jste se proto udělat některé změny, které vám pomohou dostat se opět na lepší úroveň. Při budování svalů, formování postavy nebo dokonce i při hubnutí může sehrát roli i přidání jednoho jídla navíc do svého stravovacího plánu. Jen musíte dbát na jeho kvalitu.

Při pohledu na svůj jídelníček zjistíte, že máte jedno velmi slabé místo. Při příchodu z práce (může to být však i jiná doba) se najíte, ale další jídlo následovalo až za pět až šest hodin. A to je hodně dlouhá doba, pokud se snažíte budovat svalovou hmotu, změnit postavu nebo hubnout a chránit stávající svalovou hmotu. Bez jídla byste neměli být příliš dlouho.

Když budujete nebo udržujete svalovou hmotu, kvalitní proteiny doplňujete každé 3 hodiny. Jestliže jste jedli po příchodu z práce ve 4 hodiny, doba dalšího jídla bude přibližně v 7 hodin večer. Po tomto jídle následuje druhá večeře. Hodiny jídel si každý určí sám podle svého denního rozvrhu a doby spánku.

Volba jídla

Když chcete, aby vám přidané jídlo pomohlo, musí obsahovat potřebné živiny. Zapomeňte na uzeniny, jednoduché cukry nebo příliš tučné. Volte potraviny podle co nejvyššího podílu bílkovin, s nízkým podílem tuku a vyloučit co nejvíce sacharidy. Jednoduché cukry by v tento čas měly být ze stravy vyloučeny.

Na základě předchozího výběru a potřeby rychlé přípravy přichází v úvahu několik rychlých variant. Není potřeba vařit a složitě připravovat. Stačí sníst během pár minut a očekávat lepší výsledky. Pokud chcete jídlo, které jde rychle připravit, můžete zvolit např. tvaroh smíchaný s jogurtem, který se dá rychle sníst, kousky tuňáka ve vlastní šťávě, šunku (výjimku mezi uzeninami - je nutné číst etikety produktu a koupit kvalitní produkt bez velkého podílu tuku), sýr cottage – můžete upravit jako pomazánku.

Samozřejmě připadají v úvahu i další jídla, ale v tom případě budete muset vařit. Jsou to jednoduchá jídla z vajec nebo masa (libové kusy), přičemž musíte dbát na to, abyste dodrželi podmínku o vysokém příjmu proteinů a nízkém podílu tuku a cukrů.

Velmi dobrou volbou v tento čas je použít proteinový přípravek. A to zvláště v případech, pokud nemáte vůbec čas, jste po tréninku nebo potřebujete doplnit vysoce kvalitní proteiny bez nežádoucích živin. Ideální je v tomto čase proteinový nápoj ze syrovátky. Výhodnost proteinu je zejména v úspoře času (stačí rychlé smíchání s vodou a vypít) a také v kvalitě, kdy dostanete do těla prvotřídní a rychle stravitelné proteiny, které nejlépe budují a chrání svalovou hmotu.

Výsledek snažení

Jaké byly výsledky po přidání jednoho jídla navíc? Svalová hmota šla při redukci hmotnosti lépe udržet a v periodě určené na budování rostou svaly výrazněji. Při nedostatku bílkovin máte problém s udržením nebo růstem nové hmoty. Při cvičení pak většinou dochází ke stagnaci a svaly nerostou. Pokud chybí proteiny při hubnutí, dochází k nechtěnému odbourávání už vybudované svalové hmoty.

Správné množství proteinů a živin celkově skutečně pomáhá s růstem svalové hmoty a tím i ke zrychlování metabolismu. Tělo tak dostane tvary, které zlepší celkový vzhled postavy, což ocení nejen ženy při tvarování přirozených křivek těla, ale také muži, kteří se dočkají větších objemů paží a dalších partií, což jim umožní používat větší zátěže a tím docílit dalšího zlepšení.

Nepodceňujte důležitost stravy

Pro úspěch je nutné mít všechna jídla kvalitní. Pokud však nemáte dostatek živin a přestávky mezi jídly jsou příliš dlouhé, jedním dalším se zvýší pravděpodobnost úspěchu. Jedno jídlo navíc za den může při nevhodném stravování pro někoho znamenat problém. Při budování svalové hmoty nebo její ochraně při hubnutí však bývá právě tím pravým článkem, který rozhoduje mezi úspěchem a neúspěchem.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Co dělat, když se hubnutí zastaví

» Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

» Stačí vitamíny a minerály z běžné stravy?

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt