Fitvit.cz » Ovoce » Kolik ovoce můžeme za den sníst?

Kolik ovoce můžeme za den sníst?

Každý, kdo se snaží hubnout nebo i budovat sportovně vypadající postavu, případně chce přibrat čistou svalovou hmotu, by si měl dávat pozor na to co jí. Jednou z nejrizikovějších složek potravy jsou jednoduché cukry. Naneštěstí je obsahuje i tolik oblíbené ovoce. Můžeme tedy jíst ovoce bez obav nebo nám může působit potíže, když chceme dosáhnout hezčí postavy bez tuku?

Ovoce obsahuje speciální cukr zvaný fruktóza. Ano, je to ta fruktóza, která je dnes přidávána do nejrůznějších potravin a kde bychom ji možná ani nečekali. Vědci naneštěstí zjistili, že fruktóza má celou řadu nepříjemných vlastností.

Může blokovat spalování tuků i růst svalů

Fruktóza se dostává do jater a jakmile máme v těle dostatek glykogenu, tělo dá příkaz k uložení fruktózy do tukových zásob. Pokud tedy nejsme aktivní, je nadbytečný příjem fruktózy poměrně rizikové co se týká vzniku obezity. Navíc i při aktivitě se sledované osoby potýkali se zhoršeným odbouráváním tuků. A co víc, tuk se usazoval okolo klíčových orgánů, jako je srdce nebo játra. Dále se i snížila citlivost na inzulín, což může vést v krajním případě i k onemocnění cukrovky 2. typu. Nevhodně přijaté jednoduché cukry mohou také negativně ovlivnit růst svalové hmoty. Jak je vidět, fruktóza, která je obsažena i v ovoci, nám dosažení formy moc neusnadní.

Opatrně a v pravý čas

Jak tedy s ovocem. Bez obav si můžeme dát dvě až tři porce ovoce během dne. Nejlépe však hned ráno první porci a potom v průběhu dne, kdy jsme nejaktivnější, to znamená nejpozději okolo tréninku. Večer už bychom se měli ovoce vzdát vzhledem k možnosti ukládání fruktózy do tukových zásob.

Ovoce jen mírně

Neměli bychom však ovoce ani úplně vynechávat. Přeci jen obsahuje důležité vitamíny, minerály a hlavně je nich mnoho důležitých látek, které působí antioxidačně a některé z nich určitě budou mít i výrazný pozitivní vliv na náš organismus. Obsahují také vlákninu, takže fruktóza v ovoci není tak nebezpečná, jako například v nápojích, sladkostech nebo pečivu. Přesto bychom měli ovoce konzumovat uvážlivěji a plánovat jeho příjem na část dne, kdy jsme nejaktivnější a jednoduché sacharidy tak bezezbytku využijeme na energii při tréninku nebo jiné činnosti. V tomto ideálním případě bude pro nás příjem ovoce jednoznačným přínosem.

Každopádně si to chce vyzkoušet, jak kdo reaguje na příjem konkrétního množství ovoce a podle toho upravit jeho příjem. Je možné, že někteří sportovci se budou muset vyhýbat ovoci více než jiní, kteří mají například rychlejší metabolismus. Bude to opět individuální, ale je dobré vědět, že i ovoce nám může bránit v dosažení té nejlepší formy, pokud ho konzumujeme příliš mnoho.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

» Jak odstranit sladké ze stravy postupnými kroky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt