Fitvit.cz » Cviky » Nejlepší cvik na prsa při cvičení doma

Nejlepší cvik na prsa při cvičení doma

Cvičení oblasti hrudníku a prsních svalů je jednodušší ve vybavené posilovně. Mezi nejlepší a nejpopulárnější cviky na rozvoj hrudníku a prsních svalů patří tlak vleže na rovné lavici. Tento cvik totiž umožňuje používat velké váhy a tak tělo dobře reaguje jak růstem svalové hmoty, tak i síly. Nevýhodou však pro mnohé bude chybějící vybavení, zejména stabilní stojany a lavička a nutná je přítomnost tréninkového partnera, aby nedošlo k nebezpečnému uvíznutí pod činkou. Kdo nemá tyto možnosti, bude muset použít několik cviků, které procvičí partii a nepotřebuje k nim tolik vybavení.

Pro komplexní rozvoj hrudníku a prsních svalů potřebujeme aktivovat prsní svaly po jejich celé šířce. K základnímu tlaku na lavičce (případně k různě nakloněným variantám), použijeme i přístroje, jako peck deck, střihy na kladkách, přístroje na tlaky i cviky využívající jednoruční činky, jako rozpažování nebo tlaky.

Pokud však usilujeme o fitness sportovní postavu, pak i jednoduché cvičení doma s minimem vybavení pomůže k dobře tvarovanému a rozvinutému hrudníku. Stačí nám k tomu pár jednoruček, jedna lavička a dostatek místa pro cvičení.

Který cvik je nejlepší podle vědců? Ti tvrdí, že bychom měli provádět tlak s jednoručkami. Pro co nejlepší výsledek bychom měli provádět co nejpřesnější opakování zaměřené na aktivaci správných svalů a nehledět tak až moc na hmotnost používaných činek. Při tlaku s jednoručkami budeme potřebovat asistenci partnera zejména v případě, pokud používáme větší zátěže. A z jakého důvodu používat tento cvik?

Podle vědců dokáže tlak s jednoručkami omezit více práci ramen a více aktivovat prsní svaly. Kromě toho každá strana pracuje samostatně, takže hrozí menší riziko vzniku nerovnováhy v rozvoji partie. Každopádně by měl být trénink zaměřený na prsa a hrudník složený z více cviků, ale vhodným základem jsou právě tlaky, které můžeme střídat podle sklonu lavice a doplnit je izolovanějšími cviky, jako rozpažování, peck-deck, střihy kladkami, kliky a další cviky podle dostupného vybavení.

Jelikož doma mnoho lidí nemá silové stojany nebo dokonce zařízení s bezpečnostními zarážkami, bude si většina muset vystačit s jednodušším druhem tréninku. Jako základní cvik si zvolíme tlak v leže s jednoručkami a doplníme ho pulloverem a obyčejnými kliky. I když se zdá být trénink jednoduchý, můžeme si ho ztížit krátkou dobou přestávek, různým nakloněním lavice nebo sklonem při provádění kliků. Kliky navíc můžeme prostřídat s rozpažováním jednoruček na lavici.

Ačkoliv v posilovně pravděpodobně u mnohých vyhrají v oblíbenosti jiné cviky, doma můžeme ocenit jednoduchost a účinnost tří cviků, které poměrně dobře procvičí celou oblast hrudníku s minimálním vybavením a bez nutnosti přítomnosti tréninkového partnera. Chybět by v tréninku neměl tlakový cvik a právě z tohoto důvodu bude vítězem cvik tlak s jednoručkami na rovné nebo šikmé lavici.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Nejlepší cvik na biceps pro fitness styl

» Nejlepší cvik na břicho

» Jak často měnit cviky v tréninku

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt