Fitvit.cz » Cviky » Triceps - nejlepší cvik

Triceps - nejlepší cvik

Jak poznáme, že se naše paže dostávají na vyšší úroveň? Když před tělem zatnu paži a vnější oblouk paže lemuje dlouhá hlava tricepsu, poznám, že už se konečně něco děje. Z boku dostává paže nečekaný objem a ten pohled vzbudí respekt od ostatních, kteří se zajímají, jak jsem dosáhl takového rozvoje. Triceps není moc populární partií, protože se mnozí lidé domnívají, že není až tak potřeba. Jenže jeho rozvoj má význam pro rovnoměrný rozvoj paží, protože triceps tvoří dokonce větší část vrchní části horní končetiny. Pokud tedy chceme silné paže, a to bychom měli, pak jednoduše triceps nemůžeme ignorovat a musíme pro něj hledat ty nejlepší cviky pro jeho rozvoj.

Triceps pak i pomáhá při práci u dalších partií. Spolupracuje při tréninku hrudníku a ramen. Například výkon v benčpresu do určité míry závisí i na síle tricepsu. To jsou další argumenty pro co nejlepší trénink této partie.

Naneštěstí dost lidí pro triceps zvolí jako nejoblíbenější cvik stahování kladky nebo případně kick back. Nejsou to úplně špatné cviky, ale pokud chceme opravdu silný a objemný triceps, který nám pomůže v tréninku paží a dalších partií, pak bychom se měli zajímat i o další cviky. Hodně lidí dává přednost cvičení doma. Pro domácí využití jde nejčastěji využít kliky na úzko, kick back, francouzský tlak vleže nebo vestoje, tlak na lavici obráceným úchopem, kliky na bradlech nebo pokud máme k dispozici kladku, tak i tricepsové stahování na kladce.

Jedním z nejúčinnějších cviků na triceps je francouzský tlak v leže. Působí na celou oblast tricepsu, ale při jeho provádění je opravdu cítit zatížení dlouhé hlavy tricepsu, tedy té hlavy, která vytváří ten pravý objem partie. Není potřeba příliš velká zátěž, ale o to více je nutné soustředit se na techniku. Kdo si není jistý svými schopnostmi, měl by využít podání činky od tréninkového partnera a pokud chceme cvičit do selhání, pak by bylo vhodné, aby mohl činku při posledním opakování převzít. Někdy je doporučován úzký úchop, ale záleží také na poměru končetin a osobním pocitu, jak cvik zrovna zabírá a hlavně jak je účinný.

Pokud cvičíme technicky správně a nemáme ani ne moc těžkou činku, která kazí techniku, ale ani ne moc lehkou, která nedokáže svaly pořádně zatížit, pak při 4 sériích po 10 opakováních cítíme velmi dobré napumpování a cítíme, jak jsou naše paže zalité rozprouděnou krví. Potom stačí provést například kick back, stahování kladky nebo kliky a tricepsy odpoví růstem hmoty a zvětšením paží. Když chceme zvětšit objem paží, neměli bychom triceps zanedbávat. Bez dobrého tréninku tricepsu nejde zlepšit výkon v některých cvicích a paže nebudou vyvážené.

Nevýhodou francouzského tlaku může být větší zátěž na lokty. Někomu tento cvik proto nemusí vyhovovat a jestliže při něm bolí lokty, pak bychom se měli francouzskému tlaku raději vyhnout. Platí pravidlo, že když něco bolí, cvik nepoužívám. Komu ale nezpůsobuje žádné problémy, a když se cvičí technicky správně, tak by neměl, pak bude z tohoto cviku profitovat. Dobré je i problémům předcházet udržováním vyváženosti paží a nezapomínat na trénink předloktí a klopení zápěstí.

Francouzský tlak má všechny předpoklady pro to, aby každému pomohl v rozvoji tricepsu. Patří mezi nejhodnotnější cviky a dokáže pomoci budovat objem i tvar. Není potřeba nějaké speciální vybavení. Stačí nám velká nakládací činka. Dokonce jde provést i na zemi. Proto by neměl v tréninku chybět.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Kliky na bradlech

» Tricepsy

» Zapažování v předklonu pro triceps

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt