Fitvit.cz » Doplňky stravy » Nejlepší doplněk stravy

Nejlepší doplněk stravy

Jaký doplněk bych si zvolil, kdybych si mohl vybrat pouze jeden, který by mně pomohl získat lepší postavu? Musel by především splňovat několik vlastností nutných pro trénink, regeneraci, budování svalové hmoty a ulehčit hubnutí. Zároveň by živina z doplňku byla obtížně získávaná z běžné stravy.

A teď jaké jsou možnosti

1. Multivitamín – vitamíny jsou potřeba, a i když jsou některé vitamíny nebo minerály těžko dosažitelné v množství potřebné pro trénink, přeci jen nejsou stěžejní látky, které potřebujeme pro svaly a hubnutí

2. Nějaký spalovač, např. guarana, kofein, karnitin, synerfin, extrakt ze zeleného čaje - za určitých okolností mohou být funkční. Pouze ale pro spalování tuku a někdy ani to ne. Navíc například kofein jde získat pomocí kávy.

3. Kreatin – účinná látka pro sílu nebo svaly. Jenže sama o sobě nám nezaopatří úspěch při cvičení nebo hubnutí

4. Omega 3 kyseliny a zdravé tuky – jdou dobře doplnit ze stravy, hlavně ze semen, ořechů a ryb

5. Volné aminokyseliny – velký favorit, ale přesto nesplňuje vše potřebné. Nejde je brát ve velkém množství, takže sami o sobě toho moc nezmůžou, navíc jsou obsažené v proteinech

6. Bylinné výtažky jako echinacea, hlíva ústřičná atd. - některé jsou účinné, jiné ne. Jako doplněk k ostatním produktům jsou vhodné, ale pokud by měl být jediný, pak by volba padla na jiný produkt

7. Syrovátkový protein - tak tohle je vítěz. Když potřebujeme nabrat svalovou hmotu, pak musíme mít dostatek proteinů. Možná si někdo řekne, že proteiny jdou získat ze stravy. To ano, ale syrovátka se ze stravy moc dobře získávat nedá. Navíc dostat do těla každý den 200 g kvalitních proteinů (množství se určuje podle váhy konkrétního sportovce a cíle, který chce dosáhnout) není žádná legrace. Další výhodou je doplnění čistých proteinů bez dalších živin. Bez proteinů svaly prostě nejde vybudovat. A když svaly ztratíme, pak se zastaví i hubnutí.

Syrovátka je také rychle vstřebatelná, takže jde použít jak před tréninkem tak i po něm. Proteiny se rychle dostanou až do svalů a může začít regenerace a růst. Syrovátka patří k proteinům s nejvyšší biologickou hodnotou. Tím se podmínky pro regeneraci a výsledky ze cvičení ještě zlepší.

Jak to souvisí s hubnutím? Čím více svalové hmoty máme, tím lépe se nám odbourává tuk. Jde totiž o aktivní hmotu, která spotřebovává energii, i když zrovna nic nedělám.

Syrovátka dále obsahuje vysoké množství větvených aminokyselin BCAA, které jsou jedním z hlavních důvodů, proč tak pomáhají se svalovým růstem. Také je zde vysoce zastoupen Leucin, který má na svalový růst největší vliv. Aby toho nebylo málo, tak leucin pomáhá i se spalováním tuku. Podle vědců dále dokáží proteiny a BCAA potlačit pocit hladu a leucin podle vědců pomáhá při dietě redukovat podkožní tuk.

Při náročném tréninku a před aerobní aktivitou je pak nutné zvýšeným příjmem proteinů chránit svalovou hmotu. Syrovátka to díky přítomnosti BCAA umí a svalová hmota tak na těle zůstane, zatímco při aerobní aktivitě se spálí přebytečný tuk.

Syrovátkový protein s podílem proteinu 80 % nebo více je univerzální doplněk stravy, který se hodí nejen na růst svalů, ale i při hubnutí. Jde použít jako svačina, jídlo před tréninkem nebo i po cvičení. Proto by byl doplňkem, který bych zvolil jako první v řadě.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Recenze MyProtein Impact Whey protein

» Scitec 100% whey protein professional

» BCAA - vliv na trénink, svaly a hubnutí

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt