Fitvit.cz » Cvičení » Nejdříve posilovna a až potom běhat

Nejdříve posilovna a až potom běhat

Jak nejlépe spalovat tuk? Někdo tvrdí, že nejlépe odbourává tuk aerobní aktivitou a posilování k tomu nepotřebuje. Naopak jiné skupině lidí, podle jejich přesvědčení, zase stačí samotné posilování, aby zhubli. Vědci ale zjistili, že pravda je někde mezi těmito tvrzeními.

Jenom aerobní aktivita

Je těžké najít alespoň trochu více svalnatého člověka, který se věnuje výhradně aerobním aktivitám dlouhotrvajícího charakteru. Potíž může být v tom, že když provádíme příliš mnoho aerobní aktivity, pak také spalujeme výrazně více svalové hmoty. A to nám zpomaluje metabolismus. Výsledkem bude sice menší váha, ale nemusíme dosáhnout kýženého efektu přiměřeně svalnaté postavy s minimem tuku, ale poněkud pohublé postavy bez svalové definice a objemů. Pokud je to pro někoho cílem, tak prosím. Většinou ale chceme sportovně vypadající postavu s přiměřenými svaly a minimem tuku. A to nám pouze aerobní aktivita nezaručí.

Jen posilování

Pokud nemáme super rychlý metabolismus a mnoho svalové hmoty, pak jen posilování nenahradí aerobní aktivitu. Z toho důvodu bychom měli alespoň v některé dny zařadit i aerobní trénink, nejlépe po posilování. Samotné posilování, podle vědecké studie, nedokáže zcela nahradit aerobní aktivity, a to ani v případě, když posilujeme pomocí kruhového tréninku. Proto je výhodné zařazovat vedle posilování i určitý čas aerobní aktivity. Zlepšíme tak svou kondici a schopnost spalovat tuk i budovat svaly. Jak už bylo napsáno výše, nesmíme to s aerobní aktivitou přehnat, abychom si nespalovali těžce vybudovanou svalovou hmotu.

Nejprve posilování a potom aerobní aktivita

Nyní jsme se dostali k optimálnímu rozložení tréninku, který dělíme mezi posilování a aerobní aktivitu. Zde pak musíme zařadit určitý pohyb ve správný čas, aby byl trénink co nejúčinnější. Pokud požadujeme od tréninku spalování tuků a zároveň chceme vypadat trochu svalnatě, měli bychom nejprve zařadit posilování a teprve potom kardio.

Podle vědců jde o nejefektivnější způsob, jak budovat svou postavu a efektivně u toho odbourávat přebytečný tuk. Podle studie vědci zjistili, že když se nejprve provádělo posilovaní a potom se přešlo na aerobní aktivitu, došlo k výrazně většímu efektu spalování tuků, než když cvičenci prováděli pouze aerobní aktivitu.

Zatímco u skupiny, která prováděla jen kardio, došlo ke spálení kalorií z tuků jen okolo z 20 %, pokud byla aerobní aktivita zařazena až po posilování, došlo ke spálení kalorií z tuků až z téměř 50 %. Dokonce skupina s posilováním může být efektivnější i přesto, že provádí aerobní aktivitu kratší dobu než skupina, která provádí jen kardio.

Při posilování je také vhodné pro efektivnější spalování tuků zařazovat základní cviky. Například dřep dokáže při posilování spálit až o 50 % více kalorií než když se provádějí tlaky nohama. I zde je vidět, že činky jsou mnohem účinnější než stroje.

A nakonec se vyplatí i střídat aerobní aktivitu v rovnoměrném tempu s aktivitou zvanou HIIT. Vysoce intenzivní aerobní činnosti dokáží podle vědců také lépe spalovat tuk a dokonce i za kratší časové období. Pokud se ale vrátíme k otázce, která kombinace je nejlepší pro spalování tuků a zachování svalů, pak jde jednoznačně o kombinaci posilovací trénink, po kterém by měla následovat aerobní aktivita.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Největší chyby vedoucí k nadváze

» Osvojte si tajemství kulturistiky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt