Fitvit.cz » Zdraví » Největší chyby vedoucí k nadváze

Největší chyby vedoucí k nadváze

Nikdo nechce být obézní, ale přesto je v populaci stále více lidí, kteří mají nadbytečnou hmotnost. Přitom byste měli hned v počátku odhalit, že se něco s vaším tělem děje a včas zakročit. Chyby, které lidé dělají v souvislosti se vznikem obezity, jsou poměrně dobře odstranitelné, ale člověk musí především chtít dělat něco se vznikajícím stavem.

Nekupujte si za žádných okolností větší číslo oblečení

To, že se s vaším tělem něco děje, obvykle zaznamenáte, když se nevejdete do svého oblečení, nemůžete zapnout knoflík u kalhot a při sezení vás oblečení škrtí. Mnozí si pak nové oblečení koupí a tím se cítíte opět pohodlně. Připadáte si po pár dnech zcela normálně a za několik týdnů si ani nevzpomenete, že jste se nevešli do svého čísla oblečení.

Prostor pro nabrání deseti až patnácti kilogramů zde nyní je a většinou tuto váhu během roku bez problému naberete, jestliže neuděláte nějakou změnu. Pokud však toto první varování nezanedbáte, můžete se ještě za pár týdnů vrátit ke své původní váze a ani to nezabere příliš mnoho práce.

Vyhněte se konzumování jídla u televize

Zkuste si dát u sledování televize před sebe balení solených tyčinek, křupek, bramborových chipsů nebo sladkých sušenek. Takovému pokušení odolá málokdo. Nejhorší je však obsah kalorií v takových potravinách.

A v neposlední řadě obsahují velké množství soli. Kromě toho, že u televize nic neděláte, je právě konzumování kalorického jídla tím největším problémem této činnosti. A právě to z ní dělá jeden z nejrizikovějších faktorů ovlivňující naší váhu.

Řešení problémů jídlem

Tenhle příklad asi také pozná mnoho lidí. Přijdete z práce a vlivem nadměrného stresu sníte mnoho sladkého nebo tučného, co vám nejvíce chutná. Podvědomě sice cítíte, že to není dobré, ale ta chuť nevhodného jídla vás momentálně vysvobodí ze stresu v zaměstnání nebo z další činnosti, která vás nebaví. V tomto případě jsou pouze dvě řešení. Prvním je zbavení se situace, která má na vás negativní vliv, např. nalézt si práci, která vás baví.

Druhou možnosti je nalézt si nějakou činnost, která vás tohoto stresu zbaví. To může být např. trénink, který umí odbourávat stres, zvýšit sebevědomí a zlepšit postavu. Zároveň je důležité zvládnout situaci, kdy máte potřebu jíst nadměrné množství nevhodných potravin. Nejlepší je takové potraviny doma nemít a zahnat chuť na sladké např. ovocem.

Vezmi si, to ti neuškodí

Při návštěvách, na oslavách nebo dokonce i u běžného stravování vám každý často nabízí nevhodné jídlo. Pokud mu řeknete, že takové jídlo nejíte, obvykle přijde protiargument, že vám to pro jednou neuškodí. Jestliže jíte bezchybně a jednou za čas sníte dle libosti co chcete, pak se opravdu nic nestane.

Ovšem v případě pravidelného konzumování nevhodného jídla v nepřiměřeném množství se dříve či později dostanete do problémů. Zde nezbývá nic jiného, než trvat na svém rozhodnutí nebo si naplánovat konzumování tzv. zakázaných jídel právě na takovéto příležitosti.

Přílišné omezení jídla

Asi největší chybou je velké omezení přísunu jídla v domnění, že teď zhubnu a pak zas budu moci pokračovat ve svém nezřízeném způsobu života. Pokud omezíte energii, a přitom nezabezpečíte doplnění základních živin pro chod organismu, nejen že nezhubnete požadovaný tuk, ale spálíte si svalovou hmotu. Tím situaci ještě více zhoršíte, protože svaly jsou tím, co zrychluje metabolismus.

Díky svalů má vaše postava pěkné tvary. A jsou to právě svaly, které vám pomáhají se spalováním přebytečného tuku. Proto je chraňte, jak nejvíce to jde. Omezujte kalorie jen mírně, aby byl úbytek hmotnosti z větší části jen z tuku. Skutečně účinné hubnutí vyžaduje mírný energetický deficit s prioritou zachování co největšího množství svalové hmoty. Po udržení požadované váhy pak musíte udělat vše pro to, abyste opět nepřibrali. To znamená trvale změnit životní styl.

Potřeba vše stihnout za den a omezení spánku

Nestíháte také? Máte kupu práce, starost o domácnost, rodinné problémy, běhání po úřadech a k tomu ještě cvičit a zdravě se stravovat. Někdo to řeší tak, že sice za den všechno stihne, ale omezí pak čas strávený spánkem. A právě zde může být další problém, protože nedostatek spánku zvyšuje pravděpodobnost vzniku nadváhy a obezity. Řešením je správné plánování během dne, dobrá organizace a určit si přesný čas na konkrétní aktivitu.

Fitness styl dokáže pozitivně změnit životní postoj

Stres, rezignace a špatná nálada mohou velmi negativně ovlivnit naší postavu. Mnozí to dobře znají. Přijdou z práce unavení, zvláště když je práce nebaví, mají nepříjemného šéfa nebo spolupracovníky, se kterými si nerozumí. V životě se jim nedaří, tak jak by si představovali. Často pak řeší problémy s nezdravým jídlem a nechce se jim nic dělat. Cvičení a pohyb je však právě tím pravým, co dokáže člověka motivovat k dalším cílům a práci a dokonce i k životním změnám.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Co dělat po dietě

» Pro zhubnutí navyšte objem tréninku

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt