Fitvit.cz » Cvičení » Plán na příští rok pro lepší postavu

Plán na příští rok pro lepší postavu

V letošním roce jsme dosáhli dobrých výsledků. Zbavili jsme se velké části přebytečného podkožního tuku a vzhled postavy byl v létě o poznání lepší než v předešlém roce. Jenže to může být ještě lepší. Proto je nutné naplánovat si cíl na příští rok. Měli bychom usilovat o více svalů a méně tuku. Tím se stane postava ještě atraktivnější. Kdo stále nezačal se svou postavou nic dělat, má ideální příležitost začít.

Svaly jsou tajemství úspěchu při budování postavy

V první řadě bychom měli nabrat novou svalovou hmotu. Po zbavení se přebytečného tuku jde o velmi dobrou strategií, která nám pomůže ještě vylepšit právě dosaženou formu. K tomu je vhodné období od října do konce ledna, případně podle zvoleného plánu a požadavku na dosažení formy v určité období. Nabrání svalové hmoty má svůj význam.

Dokáže nejen zlepšit naší stávající výkonnost, umožní zvedat vyšší váhy, ale zároveň tím získáme mocný nástroj pro spalovaní přebytečné energie. Je ale nutné získat co nejčistší svalovou hmotu bez tuku, aby její očištění bylo co nejjednodušší a nejrychlejší. To jde zařídit tak, že tvrdě trénujeme, používáme stále větší zátěž nebo zvýšíme intenzitu tréninku a stále dodržujeme pravidla správného stravování.

Očištění svalů

Jakmile splníme tento dílčí úkon, musíme se zbavit ještě toho tuku, kterého jsme se nedokázali zbavit při minulém rýsování, nebo jinak řečeno i hubnutí. Zároveň se musíme snažit ze všech sil, abychom si udrželi i nově získanou svalovou hmotu. Jedině tak se dokážeme dostat zase o kus dále a naše tělo bude opět na vyšší úrovni. Pro ochranu svalové hmoty je zapotřebí přijímat dostatek kvalitní stravy a zejména dostatek proteinů.

Ti velmi zkušení již dokáží trénovat i tak, že umí spalovat tuk a přitom i budovat svaly. V podstatě to může jít i tak, že při získání čisté svalové hmoty dochází k posunu v podílu svalové hmoty vůči tuku a tak podíl tuku v těle klesá. Musí jít o nastavení tréninku a stravy tak, aby k tomuto efektu docházelo, ale chce to několik let zkušeností, aby si každý vyzkoušel, jak jeho tělo reaguje na určité podměty.

Poznat své tělo

V dalším roce tak získáme mnoho zkušeností, které nás naučí, jak naše tělo reaguje a naučíme se tak plně ovládat své stravovací, tréninkové a regenerační metody, které nás dovedou k naplnění svého potenciálu. Někdo má cíl vypadat zase lépe v plavkách v následující sezóně, jiní se rozhodnou soutěžit, mnozí využijí svou více svalnatou postavu pro lepší výkonnost v nějakém sportovním odvětví a někdo se jen chce lépe cítit a vychutnat si příjemné pocity z dobře vykonané práci. Ať už jde o sílu, rychlost, svaly nebo kondici, posilovací trénink společně s aerobní aktivitou je přesně to, díky čemu získáme atraktivní a plně funkční postavu.

Nevracet se zpět ke starým a špatným návykům

A na závěr je potřeba připomenout to nejdůležitější. Nikdy se nevracíme ke stravování a zvykům, které nám způsobily nadváhu. Je potřeba udržet nový způsob stravování, díky kterému jsme se zbavili části tuku a v tomto snažení i dál pokračovat. Společně s pohybovou aktivitou jde o nejúčinější způsob, jak předcházet vzniku nadváhy a udržet si sportovně vypadající postavu. S dobrým naplánováním a realizováním nového cíle bude naše postava v následujícím roce zase o něco lepší.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Jak těžkou činku používat pro růst svalů

» Co je objemovka a jak v ní cvičit

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt