Fitvit.cz » Doplňky stravy » Pomáhá Guarana při tréninku?

Pomáhá Guarana při tréninku?

Po příchodu z práce jsem často bojoval s únavou a z toho důvodu se někdy nechce ani trénovat. Hledal jsem proto způsob, jak se únavy zbavit a plnohodnotně cvičit a sportovat. Jednou z možností bylo nasazení kofeinu. Vyzkoušel jsem tedy doplněk stravy obsahující guaranu. Kofein většina lidí konzumuje každý den. Většinou je to prostřednictvím kávy, energetických nápojů, čaje, čokolády nebo některých limonád. Můžeme ho také přijímat prostřednictvím doplňků stravy.

Stále populárnější je právě guarana. Jde o jihoamerickou bylinu, která obsahuje celou řadu látek, včetně kofeinu. Nejsem konzumentem kávy, takže guarana na mě působí dobře. Dávkování jsem také snížil a guaranu bral pouze před tréninkem asi třikrát až čtyřikrát týdně. Účinky jsem pocítil prakticky hned po požití tablety. Zlepšil se nejen pocit při aerobní činnosti, ale překvapivě i při posilování.

Větší síla a výdrž při posilování

Při posilování jsem v poslední době na povzbuzení nic nebral. V minulosti to byl kreatin, ale postupem času jsem již neměl důvod brát tento doplněk, protože nezapadal do mé tréninkové strategie.

Při použití guarany mě proto překvapilo, že jsem při cvičení vydržel více opakování a v poslední době jsem dokonce i přidal zátěž na činkách. Nemůžu sice se stoprocentní jistotou říci, že to je díky guaraně, ale každopádně síla mě v poslední době o něco vzrostla. Celkově se díky tomuto doplňku při posilování cítím mnohem lépe a únavu již nepociťuji.

Zajímavé také bylo, že ačkoliv jsem bral tento doplněk kolem 6 – 7 hodiny večer, nebyl problém jít okolo půlnoci spát. To však může být individuální a někdo jiný by mohl mít se spánkem potíže. Chce to vyzkoušet, nejlépe ve dni, kdy nepotřebuji jít brzo spát.

Naopak když se dávka zvýšila na dvě tablety krátce po sobě, už jsem se tak dobře necítil a při nevyspání a únavě mě navíc začalo bušit srdce, takže není vhodné přebíjet přílišnou únavu kofeinem a také není vhodné překračovat doporučené dávkování. Dokonce se mě osvědčilo brát pouze polovinu dávky, než bylo na obalu přípravku.

Aerobní aktivita

O tom, že kofein pomáhá při vytrvalostních sportech, se ví. A bylo to cítit i při bězích či rychlé chůzi, před kterými jsem si vzal jednu tabletu guarany s kofeinem. Při výkonu do prudkého kopce byl přísun kofeinu znát nejvíce. Bez doplňku jsem o dost více cítil bolest v nohou, ale při využití kofeinu byl výkon o mnoho lepší.

Vliv na hubnutí

I když jsem guaranu nebral primárně na hubnutí, známí se mě začali ptát, proč jsem tak zhubl. Nebyl to tedy úplně záměr, ale pravděpodobně na tom kus pravdy bude. Přitom zhubnutí nebylo příliš velké, došlo hlavně ke snížení podílu tuku a zvýšení podílu svalové hmoty, takže změny byly více vidět. Pozor ale, při hubnutí to nefunguje tak, že se začne brát guarana a kila jdou dolů samy.

Je potřeba držet vyšší podíl proteinů a hlídat si příjem jednoduchých sacharidů a omezit nadměrný příjem nežádoucích tuků. Navíc v mém případě mohl působit i chróm, který jsem v té době doplňoval také. Samozřejmě nesmí chybět dostatek pohybu a posilování alespoň třikrát týdně.

Přípravek pak dále obsahoval vitamíny skupiny B a také taurin, takže některé účinky ohledně tréninku a vitality mohou mít na svědomí také tyto látky. V 1 tabletě bylo 40 mg kofeinu, 50 mg extraktu z guarany (5 mg kofeinu), 500 mg taurinu a poměrně vysoké dávky vitamínů B3, B5, B6 a B12. Také je potřeba si položit otázku, zdali má v produktu vůbec obsah guarany nějaký účinek, protože je ho tam relativně málo. Mohou zde tedy působit zejména kofein a taurin. Ale to se jako obyčejní spotřebitelé těžko dozvíme.

Méně někdy znamená více

Jedná o subjektivní hodnocení a pocity při doplňování kofeinu a guarany. Nebudu tedy říkat kupujte, ale ani nekupujte. Můžete ale porovnat své pocity s těmi zde a udělat si obrázek o skutečné účinnosti tohoto suplementu. I zde platí, že kdo má nějaké zdravotní obtíže, měl by se poradit s lékařem. Každopádně i u tohoto druhu suplementů se vyplatí rozvážnost a zdravý rozum a nespoléhat se na to, že nějaký doplněk stravy za vás vše vyřeší.

V některých případech však může částečně pomoci. Výhodu budou mít zejména ti, kteří kofein běžně nepoužívají, např. časté pití kávy. Pokud je někdo na kofein zvyklý, nemusí dokonce pocítit žádnou změnu ve výkonnosti. Jako podpora při cvičení, pokud se dodržují pravidelný trénink, správná strava a regenerace, mě guarana s kofeinem a taurinem pomáhá překonat únavu a dosáhnout o trochu větší výkonnosti, než když cvičím bez této podpory.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Suplementy pro rychlost a sílu

» Citrulin - podpora tvorby NO a ATP

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt