Fitvit.cz » Cvičení » Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

Říká se, že pro rozvoj svalů musí sportovci podstoupit bolest a pálení metodou burns. Jistě znáte ty obrázky z časopisů, kdy dva kulturisté s grimasami v obličeji překonávají bolest způsobenou těžkým tréninkem, vysokými váhami a intenzitou a navzájem se povzbuzují k lepším výkonům. Je nesporné, že to má své výhody a nepochybně to přináší výsledky. Na druhou stranu si pak často lidé říkají, že tohle určitě dělat nebudou. Vždyť takové úsilí, které je vidět z tréninků špičkových sportovců, nechce většina lidí provádět. Potřebujeme tedy bolest, burns a svalovou horečku pro dosažení výsledků?

Je potřeba na rovinu přiznat, že nějaké to úsilí bude muset člověk podstoupit. Zároveň by se však lidé neměli bát sportovat a co je ještě důležitější, ani by se neměli bát posilovat. Po započetí tréninku ucítí určitý stupeň bolesti z namožení svalů každý. Při pravidelném tréninku už ale není svalová horečka nijak dramatická. Dokonce nám říká, že postupujeme správným směrem.

Rozlišujeme bolest způsobenou cvičením a zraněním

Dále je potřeba ještě připomenout, abychom nezaměňovali pojem bolest z namožení svalů a bolest způsobenou zraněním. Zatímco ten první typ bolesti má příznivý vliv na zlepšení výkonnosti, druhý signalizuje poškození a měli bychom dělat vše proto, abychom se s touto bolestí nikdy nesetkali.

Abychom ji rozlišili, můžeme to udělat následovně. Bolest označíme jako něco nepříznivého a nebezpečného a tělo nám tím říká, že něco není v pořádku, tudíž musíme přestat cvičit a v případě potíží vyhledat lékaře.

V případě namožení svalů nahradíme slovo bolest slovy napumpování a burns. Pocity způsobené těmito metodami signalizují, že cvičíme správně. Toto napumpování si zvolíme podle našeho uvážení. Někdo jde v sériích až k selhání, jiní dávají přednost méně náročnému tréninku, který splňuje vše, co od něj očekávají. A tím je vyvážená postava, která je vybavena svaly na správných místech a v potřebných poměrech.

Podle vědců je určitý stupeň namožení a námahy nutný

Není potřeba se napumpování obávat. Po čase totiž přináší pocity, kvůli kterým lidé chodí do posilovny. Trénovanému člověku ani nepřijde, že jde o něco namáhavého, naopak mu tato metoda přináší požitek, a to takový, že ji pravidelně vyhledává celý život. A co tvrdí vědci o nutnosti namožení v souvislosti s růstem svalů a formování postavy, včetně hubnutí?

Podle vědců je namožení pro růst svalů nezbytné. Proto bychom na závěr tréninku měli cítit napumpování a příští den lehké namožení. Nikdy by však nemělo jít o bolest svalů způsobenou zraněním znemožňující další trénink a ani namožení by nemělo být takové, aby zabránilo dalšímu cvičení v následující den, pokud je v plánu. Vždy musí jít o rovnovážný stav mezi tréninkem a regenerací, aby mohlo dojít jak ke svalovému růstu, tak i k úplnému zotavení.

Je tedy na každém sportovci, aby zvolil pro sebe správnou cestu, která vyhovuje jeho individualitě. Zatímco jedni z vás budou mít maximální zisky z těžkého tréninku, jiní budou profitovat z cvičení s lehčími až středními váhami. Někomu stačí zpevnění postavy a proto nemusí nutně podstupovat velmi náročné tréninky, které jsou prezentovány v některých časopisech a na internetu. Byla by ale škoda nevyužít tak skvělého nástroje k přeměně postavy, kterým posilování nepochybně je.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Sportem ke zdraví nebo nám škodí?

» Kruhový vs. dělený trénink, který je lepší

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt