Fitvit.cz » Strava » Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

Pro budování nové svalové hmoty, ale i při hubnutí, potřebujeme velmi kvalitní proteiny. Mezi kvalitní zdroje patří například drůbež. Nyní však máme možnost zkusit i nové zdroje, které vypadají velmi zajímavě jak obsahem mikroživin, ale hlavně vysokým podílem proteinů a nízkým podílem tuku. Mezi takové zdroje patří maso ze pštrosa. Pravděpodobně ho nebudeme mít na talíři každý den, ale na druhou stranu dokáže obohatit náš jídelníček a doplnit často nedostatečně zastoupené proteiny.

Ze 100 g pštrosího masa získáme cca 120 Kcal. Obsahuje mezi 23 – 27 g proteinů a pouze 2 – 3 g tuků a žádné sacharidy. Pštrosí maso patří mezi nejméně tučná masa a proto se velmi hodí při potřebě hubnout nebo získávat novou svalovou hmotu bez tuku. Navíc tuk v pštrosím mase je příznivý mononenasycený a v případě, že má pštros přirozenou stravu, obsahuje také velmi důležitou konjugovanou kyselinu linolovou (CLA). Ta přispívá ke spalování tuků, takže se vyplatí znát nejen složení potravin, ale také co zvířata konzumují a kde rostliny rostou. CLA může v těle chybět a vědci se domnívají, že nedostatek této látky ve stravě a následně i v našem organismu, může částečně za nárůstem nadváhy v populaci.

Maso ze pštrosa je zdrojem mnoha minerálů a vitamínů. Z minerálů je nejvíce zastoupen zinek, který se podílí na mnohých procesech v těle a ovlivňuje nejen regeneraci, ale také produkci hormonů v těle. Jsou zde i velmi důležité vitamíny skupiny B, zvláště pak vysoký podíl vitamínu B12. Kromě jiných funkcí působí na metabolismus bílkovin nebo konkrétně u vitamínu B12 na tvorbu červených krvinek. Využít lze i přítomnosti železa, hořčíku a selenu. Zinek a selen působí jako antioxidanty, které mohou ovlivnit regenerační procesy v těle a zlepšit tak tréninkové úsilí. Hořčík je důležitý pro svalovou práci.

Není asi nutné připomínat, jak důležité je doplňovat pomocí stravy všechny potřebné živiny a právě pštrosí maso nám jich může poskytnout poměrně dost. V příznivém poměru jsou i proteiny vůči tuku. Takový poměr moc zdrojů nemá a často tak může docházet při snaze navýšit podíl proteinů ve stravě i k příjmu skrytého tuku. Společně s kuřecím, krůtím, vybranými částmi vepřového a hovězího masa, lze zajistit dostatek kvalitních proteinů, aby byla zajištěna podmínka pro růst svalů a ochranu stávající svalové hmoty.

Pštrosí maso se vyznačuje i nízkým podílem cholesterolu, takže je vhodné prakticky pro všechny, kdo má zájem o zdravý životní styl. Díky vhodnému složení není tak rizikové pro kardiovaskulární systém, jako jiná masa, která obsahují mnohem více nasycených tuků. Dokonce se tvrdí, že pštrosí maso působí preventivně před nemocemi kardiovaskulárního systému.

Pokud potřebujeme doplnit v určitém tréninkovém období, které je určeno na budování svalové hmoty, až 2 g bílkovin na 1 kg hmotnosti, můžeme zvolit právě pštrosí maso. Vhodné je i na závěrečnou fázi hubnutí, kdy spalujeme poslední vzdorující tuk na těle a přijímáme jen tolik tuku v potravinách, který zabezpečí základní funkce organismu. Obvykle moc na výběr nemáme, pokud potřebujeme konzumovat potraviny s vysokým podílem proteinu a téměř bez tuku. Takovou výhodu mají pouze proteinový přípravek, kuřecí prsa bez kůže, krůtí prsa, vaječný bílek a některé netučné mléčné výrobky. Nyní si k nim můžeme přidat i maso ze pštrosa.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Který mléčný výrobek je nejlepší

» Nejkvalitnější proteiny z potravin

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt