Fitvit.cz » Cviky » Rychlobruslař

Rychlobruslař

Dostat se do formy lze mnoha způsoby. Používají se činky, stroje, různá sportovní odvětví. Stále více lidí dává přednost cvičení s váhou vlastního těla. Je to z toho důvodu, že jde o cvičení, při kterém nehrozí tak velké riziko zranění, pokud se provádí správně. Další velkou výhodou cvičení s váhou vlastního těla lidé nachází v tom, že ho lze provádět kdekoliv, to znamená i doma. A to je pro mnohé vůbec ta největší výhoda, protože mnozí nemají čas nebo peníze, aby navštěvovali sportoviště nebo posilovny. Mezi účinné pohyby, které mohou pomoci s formováním těla, patří i cvik nazvaný rychlobruslař.

Podle názvu je jasné, že půjde o napodobování pohybu při rychlobruslení. Zatíží celé tělo, zlepší koordinaci pohybu a naučí rovnováhu. Postavíme se a pravou nohou poskočíme do strany. Levou nohu nyní přesuneme za pravou. Dynamickým poskokem se odrazíme pravou nohou a přeskočíme na levou nohu. Pravá noha se nyní dostává za levou. Při dopadu musíme pokrčit nohu v kolenu, abychom snížili tlak na klouby. Nikdy nedopadáme na napnuté končetiny.

Používáme i ruce. Ty směřují vždy na stranu, na kterou jsme provedli skok. To znamená, že pokud jsme přeskočili na pravou stranu, pak levá ruka směřuje křížem před tělem na pravou stranu a pravá ruka směřuje do strany a více dozadu a kopíruje směr levé nohy, která je nyní za tělem. Tím budeme držet lepší rovnováhu těla při střídání stran a poskoků do stran. Zároveň pohybem rukou umocníme celkovou účinnost cviku. Kdo si troufne a má potřebnou flexibilitu, pak může zkusit jít více do dřepu při jednotlivých skocích. Opakování provádíme po dobu asi 20 – 30 vteřin. Délka poskoku je nejčastěji mezi 30 až 70 cm podle výkonnosti.

Nutné je rozcvičení

Nikdy nezačínáme dynamické cviky jako rychlobruslař, burpee a další podobné cviky bez rozcvičení. Zatížíme zde totiž klouby, šlachy a svaly celého těla a rychlými pohyby do krajních poloh bychom si mohli způsobit zranění, pokud bychom nebyli rozcvičení. Nejprve musíme tělo zahřát pomalejším pohybem, aby byly části těla na trénink připravené.

Měkčí povrch a správná obuv

Dynamické cvičení, jako například právě rychlobruslař nebo burpee, vyžadují volbu správného povrchu. Dopadáme totiž celou vahou na jednotlivé končetiny a příliš tvrdý povrch, jako např. beton nebo asfalt, může působit potíže. Proto jsou vhodnější přírodní povrchy nebo tělocvična s vhodnou podložkou. Neměli bychom zapomínat ani na správnou obuv, která tlumí nárazy. Většina kvalitní značkové obuvi pro sport má technologie, které sníží náraz nohy při dopadu. Jde prakticky o jedinou pomůcku, kterou bychom si na toto cvičení měli koupit.

S jakými cviky kombinovat

Rychlobruslaře lze zařadit do plánu s cviky s váhou vlastního těla, jako je burpee, prkno, kliky, leh-sedy, dřepy, ale lze ho zařadit například i na závěr klasického tréninku s činkami, kdy zatížíme tělo odlišným způsobem, než při práci s činkou. Rychlobruslař může být příjemným zpestřením u jakéhokoliv tréninku a pomůže nám k dosáhnutí postavy bez přebytečného tuku a s potřebným podílem svalové hmoty.

Aktivujeme tímto cvikem svaly stehen, lýtek, ale i vrchní poloviny těla. Pomůže tak nejen při formování těla a zpevnění svalové hmoty, ale spaluje i přebytečnou energii při zapojení velké části těla, což se může hodit při hubnutí.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Prkno posílí břicho a střed těla

» Ovládání břicha pro štíhlý pas

» Jak udělat více shybů

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt