Fitvit.cz » Cvičení » Vhodný čas pro hubnutí a růst svalů

Vhodný čas pro hubnutí a růst svalů

Říká se, že je určité období vhodné pro spalování tuků a hubnutí a jiné zase pro růst svalů a síly. V podstatě je ale jedno, kdy se rozhodneme hubnout nebo budovat svaly, protože když splníme podmínky pro konkrétní cíl, pak se výsledky dostaví. Pro většinu lidí je však určité období lepší pro hubnutí a jiné pro růst svalů, protože k tomu jsou v určitý čas lepší podmínky. Z toho důvodu se snažíme spalovat tuky více teplejších dnech a budovat svaly raději v chladnějším období.

Pro tento model hovoří hned několik výhod, které bychom měli využít.

Jarní a letní spalování tuků a úprava vzhledu postavy

Delší den

Každý to cítí. Prodlužující den přímo vybízí k aktivitě. Slunečné dny nás nutí obléknout méně oblečení a hned máme motivaci k úpravě postavy. Odpadá výmluva, že nemám na sportování čas. Světlo je až do večerních hodin a tak si na nějakou formu aktivity udělá čas opravdu každý, pokud jen trochu chce.

Vyšší teploty - pohodlnější pohyb venku

Teplejší počasí umožňuje více aktivit, od obyčejné chůze až po nejrůznější sportovní aktivity, které jsou dostupné prakticky pro každého.

Větší a dostupnější výběr zeleniny a ovoce

Dostupnost ovoce a zeleniny za přijatelnějších cenových podmínek nám dává možnost upravit jídelníček tak, abychom byli schopni spalovat tuk a doplňovali do těla všechny potřebné živiny. Navíc obsahují vysoký podíl vody, což je v létě velmi důležité. Kdo má chuť, má možnost vypěstovat si ovoce a zeleninu doma. Taková zelenina a ovoce jsou chutnější a máme hned další činnost, při které budeme spalovat přebytečnou energii.

Větší chuť něco dělat a více optimismu

Na jaře máme přeci jen větší chuť na změny než na podzim a v zimě. Důvodem může být právě vyšší počet slunečných dní oproti šedivým a sychravým dnům na podzim a v zimě. A jelikož při potřebě hubnout musíme vydat více energie než přijmout, znamená to i navýšit aktivitu během dne. A to jde nejlépe, kdy máme více optimismu a motivace, takže v tomto případě je opět lepší začít na jaře nebo v létě.

Ani v létě nezapomínáme na posilování

I když na jaře a v létě mnoho lidí posilovat moc nechce, je posilování stále nejlepším způsobem, jak budovat, ale i udržovat stávající svalovou hmotu a tím významně podporuje spalování tuku a tím i náš vzhled postavy v letních měsících.

Růst svalů v zimě

Více energie pro budování svalů

Když je brzo tma, nechce se nic dělat. To by byla ale chyba. Právě v tomto období zařadíme vhodný posilovací trénink, který můžeme doplnit v některé vhodné dny lyžováním, bruslením, procházkou nebo jinou aktivitou. Každopádně pohybu je obvykle méně než v létě, ale dobře nastaveným tréninkem a vhodně sestavenou stravou se můžeme dopracovat k růstu svalové hmoty a tím dát základ k ještě lepšímu vzhledu postavy, než jsme měli v minulém roce.

Více spíme

Krátký den, více tmy a tím i vyšší přirozená produkce melatoninu v nás vyvolává pocit ospalosti a únavy. To ale může být dobrý bonus pro zvýšenou regeneraci a tím získáme i podporu k budování čisté svalové hmoty, pokud to nepřeženeme s příjmem energie. Každopádně spánek můžeme využít k růstu svalů i v odpočinkové fázi, kdy potřebujeme dát tělu pauzu od celoročního zatěžování.

Více jíme

V zimě obvykle přibereme na váze a to nejvíce v období vánoc. Tak proč nevyužít toto období pro růst svalové hmoty a síly? V tomto období je proto vhodné zařadit trénink na sílu a budování svalové hmoty a využijeme tak zvýšený přísun energie v nás prospěch.

Pokud se ale rozhodneme spalovat tuk nebo budovat svalovou hmotu na jaře, v létě, na podzim nebo v zimě, určitě nám v tom nic nebrání a měli bychom jít přímo do akce a dosáhnout nejlepší formu, jakou jsme schopni dosáhnout. Rozhodně se ale nedoporučuje přestat v zimě s pohybem a vrátit se k aktivitě až na jaře. Celoroční pohybová aktivita je nejlepší způsob, jak se udržet neustále v co nejlepší formě bez ohledu na roční období.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» 5 cviků, které nejlépe spalují tuky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt