Fitvit.cz » Cviky

Nejlepší cvik na prsa při cvičení doma

Cvičení oblasti hrudníku a prsních svalů je jednodušší ve vybavené posilovně. Mezi nejlepší a nejpopulárnější cviky na rozvoj hrudníku a prsních svalů patří tlak vleže na rovné lavici. Tento cvik totiž umožňuje používat velké váhy a tak tělo dobře reaguje jak růstem svalové hmoty, tak i síly. Nevýhodou však pro mnohé bude chybějící vybavení, zejména stabilní stojany a lavička a nutná je přítomnost tréninkového partnera, aby nedošlo k nebezpečnému uvíznutí pod činkou. Kdo nemá tyto možnosti, bude muset použít několik cviků, které procvičí partii a nepotřebuje k nim tolik vybavení... více »

Diskuse k článku (0)


Výhody a nevýhody jednotlivých cviků

Výběr cviků do tréninku je důležitý pro rozvoj postavy a budování svalů. Ačkoliv mnoho lidí chce zejména hubnout, měli by si uvědomit, že pro dosažení cíle potřebují mít na svém těle dostatečné množství svalové hmoty. Kromě toho, že svaly dávají tělu tvar, pomáhají také s hubnutím, protože zvyšují výdej energie a zrychlují metabolismus. Výběr cviků je proto zásadní pro dosažení vysněné postavy. Každý by měl zvolit cviky podle své individuality, protože reaguje na zatížení odlišně, různé jsou schopnosti regenerace a také poměr končetin a trupu. Pokud někomu nějaký cvik nevyhovuje, způsobuje bolesti či nezabírá, pak by měl znát alternativu a zvolit jiný, který mu bude vyhovovat... více »

Diskuse k článku (0)


Zvedání nohou vleže na břicho

Mezi nejsledovanější partie na těle patří břicho, a tak je vhodné znát co nejvíce cviků, abychom ho mohli co nejlépe rozvinout. Mít možnost vybrat si do tréninku z co největšího množství cviků je výhoda, která může pomoci procvičit svalstvo ze všech možných úhlů. Díky tomu lze aktivovat svalová vlákna všech partií tak, aby bylo dosaženo vyváženého rozvoje, svalového růstu, zabráníme tím i stereotypu a dáme svalům impuls k růstu. K účinným cvikům na rozvoj břicha patří i zvedání nohou ve visu na hrazdě. Jenže co když sportovec nemá po ruce hrazdu a přesto chce tento cvik do tréninku začlenit? více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsový zdvih vestoje jednoručně

Bicepsový zdvih vestoje s jednoručkami má oproti zdvihu s velkou činkou některé výhody. Zatímco u velké činky lze použít největší možnou zátěž, což je zejména pro maximální rozvoj hmoty neocenitelné, u jednoruček můžeme využít oddělené práce končetin, takže lze vyrovnat nerovnováhu v síle a rozvoji. Navíc jednoručky umožňují variaci úchopu, což ještě více zvýší účinnost cviku, zatíží biceps z jiného úhlu a podpoří svaly k růstu. Jako další výhodu můžeme označit lepší dostupnost vybavení. Není obtížné si obstarat dvě jednoručky a tak lze tento účinný cvik zařadit do tréninku i v domácích podmínkách... více »

Diskuse k článku (0)


Oslí výpony na rozvoj lýtek

Lýtka jsou pro mnohé komplikovanou svalovou partií, která odmítá růst nebo s nimi dotyčný není spokojen, protože jim chybí ten pravý tvar typický pro tuto oblast. Kromě obvyklých výponů mohou s rozvojem lýtek pomoci i oslí výpony... více »

Diskuse k článku (0)


Sumo mrtvý tah

Mrtvý tah patří vůbec k nejúčinnějším cvikům na rozvoj celého těla. Jeho provedení však může mnohým lidem dělat potíže a při nesprávné technice jde často o velmi nebezpečné pohyby, které mohou vést až ke zranění. Velmi důležitou oblastí jsou u mrtvých tahů spodní záda. Pokud má někdo problémy s touto oblastí, nebo má špatný poměr končetin pro vykonávání cviku, zejména pokud má někdo dlouhé nohy a krátké paže a navíc není dost ohebný, může zkusit zařadit způsob provedení nazvaný sumo mrtvý tah... více »

Diskuse k článku (1)


Rychlobruslař

Dostat se do formy lze mnoha způsoby. Používají se činky, stroje, různá sportovní odvětví. Stále více lidí dává přednost cvičení s váhou vlastního těla. Je to z toho důvodu, že jde o cvičení, při kterém nehrozí tak velké riziko zranění, pokud se provádí správně. Další velkou výhodou cvičení s váhou vlastního těla lidé nachází v tom, že ho lze provádět kdekoliv, to znamená i doma. A to je pro mnohé vůbec ta největší výhoda, protože mnozí nemají čas nebo peníze, aby navštěvovali sportoviště nebo posilovny. Mezi účinné pohyby, které mohou pomoci s formováním těla, patří i cvik nazvaný rychlobruslař... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší cvik na břicho

Břicho patří k nejsledovanějším partiím na lidském těle. Každému vadí, jestliže se nevejde do své velikosti oblečení a tak se snaží něco se svým středem těla dělat. Abychom mohli s touto oblastí něco účinného dělat, měli bychom se zaměřit na přísun stravy, aerobní aktivity a také bychom měli podpořit svalstvo k růstu. Proto je dobré zjistit, které cviky jsou na oblast břicha ty nejúčinnější... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší cvik na biceps pro fitness styl

Jaký cvik bychom měli používat pro co nejlepší rozvoj bicepsů? Rozdíl samozřejmě bude u sportovců, kteří potřebují co nejpreciznější rozvoj partie, či potřebují získat co největší sílu nebo vrcholek bicepsu. Mnoho lidí však nemá vůbec čas trávit v posilovně dlouhé hodiny a potřebují proto univerzální cvik, který dostane ze zatížení bicepsů maximum při co nejkratším času věnovaném tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Přitahování k tyči na procvičení zad

Záda jsou jednou z největších svalových skupin našeho těla a pro jejich komplexní procvičení a celkový rozvoj musíme do tréninku zařadit více cviků. K jejich provedení často potřebujeme nějaké vybavení. K nejúčinnějším cvikům na rozvoj hloubky i šířky jsou přitahování nebo veslování. Lze však do tréninku zařadit další cvik, který nevyžaduje speciální vybavení a přitom je velmi účinný a také náročný. Jde v podstatě o obrácené provedení přítahů v předklonu, ale osa směřuje spíše na střed hrudníku... více »

Diskuse k článku (0)


Čelní dřep – nečekaně účinný cvik

Zkušenější cvičenci již ví, že excelentní cvik dřep lze využívat v několika variantách. Neměli bychom zapomínat ani na variantu s držením činky na prsou, někdy nazývanou také čelní dřepy. Jejich výhodou je jiné zapojení svalů než při držení činky za krkem. Dodají tréninku také pestrost a umocní rozvoj spodní poloviny těla. Obzvláště se hodí v případě, pokud potřebujeme zacílit své snažení na přední stranu stehen. Kvadriceps je totiž hlavním skupinou svalů, které při čelní variantě pracují nejvíce... více »

Diskuse k článku (0)


Farmářská chůze pro sílu a spalování tuků

Chůze je základní pohybová aktivita člověka. Čím více toho člověk za den nachodí, tím menší je pravděpodobnost, že začne přibírat tuk. Co když však chceme od chůze jak budování svalů, tak i užitek z pravidelného pohybu? V tom případě bychom měli zkusit zařadit do svého programu tzv. farmářskou chůzi, u které používáme přídavnou zátěž... více »

Diskuse k článku (0)


Prkno posílí břicho a střed těla

Co znamená prkno ve fitness světě? Jde o cvik, který je zacílen na jednu z nejdůležitějších oblastí našeho těla. Posiluje totiž jeho střed, který umožní zpevnit svaly v této klíčové oblasti a dosáhnout tak stabilitu při těžkém tréninku. Silný střed těla potřebujeme i při běžných denních činnostech. Bez dobře vyvinutých a vyvážených partií břicha a spodních zad dochází v těchto místech často k bolestem a nelze vykonávat běžné pohyby, natož pak pravidelně cvičit. Výhodou prkna je jeho jednoduchost a zároveň k němu nepotřebujeme žádné vybavení, ale pouze odhodlání a chuť měnit své tělo... více »

Diskuse k článku (0)


Burpee je vhodný cvik pro fitness a hubnutí

Jak procvičit rychle celé tělo a navíc pouze jedním cvikem? Můžeme využít burpee, česky zvaný také jako angličák. Nepotřebujeme k němu žádné vybavení, kromě prostoru. Zatíží nejen naše svaly, ale rozproudí i krev, takže se velmi hodí i ke spalování tuků nebo zlepšení kondice a kardiovaskulárního systému. Samozřejmě lze očekávat i celkové zpevnění těla... více »

Diskuse k článku (0)


Dřepy - základ pro budování celého těla

Při budování svalové hmoty, síly či vyvážené postavy potřebujeme nasadit to nejlepší z posilovacího tréninku. Jestliže chceme dosáhnout svých cílů, neměly by chybět v tréninku dřepy. Proč jsou tak důležité? Jde totiž o pohyb, do kterého se zapojí nejen svaly stehen, ale i dalších partií. Ačkoliv dřepy jsou v tréninku pro své působení na tělo takřka nezastupitelné, těžké váhy při jejich používání nejsou pro každého. Dobře stavění sportovci mohou snést velké zátěže lépe bez rizika, pokud dodržují techniku... více »

Diskuse k článku (0)


1 2345

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt