Fitvit.cz » Minerály

Sůl je důležitá pro chod organismu

Máme si jídlo solit nebo se soli raději vyhýbat. Slýcháme či čteme často informace, že nadbytek soli škodí. To je v mnoha ohledech pravda, ale zároveň je rizikové, když nám sůl ve stravě chybí. Obvykle se doporučuje zdravým lidem přijmout okolo 5 – 6 g soli za den, což je čajová lžička. To znamená asi 2 300 mg sodíku. Vědci pak dokonce tvrdí, že cokoliv pod 2000 mg nebo nad 4000 mg sodíku ve stravě je pro zdraví rizikové... více »

Diskuse k článku (0)


ZMA pro doplnění zinku a hořčíku

V přípravě sportovce nastanou chvíle, kdy potřebuje zvýšit množství živin, aby mohl nejen lépe regenerovat, ale také sílit a zlepšovat své výkony. Při intenzivním tréninku mohou chybět třeba klíčové minerály a vitamíny. Ačkoliv někdy hrozí i jejich předávkování, v mnoha případech musí sportovci řešit jejich nedostatek. Z toho důvodu se v nejtěžších fázích tréninkových cyklů nasazují po omezenou dobu směsi dobře vstřebatelných mikroživin, které dokáží tento problém řešit. Jednou takovou směsí je ZMA... více »

Diskuse k článku (0)


Vápník ze stravy

Vápník patří mezi klíčové minerály v lidském organismu. Máme však potíže, jak do těla dostat dostatečné množství a aby byl také pro organismus využitelný. Hodně se doporučuje mléko, ale pouze zvýšeným příjmem minerálu si těžko pomůžeme, když porušujeme zásady pro zdraví. Nelze tedy očekávat zlepšení bez změny v životním stylu. Bohužel se lidé začnou starat o své zdraví, až když mají určitý problém, kterým je třeba osteoporóza. Dále se také objevují informace, že některé potraviny mají vliv na vstřebávání vápníku, či ho dokonce vyplavují z těla... více »

Diskuse k článku (0)


Měď

Je součástí enzymů, spolupodílí se na vstřebávání železa. Podporuje nervovou a oběhovou soustavu. Má vliv na stav pokožky a vlasů... více »

Diskuse k článku (0)


Jód

Jód je stopový prvek nezbytný pro tvorbu hormonů ve štítné žláze. Obvykle jeho nedostatek nehrozí, avšak pouze v případě, pokud jsou v jídelníčku mořské produkty a ryby, nebo mléčné výrobky v nichž je zastoupen v menší míře. Jód je přidáván např. do soli. Přítomen může být v některých minerálních vodách... více »

Diskuse k článku (3)


Selen

Stopový prvek selen má několik důležitých funkcí pro lidský organismus. V první řadě je to antioxidant, který působí proti volným radikálům. Spolupůsobí s vitamíny E a C a dalším stopovým prvkem zinkem. Dále má vliv na správnou funkci štítné žlázy...více »

Diskuse k článku (0)


Chróm

Chróm je stopovým prvkem spoluzodpovědným za metabolismus cukrů a s hormonem inzulínem reguluje hladinu glukózy v krvi. Dále se uvádí, že při správném příjmu tohoto prvku se tlumí chuť na sladké. Doporučená denní dávka je 0,05 - 0,2 mg. Jeho zdrojem jsou maso, rostlinné oleje, tuky, obiloviny, ryby nebo luštěniny. Chróm je ze stravy vytěsňován jejím nesprávným zpracováním... více »

Diskuse k článku (0)


Železo

Jako součást hemoglobinu se podílí na přenosu kyslíku do krve. Je také součástí myoglobinu a některých enzymů. Nedostatek železa způsobuje chudokrevnost, která se projeví únavou a zhoršením tělesné výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Zinek

Význam zinku pro lidské tělo bylo dlouhou dobu nedoceněno. Zinek je však součástí enzymů v těle a tak je jeho přítomnost nezastupitelná. Nutnost příjmu zinku se zvyšuje pravidelným sportováním... více »

Diskuse k článku (0)


Vápník

Z minerálních látek je právě vápník nejvíce obsažen v lidském těle. Vápník působí při stavbě kostí a zubů, má vliv na srážení krve a nervové funkce. Jeho nedostatečným příjmem hrozí vznik osteoporózy což je řídnutí kostí. Těmto změnám lze do určité míry zabránit skladbou vhodné stravy bohaté na vápník.

Diskuse k článku (0)


Hořčík - magnezium

Jeden z nejdůležitějším minerálů pro naše zdraví. Podporuje činnost srdce a nervové soustavy. Hořčík je přímo zodpovědný a zároveň nezbytný pro vstřebávání vápníku. Nedostatek tohoto důležitého prvku má za následek zhoršení zdraví v podstatě ve všech směrech, u sportovců navíc způsobí pokles výkonosti.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt