Fitvit.cz » Ovoce

Brusinky proti zánětům i obezitě?

Většina druhů ovoce je pro konzumenty chuťově atraktivní a obsahuje důležité vitamíny, minerály a další látky. Některé druhy ovoce pak mohou být velice přínosné při sportu, změně životního stylu nebo pro udržení zdraví. Zdá se, že mezi takové ovoce můžeme zařadit i brusinky... více »

Diskuse k článku (0)


Mango - bohatý zdroj vitamínu C

Mango je exotické ovoce, které velmi dobře chutná a obsahuje i některé cenné látky. Lidé ho však prozatím moc nevyužívají, protože mnoho spotřebitelů neví, co od něj očekávat a stále není tak oblíbené, jako jiné populárnější druhy, což může být pro vyznavače životního stylu fitness škoda. Kvalitních živin totiž potřebuje organismus dostatečné množství a tyto plody nám je mohou pomoci doplnit. Mango se často přidává do ovocných salátů, využít ho lze jako přísad do pokrmů nebo se dá konzumovat samostatně. Oblíbená je i čerstvě vymačkaná šťáva z manga. Jako sportovci se však budeme i v případě tohoto ovoce zajímat o složení živin a jak je co nejlépe využít při cvičení a následné regeneraci... více »

Diskuse k článku (0)


Avokádo - příznivé tuky a vliv na hubnutí

Většina ovoce neobsahuje žádný tuk nebo pouze zanedbatelné množství. Avokádo je však v tomto směru výjimkou. Nalezneme v něm poměrně významné množství této živiny. Naštěstí jde o příznivé mastné kyseliny, takže lze toto ovoce bez obav jíst. Musíme však začlenit energii z avokáda do denního příjmu a zároveň vyřadit z jídelníčku tuky z nepříznivých zdrojů, jako jsou např. uzeniny, různé zákusky, chipsy a další nevhodné potraviny... více »

Diskuse k článku (0)


Švestky - výborné ovoce z našich zahrad

Ovoce je velmi cennou složkou stravy a zejména v létě se vyplatí zařadit do jídelníčku druhy rostoucí v tuzemsku. Mezi ně patří i švestky, které jsou velmi oblíbené a také chutné. Obsahují vše, co od ovoce očekáváme. Cenné jsou zejména přítomné mikroživiny, vláknina a lze využít i sacharidy pro naše fitness aktivity... více »

Diskuse k článku (0)


Citron nás povzbudí a doplní vitamíny

Kdo by neznal citrony. V mnohých zdrojích jsou doporučovány jako ovoce působící proti nachlazení a chřipce. Z hlediska energetického příjmu zas až tak moc význam toto ovoce nemá, a to z toho důvodu, že díky své kyselé chuti ho nikdo nebude jíst příliš velké množství. Přesto v něm nalezneme některé mikroživiny, které se mohou hodit zejména pro lepší regeneraci a posílení imunity. Jestliže však někomu kyselá chuť nevadí a pije nápoje s obsahem citronu, může těžit z přítomných antioxidantů a také pocítí osvěžení, které může povzbudit naší činnost. Citronová šťáva se používá také v kuchyních, ať už při dochucení pokrmů nebo třeba jen do čaje pro dosažení lepší chuti... více »

Diskuse k článku (0)


Hroznové víno

Hroznové víno patří mezi potraviny, které lze zařadit mezi ty prospěšné nejen co se týká zdraví, ale i účinků v oblasti fitness. Mohou za to látky nacházející se v tomto oblíbeném ovoci. Asi nejvýraznější složkou lze označit resveratrol. Jde o polyfenol, který se v největší koncentraci nachází ve slupce a jádrech. Má silné antioxidační působení a likviduje volné radikály, které vznikají při intenzivním tréninku, ale také vlivem stresu a škodlivin v potravinách a ve vzduchu... více »

Diskuse k článku (0)


Borůvky

Hledáte li ovoce s významnými antioxidačními účinky, nemusí jít o žádný exotický druh, ale o dobře známé borůvky, které si lze zdarma nasbírat i v naší přírodě. Patří mezi malé lesní plody, které jsou u nás hodně opomíjeny, ale jsou dostupné a hlavně velmi přínosné vysokým obsahem antioxidantů a fytochemikálií. I když lze bez problému sehnat téměř jakékoliv ovoce, neměli bychom právě zapomínat na plody rostoucí u nás... více »

Diskuse k článku (0)


Grapefruit může pomoci při hubnutí

Grepy patří mezi citrusové plody a nejvíce se odlišují od těch ostatních hořkou chutí. I když jsou méně oblíbené než pomeranče, nalezneme v nich také vitamíny, minerály, a jeden z flavonoidů, díky němuž jsou také používány v tzv. grapefruitové dietě. Ta je většinou tak nešťastně složena, že dotyčný má nejen malý energetický příjem, ale schází mu prakticky všechny živiny potřebné pro základní chod organismu. Pakliže jsou využity ve stravě dodávající komplexní spektrum živin, mohou být v tomto směru přínosné... více »

Diskuse k článku (0)


Jahody

Oblíbené sezonní ovoce, které si lze v tuzemských podmínkách vypěstovat svépomocí. Podléhá rychlé zkáze a proto je nutné ho rychle spotřebovat. Nejideálnější je jahody konzumovat, či jinak zpracovat, bezprostředně po utržení. Červená barva jahod signalizuje přítomnost užitečných látek, které organismus zužitkuje pro své potřeby, ale zároveň mají přínos i na regeneraci a fitness ...více »

Diskuse k článku (0)


Ananas

Z pohledu sportu a fitness je ananas velmi zajímavé ovoce. Nejenže přinese zpestření jídelníčku, ale především obsahuje cenné enzymy ovlivňující trávení a chování tuků v těle. Hodí se do stravy i díky obsahu sacharidů, které jsou potřebné pro práci svalů a obnovu glykogenových zásob. V plodu je také poměrně vysoký obsah vitamínu C a další užitečné živiny...více »

Diskuse k článku (1)


Pomeranče

Citrusové plody jsou především doporučovány jako zdroj vitamínu C. I když je této látky v pomerančích oproti jiným potravinám poměrně vysoký, jejich význam je z tohoto pohledu přeceňován, protože existují i bohatší zdroje. Své místo však v jídelníčku mají a neměly by tak ve stravě chybět. Pomeranče však jíme i z jiných důvodů, než jako zásobárnu kyseliny askorbové. Jedním z důvodů jsou přítomné bioflavonoidy, které mají vliv na vstřebatelnost vitamínu C... více »

Diskuse k článku (0)


Kiwi

Malé nenápadné ovoce, které na první pohled nevypadá příliš přívětivě, skrývá pod slupkou látky, jenž dokáží obohatit jídelníček o potřebné živiny. Toto exotické ovoce původem pocházející z Číny, bylo pak pěstitelsky rozvinuto na Novém Zélandu, který také patří mezi největší producenty. Odtud se poté rozšířilo po celém světě a dnes ho z obchodů zná téměř každý... více »

Diskuse k článku (0)


Jablka

Jablko je pro středoevropana přirozené ovoce bohaté na vlákninu, vitamíny, minerály a fytochemikálie. Obsahuje mnoho vody a málo sacharidů, a to hlavně fruktózu a glukózu. Vlákninu dělíme na rozpustnou a nerozpustnou. Jablko je o to cennější, že obsahuje oba dva druhy vlákniny. Rozpustná vláknina v jablku se nazývá pektin. Kromě toho, že snižuje hladinu cholesterolu, zlepšuje i trávení a tlumí chuť k jídlu... více »

Diskuse k článku (0)


Banány

Banány jsou chutné tropické ovoce, které zná snad každý. Povíme si, co vše banány obsahují a jak je využít v naší stravě.

Diskuse k článku (2)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt