Fitvit.cz » Strava

Malé změny ve stravě vedou k nadváze

Když už jsme se dopracovali k nějakým výsledkům, se kterými jsme spokojeni, pak se často stává, že polevíme ve svém snažení a kila jdou opět nahoru. Někdy stačí i málo a váha opět roste. Když se to ale udělá chytře, tak za určitých okolností si v některých dnech můžeme dopřát opravdu dost volný den ohledně výběru potravin. Nesmí to být ale každý den...více »

Diskuse k článku (0)


Co je lepší proti stresu?

Mnozí lidé jedí proti stresu potraviny s vysokým obsahem cukru, čokoládu nebo dokonce nápoje s obsahem alkoholu. Na první pocit si myslí, že to zabírá. Naneštěstí příliš těchto potravin způsobuje mnohé komplikace a v konečném důsledku náš stav ještě zhorší. V neposlední řadě konzumací těchto potravin ve většině případů vzrůstá i podíl tělesného tuku a nakonec vznikne i nadváha a obezita... více »

Diskuse k článku (0)


3 kroky pro správný příjem soli

1 čajová lžička soli. Takové je maximální množství soli, které bychom měli každý den přijmout. Potíž je, že velká část lidí zkonzumuje sodíku mnohem více. Naneštěstí Češi patří mezi národy s nejvyšší spotřebou soli v potravinách. Uvádí se, že v České republice je to dokonce více než dvojnásobné množství, než je maximální doporučená dávka... více »

Diskuse k článku (0)


Jak odstranit sladké ze stravy postupnými kroky

Příliš mnoho jednoduchých cukrů ve stravě působí špatně na náš organismus. Všichni vědí, že jejich nadbytek způsobuje nadváhu. A ta je zase rizikovým faktorem pro vznik obávané cukrovky. Krom toho nevhodné cukry často brání naší snaze zhubnout nebo vybudování sportovní postavy bez zbytečného tuku. Jenže mnozí se nedokážou jednoduchých cukrů úplně vzdát nebo je alespoň výrazně omezit na minimum. Nejvhodnějším řešením není rychlé omezení nevhodných cukrů, ale dělat postupné kroky, díky kterým se můžeme zbavit sladkého ve stravě... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zaručeně přijít o svalovou hmotu

Ztráta svalové hmoty je noční můrou všech, kdo usilují o vybudování sportovní postavy, ale i pro všechny, kdo se snaží zhubnout, protože jen pomocí svalové hmoty dokážeme vytvarovat postavu do tvarů, které se nám líbí. Důvodů, proč bychom se měli starat o své svaly, je více. Mezi hlavní výhody svalů navíc patří zejména: více »

Diskuse k článku (0)


Kvalitní jídelníček za méně peněz

Strava je pro růst svalů i hubnutí velmi důležitá. Překážkou u sestavení jídelníčku je často vysoká cena některých potravin. Abychom byli při cvičení úspěšní, musíme mít dostatečný příjem proteinů, kvalitních tuků a komplexních sacharidů. Ačkoliv jde v jídelníčku dost experimentovat a používat i poměrně levnější zdroje živin, přesto se musíme smířit s tím, že nás kvalitní strava bude něco stát... více »

Diskuse k článku (0)


Co jsou skryté tuky a jak se jim vyhnout

Při hubnutí musíme omezit podíl tuků ve stravě. Ačkoliv určité množství tuku potřebujeme pro chod těla a například i vstřebání v tuku rozpustných vitamínů, většina lidí přijímá tuku nadbytek. Na vině je nevhodná skladba potravy a tzv. skrytý tuk. Možná si mnoho lidí myslí, že moc mastných ve stravě nemá, ale ve skutečnosti jich je více, než bychom potřebovali. Navíc jde často o tuk nasycený nebo ztužený, který patří vůbec k nejhorším... více »

Diskuse k článku (0)


Co si vybrat - maso nebo uzeniny?

Sportovci by měli konzumovat dostatečné množství bílkovin. Ty jsou obsažené např. v masu. Hodně lidí si pak jako náhradu masa dávají k jídlu uzeniny v domnění, že i uzeniny jsou z masa. To je jistě pravda, jenže zatímco maso neobsahuje žádné přísady, v uzeninách toho nalezneme opravdu hodně a ne vše je přínosné, ba právě naopak. Aby to ale nebylo tak jednoduché, také konzumace masa není úplně bez rizika. Na vině je totiž jeho nevhodná úprava... více »

Diskuse k článku (0)


5 potravin, které vypadají zdravě, ale nejsou

Které potraviny nejsou zdravé, ačkoliv se tak nabízejí? Když chcete sportovně vypadající postavu, musíte jíst správnou stravu. Mezi doporučené potraviny patří jogurty, ořechy, müsli, přírodní šťávy nebo zelený čaj. Jenže ne každá potravina je vhodná pro zdravý životní styl. Základním pravidlem pro výběr je číst etikety výrobků. Jedině tak se dozvíte důležité informace o složení konkrétní potraviny... více »

Diskuse k článku (0)


Jak pokrýt denní dávku bílkovin

Bez vybudování nové svalové hmoty pěknou postavu nezískáme. Abychom nějaké svaly získali, musíme cvičit. Po tomto impulsu je tělo připravené růst. Potřebuje k tomu ale dostatek proteinů. Množství je závislé na jejich kvalitě, ale také na osobní potřebě konkrétního sportovce. Řekněme, že potřebujeme 200 g za den. To už je docela velké množství... více »

Diskuse k článku (0)


Jedno jídlo může rozhodnout o úspěchu

Od doby návratu k tréninku pravidelně cvičíte, ale výsledky nebyly takové, jaké byste si představovali. Rozhodli jste se proto udělat některé změny, které vám pomohou dostat se opět na lepší úroveň. Při budování svalů, formování postavy nebo dokonce i při hubnutí může sehrát roli i přidání jednoho jídla navíc do svého stravovacího plánu. Jen musíte dbát na jeho kvalitu... více »

Diskuse k článku (0)


Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

Pro budování nové svalové hmoty, ale i při hubnutí, potřebujeme velmi kvalitní proteiny. Mezi kvalitní zdroje patří například drůbež. Nyní však máme možnost zkusit i nové zdroje, které vypadají velmi zajímavě jak obsahem mikroživin, ale hlavně vysokým podílem proteinů a nízkým podílem tuku. Mezi takové zdroje patří maso ze pštrosa. Pravděpodobně ho nebudeme mít na talíři každý den, ale na druhou stranu dokáže obohatit náš jídelníček a doplnit často nedostatečně zastoupené proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dodržovat pitný režim

Pro dosažení co nejlepší formy, při hubnutí nebo budování nových svalů a při dalších sportovních aktivitách potřebujeme pít dostatek vody. Často na ní ale zapomínáme. Přitom nedostatek vody může způsobit řadu komplikací. Může to být ale i opačně, kdy pijeme vody příliš. Pokud chceme, aby naše tělo správně fungovalo, pak se bez optimálního příjmu tekutin neobejdeme... více »

Diskuse k článku (0)


Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

Velmi účinným nástrojem pro zlepšení spalování tuků jsou tzv. sacharidové vlny. Jde o manipulaci se sacharidy ve stravě, díky které se nezpomaluje metabolismus. Podpoří se využití tuku jako zdroje energie a tím lze bez zbytečného dlouhodobého omezování sacharidů ve stravě docílit lepších výsledků. Navíc tím šetříme svalovou hmotu, která má význam pro zachování rychlosti metabolismu a spalování většího množství energie i v době, kdy zrovna nevykonáváme žádnou činnost. Pro ochranu svalové hmoty musíme přijmout dostatečné množství kvalitních proteinů, většinou mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat, když se hubnutí zastaví

První fáze hubnutí většinou probíhá dobře a vše vypadá na lehký úkol. Po vyprchání nadšení a příchodem každodenních starostí se však objeví první problémy. Je přirozené, že úbytek hmotnosti a hlavně tuku se zpomalí. Jde o reakci těla, které se chrání proti nižšímu příjmu energie zpomalením metabolismu. Zastavení hubnutí může mít i jiné příčiny. Patří mezi ně například nedodržení stravovacích zásad, málo pohybu nebo regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


1 23456

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt