Fitvit.cz » Strava

Kvalitní jídelníček za méně peněz

Strava je pro růst svalů i hubnutí velmi důležitá. Překážkou u sestavení jídelníčku je často vysoká cena některých potravin. Abychom byli při cvičení úspěšní, musíme mít dostatečný příjem proteinů, kvalitních tuků a komplexních sacharidů. Ačkoliv jde v jídelníčku dost experimentovat a používat i poměrně levnější zdroje živin, přesto se musíme smířit s tím, že nás kvalitní strava bude něco stát... více »

Diskuse k článku (0)


Co jsou skryté tuky a jak se jim vyhnout

Při hubnutí musíme omezit podíl tuků ve stravě. Ačkoliv určité množství tuku potřebujeme pro chod těla a například i vstřebání v tuku rozpustných vitamínů, většina lidí přijímá tuku nadbytek. Na vině je nevhodná skladba potravy a tzv. skrytý tuk. Možná si mnoho lidí myslí, že moc mastných ve stravě nemá, ale ve skutečnosti jich je více, než bychom potřebovali. Navíc jde často o tuk nasycený nebo ztužený, který patří vůbec k nejhorším... více »

Diskuse k článku (0)


Co si vybrat - maso nebo uzeniny?

Sportovci by měli konzumovat dostatečné množství bílkovin. Ty jsou obsažené např. v masu. Hodně lidí si pak jako náhradu masa dávají k jídlu uzeniny v domnění, že i uzeniny jsou z masa. To je jistě pravda, jenže zatímco maso neobsahuje žádné přísady, v uzeninách toho nalezneme opravdu hodně a ne vše je přínosné, ba právě naopak. Aby to ale nebylo tak jednoduché, také konzumace masa není úplně bez rizika. Na vině je totiž jeho nevhodná úprava... více »

Diskuse k článku (0)


5 potravin, které vypadají zdravě, ale nejsou

Které potraviny nejsou zdravé, ačkoliv se tak nabízejí? Když chcete sportovně vypadající postavu, musíte jíst správnou stravu. Mezi doporučené potraviny patří jogurty, ořechy, müsli, přírodní šťávy nebo zelený čaj. Jenže ne každá potravina je vhodná pro zdravý životní styl. Základním pravidlem pro výběr je číst etikety výrobků. Jedině tak se dozvíte důležité informace o složení konkrétní potraviny... více »

Diskuse k článku (0)


Jak pokrýt denní dávku bílkovin

Bez vybudování nové svalové hmoty pěknou postavu nezískáme. Abychom nějaké svaly získali, musíme cvičit. Po tomto impulsu je tělo připravené růst. Potřebuje k tomu ale dostatek proteinů. Množství je závislé na jejich kvalitě, ale také na osobní potřebě konkrétního sportovce. Řekněme, že potřebujeme 200 g za den. To už je docela velké množství... více »

Diskuse k článku (0)


Jedno jídlo může rozhodnout o úspěchu

Od doby návratu k tréninku pravidelně cvičíte, ale výsledky nebyly takové, jaké byste si představovali. Rozhodli jste se proto udělat některé změny, které vám pomohou dostat se opět na lepší úroveň. Při budování svalů, formování postavy nebo dokonce i při hubnutí může sehrát roli i přidání jednoho jídla navíc do svého stravovacího plánu. Jen musíte dbát na jeho kvalitu... více »

Diskuse k článku (0)


Pštrosí maso – hodně proteinu a málo tuku

Pro budování nové svalové hmoty, ale i při hubnutí, potřebujeme velmi kvalitní proteiny. Mezi kvalitní zdroje patří například drůbež. Nyní však máme možnost zkusit i nové zdroje, které vypadají velmi zajímavě jak obsahem mikroživin, ale hlavně vysokým podílem proteinů a nízkým podílem tuku. Mezi takové zdroje patří maso ze pštrosa. Pravděpodobně ho nebudeme mít na talíři každý den, ale na druhou stranu dokáže obohatit náš jídelníček a doplnit často nedostatečně zastoupené proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dodržovat pitný režim

Pro dosažení co nejlepší formy, při hubnutí nebo budování nových svalů a při dalších sportovních aktivitách potřebujeme pít dostatek vody. Často na ní ale zapomínáme. Přitom nedostatek vody může způsobit řadu komplikací. Může to být ale i opačně, kdy pijeme vody příliš. Pokud chceme, aby naše tělo správně fungovalo, pak se bez optimálního příjmu tekutin neobejdeme... více »

Diskuse k článku (0)


Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

Velmi účinným nástrojem pro zlepšení spalování tuků jsou tzv. sacharidové vlny. Jde o manipulaci se sacharidy ve stravě, díky které se nezpomaluje metabolismus. Podpoří se využití tuku jako zdroje energie a tím lze bez zbytečného dlouhodobého omezování sacharidů ve stravě docílit lepších výsledků. Navíc tím šetříme svalovou hmotu, která má význam pro zachování rychlosti metabolismu a spalování většího množství energie i v době, kdy zrovna nevykonáváme žádnou činnost. Pro ochranu svalové hmoty musíme přijmout dostatečné množství kvalitních proteinů, většinou mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat, když se hubnutí zastaví

První fáze hubnutí většinou probíhá dobře a vše vypadá na lehký úkol. Po vyprchání nadšení a příchodem každodenních starostí se však objeví první problémy. Je přirozené, že úbytek hmotnosti a hlavně tuku se zpomalí. Jde o reakci těla, které se chrání proti nižšímu příjmu energie zpomalením metabolismu. Zastavení hubnutí může mít i jiné příčiny. Patří mezi ně například nedodržení stravovacích zásad, málo pohybu nebo regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Je nutné počítat a zapisovat kalorie?

Pro začínající sportovce ve fitness se doporučuje zapisovat si jak snědené jídlo během dne, tak i trénink. Mnozí se ptají, jestli je opravdu nutné vést si stravovací a tréninkový deník a počítat kalorie. Proto jsem si otestoval, jak by to dopadlo, když si nepíšu, co všechno jím a zároveň potřebuji doplnit dostatečné množství živin... více »

Diskuse k článku (2)


Nejkvalitnější proteiny z potravin

Proteiny jsou pro budování svalové hmoty nezastupitelné. Jestliže chce kdokoliv naplnit svůj potenciál při rozvoji postavy, pak musí udělat vše pro to, aby dodal do těla všechny potřebné živiny. Výběr kvalitních zdrojů zabezpečí dobrý start při budování nových svalů i při potřebě zhubnout, kdy proteiny pomohou s ochranou stávající svalové hmoty. Důležité je zvolit nejen zdroj, ale často i také část, což je důležité např. při výběru masa... více »

Diskuse k článku (0)


Potraviny, které mohou pomoci při fitness

Složení jídelníčku je důležité, protože podle obsahu živin můžeme očekávat podporu růstu svalů, schopnost těla spalovat tuky, preventivně působit proti zánětům nebo nemocem. Zároveň je na jídelníčku závislá i schopnost těla regenerovat a poté podávat co nejlepší výkony v tréninku. Některé potraviny nám však mohou dodat látky, které bychom jinak mohli postrádat a tak by naše výkonnost nemusela být optimální... více »

Diskuse k článku (0)


Který mléčný výrobek je nejlepší

Mléčná bílkovina patří k těm nejhodnotnějším s nejvyšší biologickou hodnotou. Obsahuje všechny potřebné aminokyseliny pro budování svalové hmoty a a má vysoký podíl proteinů. Mléčné výrobky můžeme ihned konzumovat a odpadá tak čas strávený přípravou, jako u vajec nebo masa, případně u rostlinných zdrojů, jako fazole nebo sója. Jejich kvalitu podtrhuje i to, že se z mléka vyrábí nejlepší protein na budování svalů s rychlou vstřebatelností, kterým je syrovátka. V mléku a v produktech z něj je syrovátky méně a více se v nich vyskytuje kasein. Dalo by se tedy říci, že nejlepším mléčným výrobkem by mohl být syrovátkový protein. Pokud však tento produkt vynecháme, stále nám zde zůstává široké spektrum produktů, které lze využít v našem jídelníčku... více »

Diskuse k článku (0)


Fazole – kalorie, obsah živin a význam

Luštěniny se z naší stravy v poslední době téměř ztratily. V minulých dobách byly používány jako zdroje bílkovin u lidí, kteří si nemohli dovolit maso. Nyní si však maso mohou dovolit téměř všichni a proto luštěniny téměř nikdo nekonzumuje. Alespoň občas bychom je však do své stravy zařadit měli, protože obsahují i látky, které jsou poměrně zajímavé a užitečné. Mezi nejzajímavější luštěniny patří fazole, a to zejména tmavé, díky přítomnosti antioxidantů. Na druhou stranu je potřeba říci, že luštěniny mohou nadýmat a u někoho způsobovat trávicí potíže. Navíc bílkoviny z většiny luštěnin nejsou tak kvalitní jako z masa (chybí více methioninu), ale vzhledem k tomu, že bílkoviny kombinujeme a málokdo spoléhá pouze na neplnohodnotné zdroje, pak tato nevýhoda není pro kvalitu stravy důležitá... více »

Diskuse k článku (0)


1 2345

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt