Fitvit.cz » Tréninky

Zaostávající trup – jak ho zlepšit

Někdo má vyváženou postavu bez chyb a nechce na ní nic měnit. Naneštěstí takovou postavu moc lidí nemá a tak mnoho z nás musí řešit a napravovat různé nedostatky na svých postavách. Jedním z nich může být horší rozvoj trupu. To znamená, že zaostává oblast hrudníku a také zádových svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Způsob, jak jsem vybudoval nohy

Jde o impozantní partii, kde se nachází ohromné množství svalové hmoty. Je proto důležitá nejen pro vzhled celého těla, ale kdo má masivní svaly na stehnech, pak bude mít i rychlejší metabolismus, bude moci používat těžší činky při tréninku a zároveň využije větší stabilitu, rychlost a výbušnost při dalších sportovních aktivitách. Bez dobře vyvinutých stehen vypadá postava špatně a neúplně. I když to tak na první pohled nevypadá, právě dostatek svalové hmoty zabezpečí ženám dobře tvarované nohy a sedací svaly. Není tedy pravda, že ženy neprofitují z dobře rozvinutých a přiměřeně svalnatých nohou. Výhody jsou srovnatelné pro muže i ženy a využijí tyto svaly jak při hubnutí, tak i pro dosažení vyšší výkonnosti. Jak ale dosáhnout co nejlepšího rozvoje dolních končetin a obzvláště stehen? více »

Diskuse k článku (0)


Jak zlepšit trénink

Pokud jsme se rozhodli změnit svou postavu, pak po dosažení určitého cíle bude chtít mnoho z nás pokračovat v dalším zlepšování. Jestliže vidíme výsledky své práce, máme velkou motivaci dosáhnout ještě lepší, vyváženější, výkonnější a atraktivnější postavu. Zatímco před několika měsíci byl náš cíl odstranit několik nadbytečných kilogramů, nyní chceme pokořit další výzvu a dostat ze svého těla maximum. Potřebujeme k tomu však vylepšit i náš trénink, který by měl být více zaměřený na růst svalů, spalování tuků a rovnoměrný rozvoj partií. Mezi nejjednodušší způsoby zefektivnění tréninku je zvýšit váhy, intenzitu a přidat několik cviků navíc... více »

Diskuse k článku (0)


Pro zhubnutí navyšte objem tréninku

Mnoho lidí se rozhodne hubnout a dostat se do formy. Mají nejrůznější důvody a cíle, často však hlavně změnit svůj vzhled úbytkem tuku a vytvarování postavy novou svalovou hmotou. Asi nejdůležitější podmínkou pro úbytek váhy a spalování tuku je vytvořit energetický deficit. Dosáhneme ho několika způsoby... více »

Diskuse k článku (0)


Kruhový vs. dělený trénink, který je lepší

Jakmile se rozhodneme začít cvičit, musíme si co nejdříve určit a naplánovat, jakým způsobem a metodami budeme trénovat. U posilování jsou nejrozšířenější dva způsoby. Prvním je tzv. kruhový trénink a druhý způsob se nazývá dělený trénink. Zatímco kruhový systém používáme na zatížení celého těla v jednom tréninku, dělený systém rozděluje cvičení tak, aby se každá partie nebo skupina partií cvičila samostatně. Jaké jsou výhody a nevýhody těchto metod... více »

Diskuse k článku (0)


Trojsérie na lepší procvičení břicha

Z tréninku břicha není potřeba dělat vědu. Zároveň bychom však břicho neměli podceňovat, protože jde o klíčovou oblast středu těla, která se může stát jak naší silnou stránkou, tak i nejslabším článkem našeho těla. V první řadě břicho působí společně se spodními zády na stabilitu celého těla a na středu těla také závisí, jak výkonní budeme v těch nejúčinnějších cvicích, jako jsou dřepy, mrtvé tahy nebo přítahy v předklonu. U tréninku břicha se doporučuje provádět více opakování než u jiných partií. Zkusit lze i trojsérie, což jsou tři cviky spojené do jedné velké série. Tato trojsérie se pak provede třeba pětkrát... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink pro zpevnění postavy a kondici

Někoho nemusí bavit chodit do posilovny, ale přesto cítí, že posílení svalů je důležité. Společně s aerobní aktivitou jde o nejúčinnější způsob, jak udržet své tělo v kondici s minimálním podílem tuku a zároveň zpevnit postavu odpovídajícím množstvím svalové hmoty. Poslouží nám k tomu pouze několik cviků s vahou vlastního těla. Pokud trénink provedeme poctivě, zaručeně se u něho zpotíme, spálíme přebytečnou energii, posílíme svalstvo a trénovat budeme i kardiovaskulární systém... více »

Diskuse k článku (1)


Trénink ramena triceps biceps náročněji

Když se chceme v rozvoji postavy posunout dále, měli bychom si sestavit trochu náročnější tréninky než udržovací. Zaměříme se na trochu objemnější trénink s vyššími váhami, ale přesto by neměl být zbytečně moc dlouhý. Provádět ho lze jak ve fitcentru, tak i v domácím prostředí, protože potřebujeme pouze jednoručky a velkou nakládací činku... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink s jedním cvikem

Kdo pravidelně cvičí, jistě již postřehl, že existuje mnoho způsobů, jak zlepšit svou postavu. Samozřejmě je potřeba zvedat těžké váhy s nižším počtem opakování a zvyšovat tak sílu a podíl svalové hmoty. Jenže takto nejde cvičit stále, protože přeci jen máme nějaké limity. Pro zmatení svalů, obohacení tréninku a vyzkoušení něčeho nového lze zařadit občas trénink, ve kterém budeme provádět pouze jeden cvik a navíc použijeme vyšší počet opakování... více »

Diskuse k článku (0)


Hledat ideální plán pro pravidelné cvičení

Mnozí si říkají proč cvičit, když zhubnout lze i bez tréninku. Samozřejmě existují způsoby, jak hubnout bez cvičení. Většinou však dojde k úbytku nejen tuku, ale i důležité svalové hmoty. A to je právě ten důvod, kdy bude výhodnější cvičit, když chceme zhubnout. Můžeme tím ztratit tuk a zachovat svaly a případně vybudovat další hmotu pro zpevnění a tvarování postavy. K tomu však potřebujeme cvičit pravidelně a ne pouze po dobu hubnutí, ale dosáhnout toho, aby se posilování stalo nedílnou součástí našich životů. Samozřejmě je pochopitelné, že ne každý může cvičení věnovat mnoho hodin týdně. Když se ale řekne jdu cvičit třikrát týdně, už to nezní tak strašně... více »

Diskuse k článku (0)


Zadní delty - malá a důležitá partie

Ramena mají tři hlavy. Jistě nikoho nepřekvapí, že se nejčastěji stane zaostávající právě ta, která je nejméně vidět ze předu. Zadní hlava se opravdu stává nejslabším bodem při rozvoji ramen. Není však důležitá pouze z hlediska estetického. Její zaostávání může vést k problému, který postihuje mnoho sportovců. Při této nevyváženosti se totiž mohou objevit i nepříjemné bolesti v ramenou. Proto má velký význam udržovat rozvoj deltových svalů na takové úrovní, aby ani jedna jejich část nedominovala nad jinými... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink 3 krát týdně pro zaneprázdněné

Stále více lidí má problémy skloubit trénink s prací a dalšími denními povinnostmi. Chybou je cvičení vyřadit hned z několika důvodů. Patříme mezi obézní národy, cvičení reguluje stres, působí proti civilizačním chorobám a také příznivě působí na skladbu těla ve prospěch svalové hmoty vůči tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Metoda 21 pro biceps

Pro neustálé zlepšování se vyplatí občas zařadit netradiční tréninkovou metodu do svého cvičebního plánu. Jak je známo, tělo po určité době stagnuje a nereaguje na běžný trénink. Metoda 21 opakování je jedním z postupů, kterým je možné nastartovat tělo k dalšímu růstu. Nejčastěji je aplikována na biceps... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičit nohy i bez stojanů

Trénink nohou je klíčem k úspěchu. Pokud nejsou trénované a vršek těla ano, postupně začnou zaostávat a postava vypadá nevyváženě, v případě nadměrného rozvinutí vršku těla oproti dolním končetinám až groteskně. Ženy pak zanedbáváním této partie přicházejí o mocný nástroj ke tvarování pro ně velmi sledovaných oblastí stehen a hýždí. A co víc, na nohách se nachází velký podíl celkové tělesné svalové hmoty a tu potřebuje každý, a to i v souvislosti se spalováním tuků... více »

Diskuse k článku (0)


Udržovací trénink

Udržovat tělo v dobré kondici musí každý, kdo si chce zachovat dobré zdraví do co nejvyššího věku. Vždy však nastane jednou za čas situace, kdy nelze věnovat pohybovým aktivitám tolik času, jako doposud. V takovém případě je vhodné zařadit trénink zaměřený na udržení svalové hmoty v přiměřeném rozsahu. To samé platí pro zachování funkčního kardiovaskulárního systému. Je vždy lepší udržovat si určitou trénovanost, nežli začínat stále znovu... více »

Diskuse k článku (0)


1 2

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt