Fitvit.cz » Vitamíny

Stačí vitamíny a minerály z běžné stravy?

Máme doplňovat vitamíny a minerály pouze ze stravy nebo je nutné přidat i doplňky stravy? Tuto otázku si pokládá mnoho lidí a stále více se objevují zprávy, zdali je vůbec nutné doplňky stravy konzumovat a jestli nejsou dokonce škodlivé. Problematika je však trochu složitější. Velmi záleží na tom, jakou stravu konzumujeme, jak namáhán je náš organismus a jakým vlivům jsme vystaveni... více »

Diskuse k článku (0)


Multivitamín - tipy na jeho využívání

Patří mezi nejpoužívanější doplňky stravy. Mnozí věří v jeho účinky, ale doplňování vitamínů pomocí tablet má i své odpůrce. Ti nejčastěji argumentují nepřirozenými látkami a v mnoha případech škodlivosti pro organismus. Jenže kdyby tomu tak skutečně bylo, patřil by prodej vitamínů k největším podvodům na lidech. Jak se ale zdá, dle vědeckých studií mají multivitamínové přípravky mnohé příznivé účinky... více »

Diskuse k článku (1)


Vitamín C v potravinách

Vitamín C (kyselinu askorbovou) potřebuje lidský organismus pravidelně přijímat, jelikož má zásadní vliv na jeho zdraví. Doplňovat ho lze buď přímo ze stravy nebo pomocí doplňků stravy. Kdo pravidelně cvičí, patrně ví, jak důležité jsou antioxidanty pro regeneraci. Ideální je doplňovat kyselinu askorbovou z přirozené stravy, ale někdy příjem z potravy nestačí a je nutné vitamín C přijmout ze suplementu... více »

Diskuse k článku (1)


Čerstvé potraviny pro příjem živin

Vitamíny jsou důležité mikroživiny, které mají zásadní vliv na lidské zdraví. Ne vždy se jich však podaří dostat do těla dostatek. Může za to nesprávně sestavený jídelníček, ale mnohdy se špatným skladováním vitamíny v potravinách znehodnotí... více »

Diskuse k článku (0)


Riboflavin

Riboflavin (vitamín B2) má pozitivní účinky na zrak, stav pokožky, a je koenzymem energetického metabolismu. Je to látka rozpustná ve vodě... více »

Diskuse k článku (0)


Kyselina pantothenová

Podporuje energetický metabolismus, nervové funkce, má vliv na pokožku, sliznice a vlasy. Nedostatek tohoto vitamínu prakticky nehrozí, neboť je obsažen téměř ve všech potravinách... více »

Diskuse k článku (0)


Kyselina listová

Do těla se dostává většinou v neaktivní formě prostřednictvím potravin a v těle se mění na aktivní látku. Je to vitamín rozpustný ve vodě. Obnovuje buňky a je součástí při syntéze nukleových kyselin DNA a RNA, přičemž spolupůsobí s kobalaminem... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín B12

Má vliv na tvorbu červených krvinek, podporuje nervový systém a metabolismus tuků a bílkovin. Nevyskytuje se v potravinách rostlinného původu. Nalézt ho tedy můžeme hlavně v živočišných produktech... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín D

Vitamín D se podílí na vstřebávání fosforu a vápníku, má vliv na vývoj kostí, zubů. Je rozpustný v tucích. Vzniká z jeho dvou prekurzorů. Je jím D2 neboli ergokalciferol a D3 neboli cholekalciferol. Zatímco ergokalciferol se nachází v potravinách rostlinného původu, cholekalciferol je produkován buď opalováním nebo je přítomen v potravinách živočišného původu, zejména pak v rybím oleji. Dle výzkumů je provitamin D3 účinnější než ergokalciferol... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín A

Podporuje zrak, imunitu, chrání pokožku a sliznice. Do těla se může dostat ve dvou formách. Jako vitamín A z živočišných produktů a jako takový je ihned aktivní nebo jako beta-karoten, což je prekurzor vitamínu A. To znamená, že v druhém případě se vitamín A z beta-karotenu nejprve musí vytvořit... více »

Diskuse k článku (0)


Niacin - vitamín B3

Niacin patří do skupiny vitamínů B. Jinak ho lze nazvat také jako vitamín B3 nebo PP. Je rozpustný ve vodě. Účastní se energetického metabolismu. Má vliv na nervový systém a zdraví pokožky... více »

Diskuse k článku (0)


Beta karoten

Je prekursorem vitamínu A, a pokud je v těle vitamínu A nedostatek, organismus si ho vytváří právě z beta karotenu. Patří mezi karotenoidy, které mají pozitivní vliv na zdraví... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín B6

Pyridoxin patří do skupiny vitamínů B, tzv. B-komplex a je rozpustný ve vodě. Má se za to, že zvýšený příjem vitamínů skupiny B by mohlo podpořit sportovní výkon, avšak tuto domněnku se prozatím nikomu nepodařilo prokázat. I přesto má vitamín B6 důležitou roli v metabolismu energie, sacharidů, bílkovin a tuků... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín E

Vitamín E příznivě působí na imunitní systém, stejně jako vitamín C patří mezi antioxidanty. Jeho účinky jsou příznivé i z hlediska prevence srdečních onemocnění. Podporuje také nervový systém a pomáhá k odstranění škodlivých látek z těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín B1 - Thiamin

Thiamin čili vitamín B1 má vliv na dobrou funkci srdce, nervový systém nebo metabolismus. Je rozpustný ve vodě. Doporučená denní dávka je 1,1 - 1,5 mg thiaminu. Co jíst, abychom zabezpečili přísun dostatečného množství vitamínu B1? Jsou to ořechy, celozrnné pečivo, maso, vnitřnosti nebo hrášek.

Diskuse k článku (0)


1 2

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt