Fitvit.cz » Zdraví

Jak ubývá tuk na těle

Téměř každý se už někdy v životě pokoušel hubnout. Mnoho lidí hubnutí nedokončí. Jedním z důvodů je pocit, že spalování tuku nefunguje nebo očekávali rychlejší výsledky. Jenže oni výsledky měli, ale neviděli je. Tuk totiž nejprve mizí na partiích, kde si toho moc nevšímáme... více »

Diskuse k článku (0)


Neignorujte nadváhu, hrozí vám ztráta zdraví

Nadváha nebolí, pokud jsme oblečeni, tak nám ani kilogramy navíc nevadí. Jednou za čas si koupíme o číslo větší kalhoty a jede se dál. Postupně ale další kilogramy přibývají a najednou se objeví potíže, které s nadváhou souvisí. Velmi důležité je zjistit co nejdříve, že se s naším tělem něco děje a přiznat si, že máme problém...více »

Diskuse k článku (0)


Provádějte úpravy tréninku i stravy

Ve dvaceti každý snese mnoho zátěže a potřebuje i méně regenerace. Také ve stravě se nemusí tak hlídat, protože tvorba svalové hmoty je jednodušší a metabolismus mnohem rychlejší. Jak však přibývají roky, vše se nám může zhroutit kvůli tomu, že jsme nedělali potřebné úpravy, které odpovídají našemu věku. Najednou mohou začít přibývat kilogramy, i když žijeme stále stejně. Také se cítíme více unavení, protože trénujeme jako ve dvaceti... více »

Diskuse k článku (0)


Největší chyby vedoucí k nadváze

Nikdo nechce být obézní, ale přesto je v populaci stále více lidí, kteří mají nadbytečnou hmotnost. Přitom byste měli hned v počátku odhalit, že se něco s vaším tělem děje a včas zakročit. Chyby, které lidé dělají v souvislosti se vznikem obezity, jsou poměrně dobře odstranitelné, ale člověk musí především chtít dělat něco se vznikajícím stavem... více »

Diskuse k článku (0)


Krok zpět nemusí být chyba

Jste v plném tréninku a úplné zbavení přebytečného tuku je již na dosah. Cvičí se jak je to jen možné. Břicho každý den, posilování celého těla vícekrát za týden a k tomu mnoho aerobní aktivity. Jenže najednou vám začínají tuhnout záda, píchne vás v kyčli a pocítíte bolest v lokti. Navíc spalování tuku se zpomalilo. Možná je čas trochu zpomalit a dát tělu prostor k regeneraci. Pokud totiž budete příliš cvičit bez dostatečné regenerace, může dojít k přetrénování a následně i ke zranění. A tak se může lehce stát, že svůj cíl opět nesplníte, protože jste požadovali od svého těla práci, kterou už nebylo schopné provést. Přitom stačí málo. Udělat malý krok zpět a potom dokončit proměnu těla s dostatkem síly a energie... více »

Diskuse k článku (0)


Z jakého důvodu stále cvičím

Asi nejdůležitější podmínka pro úspěch při hubnutí, změně postavy či získání nové svalové hmoty je soustavnost a pravidelnost. Jednoduše řečeno musíte cvičit dlouhodobě a několikrát týdně. Často se lidé, kteří cvičí, setkávají s otázkou, proč stále trénují, co je k tomu vede a jak to dokáží vydržet. Přitom důvody jsou zcela obyčejné, ale zároveň velmi motivující... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat po dietě

Hubnutí skončilo, požadovaná váha byla dosažena a člověk má dobrý pocit z vykonané práce. A teď se jdu konečně pořádně najíst. Salám, klobásky, čokoládu, zákusky. Stop! Přesně tomuto scénáři musíte zabránit! Dosažení požadované váhy totiž vaše práce nekončí. Pokud byste udělali to, co je popsané výše, hodně rychle byste se vrátili na původní váhu, a možná ještě vyšší. Nedá se nic dělat, ale musíte se dozvědět pravdu. Již nebudou žádné hromady salámů, zákusků a čokolád. Nyní, když byla dosažena požadovaná postava, můžeme udržovat nynější stav a nebo je tu další možnost. Vytyčit si nový cíl, jako je vybudování další svalové hmoty, vylepšení silových schopností, zviditelnit břišní svaly nebo příprava na nějaké závody...více »

Diskuse k článku (0)


Jaký má být obsah tuku v těle

Nadváhu nechce mít nikdo. Omezuje nás v běžném životě, špatně vypadáme, zvyšuje riziko vzniku některých onemocnění, trpí klouby a pohybový aparát. Mnoho lidí si kontroluje pouze hmotnost na váze. Váha však nemusí říkat přesné údaje o tom, kolik procent tuku v těle máme. Pro určení podílu tuku v těle si musíme koupit vylepšenou váhu, která ho umí v těle změřit. Dalšími možnostmi pro určení tuku v těle jsou kaliper, což je měřidlo na měření kožních řas, nebo lze navštívit speciální pracoviště, kde mají přistroje a metody na přesnější určení podílu tuku v těle... více »

Diskuse k článku (0)


Tajemství odhalené, nadváhu způsobují cukry

Možná si lámete hlavu nad tím, proč tak přibíráte na váze. Mezi největší prohřešky ve stravě většiny lidí patří nadměrné konzumování jednoduchých cukrů. Nacházejí se prakticky ve všech oblíbených potravinách, což naneštěstí mnozí lidé ani netuší. Samotný cukr ve své podstatě nebezpečný není. Jde o energetický zdroj, který tělo spotřebovává na energií při práci a aktivitě, jako např. sport. Potíž nastává, když tuto energii nespotřebujeme. Pokud k tomu dojde, přemění se přebytečná energie na tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Sportem ke zdraví nebo nám škodí?

Často slýcháváme rčení sportem k trvalé invaliditě. Mohlo by se tedy zdát, že nejlepší je nedělat nic a ležet na gauči u televize, aby se náhodou něco nestalo. To by však byla velká chyba. Pohyb je totiž velmi důležitá aktivita, která má vliv na kvalitu života. Z tohoto důvodu se musíme naučit, který sport má pro naše tělo přínos a která aktivita nám již škodí... více »

Diskuse k článku (0)


Umění odpočinku - tajemství pokroku

Změna postavy vyžaduje rozhodnutí začít něco se sebou dělat. To je dobrý začátek. Jenže mnozí chtějí dosáhnout cíle během měsíce a nasadí takové tempo, které nemůže vydržet dlouhodobě nikdo. Pro funkční život stylem fitness potřebujeme zařadit nejenom trénink, vhodnou stravu a regeneraci, ale nesmíme zapomínat mít také ze života radost, vnímat svou činnost jako zábavu a ne jako povinnost. Aby tomu tak bylo, musíme zvolit správnou strategii a začlenit trénink do svého života, aniž by byl brán negativně a nebral všechnu životní energii... více »

Diskuse k článku (0)


Osobní váha pro fitness

Váha je součástí téměř každé domácnosti. Vědět kolik kdo váží je dobré. Tento základní údaj nám může říci, že se něco děje, ať už se váha pohybuje jakýmkoliv směrem. Nejčastěji se k naší nelibosti hmotnost pohybuje směrem vzhůru. Pokud však budeme hledět pouze na kilogramy, nemusíme mít k dispozici potřebné informace o složení těla. V minulosti jsme si totiž mohli na osobní váze zvážit právě pouze jen hmotnost. Dnes však již moderní váhy umí podat daleko podrobnější informace, se kterými lze lépe pracovat...více »

Diskuse k článku (0)


Tuk v pase a jak se ho zbavit

Tuk na břichu je pro mnoho lidí nepříjemný. Když člověk není moc obézní, pak právě vrstva tuku na břichu, která zakrývá svaly, vadí asi nejvíce. Každopádně pokud se chceme zbavit přebytečného tuku z oblasti břicha, budeme muset zhubnout prakticky ze všech oblastí na těle. Naneštěstí právě z oblasti pasu spalujeme tuk až jako poslední. Přeci jen ale existují názory, že by šlo z břicha přebytečné kilogramy odstranit rychleji, i když v tomto případě je potřeba říci, že ne všichni odborníci tomu věří. Pokud chce být kdokoliv v tomto směru úspěšný, musí zařadit pohybovou aktivitu a také upravit stravu, což jsou dva základní předpoklady, abychom vůbec mohli zkusit zaútočit i na vzdorující tuk v pase. Energetický příjem musí být menší než výdej... více »

Diskuse k článku (2)


Strava vs. pohyb

Co je důležitější pro dosažení správné váhy a sportovně vypadající postavy? Je to dodržování správné stravy nebo provádění pohybové aktivity? Podíváme se na příklady, které nám ukáží, jak by to mohlo vypadat, když budeme dodržovat pouze jedno pravidlo nebo budeme muset skloubit oba způsoby. Navíc musíme počítat i s třetím významným vlivem, kterým je regenerace a spánek... více »

Diskuse k článku (0)


Jak omezit chuť na sladké

Sladké patří mezi největší lákadla pro mnohé lidi. Těžko se jim odolává, pokud na ně býváme zvyklí a pravidelně je konzumujeme. Naneštěstí jejich přílišná konzumace není moc příznivá pro naše tělo. Pokud je člověk aktivní a mladý, pak ještě lze tyto negativní vlivy potlačit. Potíž nastává, když aktivita schází a navíc přibývají roky. Nečinnost a příliš sladkého znamená zejména pozvolný nárůst hmotnosti, který nezřídka vede i k obezitě. No a přibývající věk má pak další nepříjemné vlivy, jako je ubývání svalové hmoty a tím i zpomalování metabolismu a zároveň se přidává zhoršená citlivost na inzulín, což může být způsobené i nadměrným konzumováním sladkých potravin... více »

Diskuse k článku (0)


1 234

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt