Fitvit.cz » Zelenina

Chřest pro potřeby fitness

Pro stravu jsou vhodné potraviny, které obsahují co nejvíce živin a přitom udrží naší hmotnost v přijatelné mezi. K těmto potravinám lze zařadit i chřest. Dříve byl označován jako jídlo pouze pro bohaté. To se však již změnilo a vyzkoušet si ho v jídelníčku může téměř každý. Chřest tak můžeme zařadit k zelenině s vysokou přidanou hodnotou. Hodí se pro lidí, kteří chtějí zhubnout, využijí ho sportovci, kteří usilující o regeneraci, a zároveň je vhodný díky přítomnosti důležitých živin pro zachování správné funkce organismu... více »

Diskuse k článku (0)


Červená řepa prospívá našemu tělu

Možná si někdo vzpomene na dobu, kdy dostával ve školní či závodní jídelně salát z červené řepy. Většině lidí nechutnal, což možná způsobilo pravidelné servírování bez možnosti volby. Pokud však někdo z těchto důvodů na řepu zanevřel a přitom sportuje a snaží se žít zdravým životním stylem, pak by měl svůj přístup k této zelenině přehodnotit... více »

Diskuse k článku (0)


Okurka osvěží a doplní vodu

Známe ji všichni. Běžná zelenina, kterou si lze koupit v každém obchodě, má málo kalorií a velký obsah vody. Poměrně jednoduše si můžeme okurku i vypěstovat. Potřebujeme k tomu pouze fóliovník nebo skleník a trochu práce. Na oplátku dostaneme velmi chutnou zeleninu, kterou obohatíme náš jídelníček, třeba ve formě salátů nebo ji konzumujeme jen tak syrovou. Pojďme se ale podívat, co bychom od okurek mohli získat pro prospěch naší postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Cibule - pro sport, zdraví i na ochucení

Patří k často využívané zelenině v nejrůznějších receptech. Někomu může vadit její aroma a tak se vyhýbá konzumaci syrové cibuli. Stejně jako u jiné zeleniny, i zde nalezneme nejvíce látek v syrovém stavu, kdy se zachová nejvíce vitamínů. Z hlediska sportu můžeme využít hned několik látek majících vliv na výkon. Navíc působí i na naše zdraví. Dokonce lze říci, že jsou to látky, kterých máme v mnoha případech ve stravě nedostatek. Jde zejména o důležitý stopový prvek chrom a silný antioxidant quercetin... více »

Diskuse k článku (0)


Špenát

Většina lidí si zařadí špenát jako zdroj železa, které má pro tělo svůj význam. Z hlediska fitness však obsahuje i další látky, jenž přispívají k budování svalové hmoty. A příznivci a vyznavači životního stylu fitness již vědí, že aktivní svalová hmota je důležitá pro formování postavy i při požadavku na hubnutí... více »

Diskuse k článku (2)


Mrkev

Řekne li se mrkev, každý si vybaví obyčejnou kořenovou zeleninu. I ona má však své zvláštnosti, kterých lze využít ve své stravě. Hlavní složkou, kterou mrkev obsahuje a proč je tolik doporučována, je betakaroten (provitamín A). Jako antioxidant má pozitivní účinky na zdraví hned z několika směrů. Pomáhá zlepšovat zrak, imunitu, působí preventivně proti rakovině a zlepšuje regeneraci. Má vliv i na hojení ran, růst vlasů a nehtů... více »

Diskuse k článku (4)


Meloun

O tom, že každý druh plodu, ať už se jedná o ovoce či zeleninu, obsahuje unikátní složení látek, které se těžko nahrazují čímkoliv jiným, dnes snad už nikdo nepochybuje. Mnohé přednosti v tomto směru má v oblasti fitness také meloun. Je vhodný jak pro ty, co usilují o nárůst svalové hmoty, ocení ho i ti, kteří pečují o své zdraví, a svým nízkým energetickým obsahem, i vysokým podílem vody, ho lze využít také při redukci hmotnosti. Podívejme se, co všechno vodní meloun obsahuje a jak konkrétně jej využít... více »

Diskuse k článku (4)


Paprika

Jedná se o hodnotnou zeleninu mající význam pro přísun důležitých látek do organismu. Papriky obvykle známe ve třech různých barvách. Nejhodnotnější jsou plody červené barvy... více »

Diskuse k článku (0)


Rajčata

Rajčata jsou známá a oblíbená plodová zelenina. Hodí se jak ke konzumaci v syrovém stavu, tak i vařená v různých pokrmech. Velmi populární jsou i saláty, jejíž součástí jsou rajská jablíčka. Ačkoliv to mnoha lidem ani nepřijde, konzumují rajčata ve formě kečupu... více »

Diskuse k článku (0)


Brokolice

Brokolice patří mezi tzv. růžičkovou zeleninu. Je to velmi užitečná a také chutná zelenina s velkým významem pro naše zdraví. Obsahuje vlákninu, fytochemikálie a zvláště pak indoly, což jsou látky působící protirakovinně. Dle studií by měly látky v brokolici působit proti nežádoucím účinkům estrogenu... více »

Diskuse k článku (0)


Česnek

Česnek se od dávných dob považuje za zeleninu velmi prospěšnou pro naše zdraví a dokonce má i mnoho léčivých účinků. Jako zelenina se přidává do mnoha pokrmů. Jeho ceněnou složkou je allicin. Pro vytvoření allicinu je nutné nechat rozlisovaný česnek chvíli odstát, v opačném případě se tato nejcennější složka česneku zničí při tepelném zpracování.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2017 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt