Fitvit.cz » Cvičení » 3 kroky pro nejjistější strategii

3 kroky pro nejjistější strategii

Jakou zvolit strategii při hubnutí nebo při nabírání svalů? Jak už asi víte, cest k cíli je vždy více, a to zvláště v oblasti budování těla a zdokonalování postavy pomocí redukce tuku a doplnění svalů na ty správné místa. Proto je důležité vyzkoušet na sobě některé metody a potom je úspěšně použít pro dosažení cíle.

1. Vybrat postupy

Asi si mnozí řeknete, ale jaké postupy. Zde je nutné studium, ať už formou získávání zkušeností od jiných sportovců, informace od trenérů nebo čtení časopisů a knih na dané téma nebo případně informace na internetu. Je ale nutné vyfiltrovat ty, které po vás budou chtít peníze za nejrůznější zaručené rady. Na druhou stranu ne všechno, co je za peníze, musí být špatné. Proto i zde se hodí zdraví selský rozum a uvažovat, zdali je slibovaný cíl reálný nebo jestli jde jen o to dostat z vás peníze.

Pro začátek je dobré si připomenout alespoň základní kulturistické myšlenky , které se hodí pro všechny. Velmi důležité je sledovat, jak jednotliví lidé dosáhli svého cíle. Přitom je dobré sledovat ty nejlepší z oboru. To však ale neznamená slepě kopírovat jejich tréninky a tréninkové myšlenky, ale vybírat si ty vhodné části jejich tréninků, které se mohou hodit pro vás. Někdy je důležité být obzvláště pozorný, protože někdo vyřkne nějaký záměr a je potřeba ho správně pochopit. Někdy je to záměrně a proto je potřeba si i vizualizovat, jak by konkrétní postup byl dobrý pro mě a přestavit si, co by třeba udělal někdo, pokud by chtěl být úspěšný a co by byl ochoten za to obětovat. Je potřeba mít nejen zkušenosti, ale rozpoznat i jemné rozdíly mezi konkrétními metodami a přesně určit tu danou a především vhodnou pro mě.

2. Zkoušení metod

Pokud máme nastudovanou teorii, pak je dobré pustit se do získávání praktických zkušeností. Teď je otázka, zdali to zkusit sám nebo s trenérem. Je tu jedna zásadní otázka. Jsem natolik zkušený, že si mohu dovolit cvičit sám? A ta druhá, kolik mě to bude stát? Když si pečlivě nastuduji nutnou teorii správně, pak trenér potřeba není. V opačném případě, jestliže nám chybí jakékoliv informace a nechceme se zdržovat, pak je volba s trenérem správná. Je tedy potřeba rozhodnutí, jestli přeci jen není lepší nějaké to studium a získat tak potřebné informace zdarma, ale bude to časově náročnější.

Když máme za sebou první volbu, pak začneme zkoušet jednotlivé metody a testovat jejich účinnost. Je úplně normální, že téměř každá metoda je v počátku účinná a postupně na účinnosti ztrácí. Z toho důvodu se používá periodizace tréninku, kdy si během určitého období zvolíme konkrétní cíl, který je potřeba splnit. Je potřeba se smířit s tím, že hned první sezónu nezískáme postavu snů. K té je nutné se dopracovat postupnými kroky a dlouhodobou prací, která je opřena o naše zkušenosti, které jsme získali z předchozích roků a tyto zkušenosti a vyzkoušené metody, které je dobré si poznamenat, potom použít pro dosažení co nejlepší možné formy, které jsme schopni dosáhnout.

3. Realizace

Tohle je konečný bod, kterým získáme vysněnou postavu, nebo se jí velmi přibližujeme. Co je potřeba v této fázi dělat? V první řadě pořádně makat. A potom aplikovat metody, které jsme předtím vyzkoušeli a které nám fungují. Pomocí periodizace tréninku, zvyšování intenzity a používání co nejvyšší váhy ve správné období přinese potřebné výsledky. Samozřejmě je nutné vytvořit podmínky pro růst svalů pomocí správné stravy a dostatečné regenerace. V případě potřeby spálení přebytečného tuku je nutné chránit stávající svalovou hmotu a a zrychlit co nejvíce metabolismus. Pro udržení formy je důležité měnit stravovací a tréninkové strategie podle věku a aktuálního zdraví.

Mně třeba funguje následující postup

Trénink 4 x týdně v posilovně
podle potřeby kardio trénink (minimálně 2 x týdně)
promyšlené využívání doplňků stravy (každému funguje něco jiného) – mně konkrétně třeba proteiny, BCAA, taurin, kofein, zelený čaj, karnitin a další.

Využívání činek a základních vícekloubových cviků
motivace úspěchem, čtení a další vzdělávání a zdokonalování
Zkoušení nových postupů
Použití pomůcek jako opasek, trhačky nebo rukavice pro zlepšení účinnosti tréninku
Šokovat svaly – neustále překvapovat svaly novými postupy, změna cviků, jejich pořadí, počty sérií, opakování atd.

Pokud si každý najde své funkční postupy, nejde neuspět. Když opravdu chcete uspět, pak je tato strategie hledání, zkoušení a realizace funkčních postupů nejjistějším způsobem, jak dosáhnout svého cíle.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Hlavní faktory úspěchu

» Snažit se provést vždy více práce

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt