Fitvit.cz » Zdraví » Atletická postava - s fitness ji dosáhnete

Atletická postava - s fitness ji dosáhnete

Většina lidí netouží po masivních svalech špičkových kulturistů. Mnozí nejsou schopni takové úrovně ani dosáhnout vlivem nedostatku genetiky, času a také peněz. Naproti tomu vypracovat si atletickou postavu může téměř každý běžně dostupnými prostředky a za přijatelně dlouhé tréninky. Jak mám ale poznat, že nemám genetické předpoklady pro vyšší cíle? Je to jednoduché. Když někdo začne cvičit, dostane se na určitou úroveň a pak již každý dokáže zhodnotit, zdali může uvažovat o nějaké formě výkonnostního sportu. Dosažení atletické postavy můžeme brát tedy jako odrazový můstek k dalšímu snažení nebo také cíl, kterým chceme udržovat tělo tak, aby nám sloužilo po sportovní, zdravotní i životní stránce.

Důležitá svalová hmota

Jak ale dosáhnout atletické postavy, když je to tak jednoduché? Abychom mohli tento cíl realizovat, potřebujeme se zbavit tuku a zároveň musíme nabrat svalovou hmotu. K tomu musíme upravit stravu, alespoň částečně, pravidelně cvičit a zařadit aerobní aktivitu. Není potřeba se těchto změn obávat, protože nejsou zase tak náročné, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Výhodou cvičení je, že se nezbavíme pouze tuku, ale získáme také svaly a tím lepší postavu. Zároveň odstraníme i stres, budeme více vyrovnaní, méně nemocní, ubude bolestí v zádech, cvičení nás naučí disciplíně, vytrvalosti a soustavnosti. Budeme žít aktivněji a zároveň se cítit stále lépe díky zlepšující se kondici a také zvyšujícímu se sebevědomí. Jednoduše pocítíme sílu životního stylu fitness.

Vše měníme postupně

Není potřeba hned v počátku vše nárazově měnit, ale začleňovat prvky fitness do svého života postupně. Musíme v tom vytrvat dlouhodobě a provádět cvičení a sport pravidelně a změny ve stravě měnit na stálo. Když si například vyměníme ochucené jogurty za bílé, snížíme tím příjem jednoduchých sacharidů a kvalitní bílý jogurt má opravdu velmi příjemnou chuť, na kterou si však musí každý časem zvyknout. Tak lze pokračovat dále např. u uzenin, které nahradíme libovým masem, např. z kuřecích prsou bez kůže, které jsou téměř bez tuku a mají vysoký podíl kvalitních bílkovin. Samozřejmě lze zařadit i jiné druhy masa, ovšem bez tuku. I když jsou tyto druhy mas dražší než tučné kusy, mají na druhou stranu vysokou nutriční hodnotu, a tak jich zase nepotřebujeme sníst tolik, abychom zabezpečili potřebné živiny pro chod organismu.

Abychom urychlili růst svalové hmoty, lze si koupit kvalitní syrovátkové proteiny, kreatin, aminokyseliny, které vhodným způsobem doplní stravu, aby podmínky pro růst svalů byly optimální. Nezapomínáme na příjem vitamínů a minerálů z ovoce a zeleniny, které působí antioxidačně a mají vliv na regeneraci. Určitě se nic nezkazí, pokud použijeme při intenzivním tréninku nějaký multivitamínový přípravek zabezpečující příjem všech důležitých mikroživin. Nárůstem svalů získáme hned několik dalších výhod. První je zvýšení metabolismu. Čím více svalů máme, tím větší bude náš bazální metabolismus a spalujeme více tuku i v klidovém stavu. Budeme i více silní, takže zvládneme náročnější tréninky, což ještě umocní nárůst dalších svalů a zároveň tím podpoříme rychlejší spalování kalorií.

Posilování pomůže

Jakým způsobem cvičit pro dosažení atletické postavy? Výhodnější je upřednostnit dělený trénink před kruhovým, protože je vhodnější pro růst svalů. Dovolí lépe procvičit každou část těla samostatně, můžeme provádět trénink s větší intenzitou a dosáhnout většího prokrvení. Všechny tyto výhody povedou k lepším výsledkům dosažené za kratší dobu. Postačí trénovat pouze 3 až 4 krát týdně a svalové partie zařadit jednou týdně. Není ani potřeba trénink moc natahovat, ale zároveň musí být intenzivní a zařazeny správné cviky. K nejúčinějším patří ty základní, které využívají více kloubů. Jsou to dřepy, benčpres, přítahy v předklonu, tlak vestoje a další.

Pro dosažení atletické postavy není potřeba ani extra vybavení. Lze tak cvičit jak ve fitness centru, tak i doma, pokud máme alespoň minimální vybavení. Dokonce lze cvičit účinně i s vahou vlastního těla, ale kombinace s činkami je přeci jen výhodnější a dává nám k dispozici více možností.

Doplňkovým sportem spálíme zbytek tuku

K dosažení cíle bude potřeba zařadit i aerobní aktivitu. Je to důležité pro udržení kardiovaskulární kondice, ale zároveň tím spalujeme přebytečné kalorie a udržujeme metabolismus na zrychlené úrovni. Postačí nám pravidelně chodit a 3 – 4 krát provádět v týdnu nějaký další doplňkový sport. Na spalování tuku i z hlediska úspory času je nejideálnější zařadit HIIT, což je vysoce intenzivní intervalový trénink, kterým lze docílit spálení více kalorií a tím i tuku za méně času než při vykonávání aerobní aktivity v rovnoměrném tempu. Už tedy nic nebrání k dosažení atletické postavy. Stačí jen jít a svojí aktivitou ji dosáhnout.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Cvičení - posilování - jak začít

» Silný střed těla znamená zdraví i výkon

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt