Fitvit.cz » Cvičení » Čas Vánoc - čas budovat svaly

Čas Vánoc - čas budovat svaly

Na závěr roku není asi nejlepší nápad snažit se o hubnutí. Díky všudypřítomnému jídlu je toto období přímo předurčené k budování svalové hmoty. Vlastně by bylo hříchem pro vyznavače stylu fitness nevyužít tuto příležitost pro budování svalů. Teď jde jen o to, abychom získali co nejvíce svalů a co nejméně tuku.

Úplně nejhorší by bylo v tomto období nedělat nic a jen přibrat tuk. Pokud se nechceme úplně vyhnout jídlům, jako cukroví, řízky, bramborový salát nebo chlebíčky, pak je nemožné pokračovat v hubnutí. V tom případě nám nezbývá jiná cesta, než se pokusit o vybudování svalů navíc. Vhodné je proto na závěr roku a třeba i na leden naplánovat periodu, kdy vybudujeme nové svaly a v dalších měsících se pomocí rýsovacího tréninku zbavíme přebytečného tuku a naše postava se opět zlepší. V létě pak budeme vypadat zase o něco lépe, než v roce předchozím.

Abychom nepřibrali příliš tuku, měli bychom dodržovat přeci jen nějaké limity. Zároveň doplňovat potřebné množství proteinů a snažit se i přes bohatou nabídku pokrmů držet podíl přijatých tuků na rozumné mezi. To samé platí o jednoduchých cukrech. Z toho důvodu je dobré tyto potraviny nasměrovat spíše na první polovinu dne, kdy je metabolismus rychlejší.

Kromě proteinů nemusí být na škodu využít i některé spalovače, které by mohly pomoci zabránit příliš velkému přibírání tuku. Navíc mohou mít i vliv na výkon při tréninku, takže bychom mohli podávat při tréninku lepší výkony a to pak znamená i nárůst více svalů.

Co udělat pro nárůst svalů v tréninku? Nejprve si musíme uvědomit, že pouhé navýšení množství jídla a stále stejné cvičení nepovede k nárůstu svalové hmoty. Pravděpodobně v tomto případě budeme nabírat více tuku. Abychom dosáhli růstu svalů, musíme tedy navýšit množství energie, ale zároveň musíme svaly přinutit k růstu. A ty rostou jen tehdy, když se adaptují na zatížení, které do té doby nepoznaly. Takže impuls k růstu může přijít, když například zvedáme vyšší zátěž, přidáme opakování, více sérií, zkrátíme přestávky mezi sériemi, pracujeme do selhání svalů atd. Metod je více a je potřeba zjistit, které fungují na konkrétní tělo.

Co se týká cviků, tak v tomto ohledu jsou nejúčinější tzv. základní cviky, jako jsou například dřepy, mrtvé tahy, přítahy v předklonu, tlaky v leže nebo vestoje. Říkáme jim také vícekloubové cviky a ty dokáží aktivovat nejvíce svalů na těle, což znamená nejen větší výdej energie, ale také potřebný impuls pro růst svalů. Pokud přeci jen pocítíme přibírání více tuku, můžeme zařadit kardio trénink, ale ten může mít negativní vliv na budování svalové hmoty.

Když tedy spojíme energii navíc a správný impuls pro svaly v podobě tréninku, dojde k nárůstu svalů a zabráníme tak nabrání přebytečného tuku v období Vánoc. V objemovém tréninku sice k nárůstu tuků také dochází, ale vlivem růstu svalů se tento podíl významně snižuje a tak si zachováme rychlejší bazální metabolismus díky aktivní svalové hmotě a vybudujeme si dobrou výchozí pozici pro redukci hmotnosti v novém roce. Je to jednoduché, účinné a díky novým svalům budeme vypadat skvěle. Říkáme tomu budování těla. A nejlepší na tom je, že tyto změny může provést téměř každý a bez větších potíží. Jen se musí chtít.

Tip jak zlepšit účinnost: používat pomůcky při cvičení, jako trhačky, opasek, rukavice
používat doplňky stravy pro růst svalů, jako proteiny ze syrovátky nebo BCAA – větvené aminokyseliny

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Snažit se provést vždy více práce

» Co udělala týdenní přestávka bez tréninku

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt