Fitvit.cz » Cvičení » Co udělala týdenní přestávka bez tréninku

Co udělala týdenní přestávka bez tréninku

Dát si týdenní pauzu po náročném cvičení za uplynulý rok je rozumný nápad. Dokonce je dobré takovou pauzu dělat i několikrát za rok a někdy je nutné přidat i několikatýdenní volno pro úplné zregenerování svalů, kloubů, úponů a centrální nervové soustavy. Co ale udělá týdenní pauza s naší formou a svalovou hmotou? Mnoho lidí se obává, že za týden nicnedělání ztratí své výsledky.

Svalová hmota

Jestliže jsme před přestávkou několik měsíců cvičili, pak úbytek svalové hmoty nebude žádný. Zařazením nějakých kalorií navíc dokonce může vést k mírnému nárůstu svalů, protože tělo usoudí, že doba úbytku energie skončila a tak se do svalů dostává více živin. Svaly pak do sebe dostanou více cukrů a vody a tělo vypadá mohutněji. Jen se to s těmi kaloriemi navíc nesmí přehnat.

Pokles síly

U síly nastal trochu propad. Nebylo to ale nic dramatického. Pokles síly byl jen minimální. Navíc není dobré se po přestávce hned vracet k plnému zatížení.

Naopak by měl následovat cyklus s nižšími váhami a směřovat z dlouhodobého hlediska výkonnost na určitý cíl. V případě fitness to bude udržení nebo ještě získání nějaké hmoty navíc a připravení těla na další rok, kdy chceme vypadat minimálně stejně, ale raději ještě o něco lépe, než v předchozím roce.

Mírný pokles síly tedy není za týden odpočinku na škodu. Naopak si tak můžeme připravit dobrou výchozí pozici pro následné cykly, kdy můžeme pomocí periodizace získat ještě větší zisky, než v předchozím období.

Nárůst tuku

Za pouhý týden nedošlo k nárůstu tuku. Bylo to díky zrychlenému metabolismu, který dokázal spalovat přebytečnou energii i během následujícího týdne, kdy nebyl prováděn posilovací trénink.

Pro omezení rizika nabrání nadbytečného tuku byl dodržován podobný stravovací režim, jako v tréninkovém období, s povolením některých jídel, které jsou kalorické, ale na druhou stranu jejich použití bylo jen v mírném množství. Pokud tedy v době volna příliš nepovolíme své stravovací zvyky z tréninkového období, nárůst tuku nehrozí.

Při správné stravě nic nehrozí

Při dodržení příjmu správných živin ve stravě se za týden volna a bez cvičení nemusíme obávat o ztrátu svalové hmoty, ani z nárůstu přebytečného tuku. V tomto období si také ověříme, jak jsme pokročili při sestavování svého jídelníčku a jestli jsme schopni udržet svou váhu dlouhodobě.

Uvidíme, zdali budeme schopni a ochotni dodržovat stravovací pravidla i v období, kdy necvičíme. Pokud však i přesto nabereme za týden nějaký tuk, měli bychom upřít svou pozornost ke své stravě, protože něco děláme špatně. Většinou jde o návrat ke stravě, kvůli které jsme se stali obézními. V takovém případě je potřeba se rychle vrátit k jídelníčku, díky kterému jsme vybudovali sportovní postavu bez přebytečného tuku.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Které tuky a sacharidy mohou za nadváhu

» Jaký má být obsah tuku v těle

» Co dělat po dietě

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt