Fitvit.cz » Cviky » Farmářská chůze pro sílu a spalování tuků

Farmářská chůze pro sílu a spalování tuků

Chůze je základní pohybová aktivita člověka. Čím více toho člověk za den nachodí, tím menší je pravděpodobnost, že začne přibírat tuk. Co když však chceme od chůze jak budování svalů, tak i užitek z pravidelného pohybu? V tom případě bychom měli zkusit zařadit do svého programu tzv. farmářskou chůzi, u které používáme přídavnou zátěž.

Co vlastně je farmářská chůze. Jde o pohyb, kdy vezmeme do rukou dvě jednodučky a jdeme silovým pohybem vpřed. Podle zátěže může jít o ztížené kardio nebo o plnohodnotný silový cvik. Záleží na použití zátěže a co chceme pomocí této aktivity dosáhnout. Každopádně farmářská chůze je jednou z disciplín strongmanů, takže jde o výkonnostní cvik, u kterého se mohou používat opravdu velmi těžká břemena. Většina lidí však může zařadit tuto aktivitu jako vhodný doplněk do svého tréninku. Vzhledem k tomu, že budeme držet v rukou zátěž, aktivujeme tím velkou část těla do práce. A to je výhoda, pokud chceme docílit lepší kondice, spálit více tuku, ale i pokud chceme velkou zátěží přimět tělo k dalšímu růstu.

Velkou výhodou je, že nepotřebujeme žádné speciální vybavení. Stačí nám různě těžké jednoručky a dobrá obuv a samozřejmě prostor pro pohyb. V případě nouze lze do rukou vzít cokoliv, co se dá uchopit a má nějakou váhu, např. vědra s vodou. Pro bezpečné provedení farmářské chůze musíme být dostatečně rozcvičení a rozehřátí. Provedení je nicméně poměrně jednoduché, ale musíme přesto dávat pozor, aby nedošlo ke kolizi a případně pádu.

Uchopíme dvě jednoruční činky a držíme je podél těla. Důležité je držet tělo zpevněné po celou dobu vykonávání, držíme zpevněné břicho a spodní záda, tělo zůstává vzpřímené, i když vlivem chůze vpřed nás to bude nutit spíše do předklonu. Tím spíše musíme pamatovat na to, že potřebujeme udržovat tělo vzpřímené s přirozeným prohnutím páteře. Pohled směřuje vpřed a provádíme pohyb buď na časový limit nebo na určitou vzdálenost. Neděláme příliš dlouhé kroky, které by mohly ohrozit naší stabilitu. Kolena při krocích zcela nepropínáme. Ujistíme se, že v cestě není žádná překážka a je také nutné udržovat rovnováhu, aby nedošlo k pádu, což je nebezpečné zvláště při použití těžších břemen nebo na nerovném terénu.

Procvičované svaly

Farmářská chůze aktivuje nohy, procvičíme gluteály (hýždě), svaly středu těla a také trapézy. Navíc si díky tomuto cvičení posílíme i sílu úchopu, se kterým má mnoho sportovců potíže, protože v mnoha případech musí ukončit sérii vlivem selhání úchopu, kdy již nejsou schopni udržet činku v ruce. Můžeme zde sice použít trhaček, ale to bychom přišli o přínos na tuto část těla. Trhačky lze použít až opravdu v případě, kdy již náš úchop není schopen udržet činku, ale stále máme sílu pokračovat dál v tréninku. Aktivitou lze procvičit i břicho, a pokud má někdo zájem rozvinout tuto partii, pak farmářská chůze zasáhne účinně i tuto oblast. V některých případech se stává, že lidé zařazují břicho do tréninku příliš často a přitom si neuvědomují, že břicho zatížíme, kromě běžných cviků na tuto partii, např. i dřepy, mrtvými tahy nebo třeba právě farmářskou chůzí.

Kam zařadit tuto aktivitu

Jelikož touto aktivitou procvičujeme velkou část těla, lze ji začlenit do tréninku nohou, zad, případně do tréninku břicha. Můžeme ji zařadit i samostatně do aerobní aktivity, kdy např. na závěr běhu či svižné chůze můžeme zařadit i farmářskou chůzi. I když je na pohled jednoduchá, může nám pomoci dosáhnout cíle, což může být udržení těla ve formě, spálení více kalorií nebo i budování nové hmoty. Zároveň zařadíme do svého programu pohyb zatěžující svaly jiným způsobem, což jim dá další impuls k rozvoji.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Burpee je vhodný cvik pro fitness a hubnutí

» Prkno posílí břicho a střed těla

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt