Fitvit.cz » Vybavení pro cvičení » Fitballem k pestrosti tréninku

Fitballem k pestrosti tréninku

Cvičební míč neboli fitball je modní cvičební pomůcka, kterou naleznete v mnohých fitness centrech. Pořídit si ho lze i pro domácí cvičení. Obyčejně se používají pro lehké procvičování vrchní části těla nebo případně při rehabilitaci. Nejčastěji na něm lze cvičit partie břicha, zad nebo prsou. Oblíbené jsou hlavně u žen. Cvičit na nich však mohou i muži. Zlepšit pomocí velkého balonu lze nejen rovnováhu, ale i mnohdy opomíjené držení těla, stabilitu, ohebnost a předcházet tak velkému problému, kterým je bolest v zádech. Už jenom sezením na fitbalonu dochází ke zpevnění v oblasti spodních zad a okolí páteře a cvičením pak tento efekt ještě umocníte.

Velmi populární je především cvičení břicha a to cviků jako zkracovačky, které jsou na této pomůcce ještě účinnější, než na podložce na zemi.

Hlavní zásadou cvičení na fitballu je udržet stabilitu. Než použijete zátěž, a to jen velmi lehkou, dbejte na volný cvičební prostor kolem sebe, aby nedošlo ke kolizi. Je také nutné pořídit si míč správné velikosti. Pravidlo je mít při sedu na míči kyčle o málo výše než kolena a chodidla celou plochou na zemi. Fitball by měl být umístěný na podložce, která se nesmeká, aby nedošlo k pádu.

Vhodné je pohodlné vzdušné sportovní oblečení a samozřejmostí je pevná sportovní obuv. Pro začátečníky je vhodné využít méně nahuštěný míč, jelikož se na takovém lépe udrží stabilita. Pokročilí cvičenci mohou fitball nafouknout více. Stále však dbejte na správné položení nohou. K nahuštění postačí obyčejná pumpička, kterou využíváte i při nafouknutí svého jízdního kola.

Míč dává cvičení větší variaci pohybů, přináší více variant cviků. V podstatě lze procvičovat všechny cviky vsedě, nebo lehu, jako např. Bicepsový zdvih, tlak jednoruček nad hlavu, rozpažování vleže i sedě, tlak i rozpažování na prsní svaly a hrudník. Cvičení na fitballu navíc zapojí jiné svaly než ty, které využijete při tréninku na rovné či šikmé lavici čili rozdíl bude patrný a impulz pro tělo užitečný. Výhodou je nutnost neustálého zapojení svalů, jelikož jde o cvičení na nestabilním náčiní, kde je nutné vždy stabilizovat tělo a udržovat rovnováhu. To má tu výhodu, že takový pohyb je přirozenější pro běžné činnosti při práci.

Balón dokáže nahradit při domácím cvičení lavičku a tak při správném nacvičení techniky nemusíte přijít o trénink ani když se nedostanete do fitcentra, ale chcete se zlepšovat i navzdory nedostatku času.

Ačkoliv je cvičební míč vhodný pro běžné fitness programy, naopak nejsou absolutně vhodné na zvyšování síly a hmoty. V těchto případech je lepší obstarat si stabilní vybavení, což je rovná a šikmá lavička. Naopak je toto cvičení ideální jako prevence zranění, což je způsobeno dle výzkumů lepším zapojením svalů antagonistických svalových skupin.

Trénink pomocí fitballu je oživení při pohybových aktivitách. Střídejte tuto aktivitu s tréninky ve fitcentru či pohybem v přírodě. Velký míč se tak stane pomocníkem vždy, kdy se nedostanete ke své oblíbené pohybové aktivitě. Pokud doma skloubíte cviky na fitballu, dřepy s vlastní vahou, různé druhy kliků, získáte tak poměrně obsáhlý arzenál cviků, který pomůže tvarovat vaší postavu za velmi malé investiční prostředky. Nedovolte okolnostem, aby váš život zůstal bez pohybu a tím tak ztratili radost ze sportu a možnost sami ovlivňovat strukturu svého těla. Fitball je další užitečnou pomůckou, která vám v tom může dopomoci.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Cvičení - posilování - jak začít

» Kruhový trénink

» Rozcvičení před tréninkem

» Leh sed

» Proti stresu a depresi pomůže cvičení

» Obrácené zkracovačky

» BMI a určování stavu nadváhy

» Význam a přínos posilování a fitness

» Chůze - základní pohybová aktivita

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt