Fitvit.cz » Cviky » Hacken dřep s činkou

Hacken dřep s činkou

Hacken dřep se obvykle vykonává na přístroji. Napomáhá rozvíjet svalstvo nohou a především kvadricepsu, což jsou svaly na přední straně stehen. Abychom se cvičení dřepů nemuseli vzdát doma nebo tam, kde nejsou k dispozici stojany, lze tento cvik provádět pomocí činky.

Postavte se těsně před činku. Rozkročte se přibližně na šířku ramen. Nyní běžte do podřepu, v žádném případě se neohýbejte v zádech, hrozí zde zvýšené riziko zranění. Uchopte činku nadhmatem čili dlaně směřují dozadu. Nyní se řádně zapřete, síla musí vycházet směrem od pat a tlaku nohou, nikoliv tažením paží. Ty slouží jen jako nástroj pro přidržování osy činky. Před započetím dřepu se hluboce nadýchněte a při pohybu vzhůru pomalu vydechujte, přičemž nadechnutí, vědomým zpevněním hrudníku, oblasti břicha a spodních zad stabilizujete střed těla.

Vhodné je využít opasku pro ještě lepší zpevnění břicha a spodních zad. Hrudník a hlavu držíme vzhůru, pohled směřuje dopředu, záda musí být v přirozené poloze bez jakéhokoliv hrbení, předklánění nebo ohýbání. Ve vrchní poloze musíte být zcela vzpřímení, gluteály a kvadricepsy napnuté za stálého držení trupu ve zpevněné poloze. Nyní pomalu pokračujeme do dřepu. Spodní polohou se rozumí rovnoběžná pozice stehen s podlahou. Pokračujte dokud neprovedete požadovaný počet opakování.

Při těžkých vahách se doporučuje mít po ruce dopomoc od zkušeného tréninkového partnera, nebo raději super těžká opakování nechat na cvičení na přístroji a cvičení s činkou využít jen když není k dispozici požadované náčiní.

Pro správný nácvik techniky je vhodné požádat někoho zkušeného na zhlédnutí správného provedení a pro začátek cvičit jen s prázdnou osou do doby, než si osvojíte pohyb. Nespěchejte s přidáváním váhy. To přijde samo tak, jak tělo bude postupně sílit. Technika je základ k tomu, abychom mohli v budoucnu zesílit bez zbytečných zranění.

Jelikož se jedná o náročný cvik vyžadující precizní techniku, je vhodné dodržovat prevenci před zraněním. Tím je především dokonalé rozcvičení, rozumná váha, která není nad síly jedince, aniž by porušil držení těla. Chraňte si záda opaskem. Pozor na sklon k ohýbání a naklánění.

Ačkoliv je cvik obtížný, je vzhledem v procvičení nohou i bez využití stojanu a náčiní užitečný pro rozvoj opomíjené partie. Rozvíjí nejen kvadricepy, ale také hýždě a zadní stranu stehen. Dřep má velký význam pro zapojení svalů celého těla a tím i lepší rozvoj postavy jako celku. Hacken dřep patří do arzenálu cviků mnoha sportovců. Především na stroji je velmi oblíbený. Zacílí procvičení jiných vláken, než u jiných cviků na nohy a tak lze očekávat další impuls k růstu svalů. Ženy ocení tvarovací schopnosti cviku na partie hýždí a stehen.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Kruhový trénink

» Rychlý trénink ramena - triceps - biceps

» Kliky - neprávem opomíjený cvik

» Burns - pálení svalů

» Leh sed

» Zvedání nohou ve visu

» Zkracovačky

» Význam a přínos posilování a fitness

» Bicepsový zdvih s velkou činkou

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt