Fitvit.cz » Cvičení » Hlavní faktory úspěchu

Hlavní faktory úspěchu

Jaké faktory jsou důležité pro úspěšné zhubnutí? Proč je někdo úspěšnější a hubnutí mu jde rychle a pohodlně a jiní se marně snaží o zhubnutí několika málo kilogramů? Odpověď je jednoduchá. A není to nic složitého. Ti co znají tyto faktory a jsou jim vlastní, dokážou poměrně rychle postupovat vpřed. Ti ostatní by se měli zamyslet nad svým chováním a pokusit se o změnu svého životního stylu a vyvarovat se chyb.

1. Musí vás to bavit

Není sice pravda, že koho cvičení nebaví, nedokáže zhubnout, ale pokud je cvičení opravdovou zábavou, pak je vše o mnoho jednodušší a efektivnější. Je ale jasné, že tohle se fakt špatně učí a člověka cvičení buď baví a nebo má o jednu výhodu, ale dost podstatnou, méně. Přeci jen však existuje způsob, jak se na trénink těšit. Pokud totiž dosáhneme nějaký viditelný pokrok, začneme se na trénink těšit, protože z něj máme užitek. A jaký je rozdíl mezi tréninkem, na který se těšíme a tím, který děláme jen z povinnosti? Pokud se na trénink těšíme, pak vkládáme do každého opakování zvláštní energii, která usnadňuje každé opakování. Dokážeme z každé série vytěžit něco navíc a svalová práce prostupuje celým tělem. Tohle se těžko popisuje, protože se to musí zažít. Naproti tomu automaticky provedené tréninky, které člověka nebaví, nedokáží přinést tolik efektivity a nejsou tak účinné.

2. Nepotřebujete jíst stále něco jiného

Asi nikomu neuniklo, že strava je dost podstatná v případě, když chceme změnit vzhled své postavy. Velkou výhodu mají ti, kdo nemají potřebu si vymýšlet různá jídla na každý den. Těžko se totiž hlídá příjem a výdej, když každou chvíli měníme stravovací strategii. Komu tedy nevadí jíst třeba čtrnáct dní v kuse to samé jídlo, pak má o mnoho větší schopnosti dosáhnout úspěchu než lidé, kteří mají chuť každý den na něco jiného. Pak se často stává, že návalem chutí se poruší pravidla, která jsou důležitá jak pro růst svalů, tak i při hubnutí. Podíváme-li se do minulosti, tak v osmdesátých letech třeba kulturisté jedli jen vařená kuřata a rybí filé. Některé postavy z té doby jsou doslova ukázkové a v dnešní době se těžko hledají. Postavy byly svalnaté tak, že to bylo akceptováno i u široké veřejnosti, nešlo o žádné extra velké objemy, jako tomu je dnes. Další výhodou je, že takto složená strava se lehko mění tak, aby tělo mohlo lehce reagovat rychlostí přibírání svalové hmoty nebo se mohlo zrychlit nebo naopak zpomalit hubnutí. Jednoduchost je v tomto případě výhodou, kterou těžko nahradit jinou stravovací strategií.

3. Schopnost přinášet oběti

Ne, nebojte se. Nikdo po vás nebude chtít žádné oběti spojené se ztrátou části těla. Ale jsou to oběti typu odpustit si nejrůznější neřesti v oblasti stravování, ale třeba také i zábavy, kdy se ochuzujete o hodnotný spánek. Výhodu mají jednoznačně ti, kteří místo zábavy trénují a kteří místo dortu zvolí nějaký kvalitní proteinový zdroj s minimem tuku a jsou schopni zregulovat množství jednoduchých sacharidů na nezbytné minimum. Jednoduše řečeno kdo více pracuje, když ostatní odpočívají a kdo kvalitně jí, když ostatní porušují stravovací pravidla, dosáhne svého cíle rychleji a jednodušeji. Ti ostatní dosáhnou pouze dílčích, ale často žádných výsledků. A nakonec bychom si mohli připomenout ještě jeden faktor, který je neméně cenný, než ty výše zmíněné. Je to vytrvalost, ale o té již byla řeč.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» O hubnutí

» 5 změn, které pomohly při spalování tuků

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt