Fitvit.cz » Strava » Proč se lidem vrací nadváha?

Proč se lidem vrací nadváha?

Když už jsme se dopracovali k úbytku hmotnosti, považujeme to za úspěch. Jenže je to jen první krok. Pokud neuděláme další, nadbytečné kilogramy většinou opět nabereme zpět. Většinou se jedná o tzv. jojo efekt.

Mnoho lidí si myslí, že hubnutí je pouze záležitost několika měsíců, někdy dokonce jen týdnů (v případě, že se rozhodli pro nesmyslnou drastickou dietu, která ohrožuje zdraví) a pak se mohou znovu vrátit ke stravě, kvůli které nadbytečné kilogramy získali. Hubnutí bohužel nefunguje způsobem spálím tuk a už ho nenaberu zpátky a můžu se od teď stravovat jak chci. Z toho důvodu mnoho lidí velmi rychle nabere znovu kilogramy, které předtím pracně spaloval v posilovně a při aerobní aktivitě.

Z takového vývoje mají největší radost lidé, kteří profitují na obezitě a prodávají drahé návody, rady jak hubnout, ale už se nestarají o to, aby tito lidé zůstali štíhlí a svalnatí. Kromě toho je neustále přibírání a hubnutí i rizikové z důvodu uvolnění škodlivých látek do organismu z odbouraných tuků. Rad jak neztloustnout je mnoho. Ve skutečnosti stačí dodržet jednoduchá pravidla a nechovat se stejně, jako před hubnutím.

Je potřeba se trvale vyhýbat nadměrnému příjmu těch nejrizikovějších potravin. Jsou to zejména:
Slazené nápoje
Sušenky, zákusky, moučníky a hlavně cukroví
Tučné maso
Uzeniny
Bílé pečivo
Chleba
Příliš mnoho ovoce
Většina potravin, které jsou složené z více surovin a není jasný jejich podíl, často obsahují nejrůznější konzervanty, éčka, fruktózový sirup a další nežádoucí látky

Neznamená to ale úplný zákaz těchto potravin, ale jejich rozumné použití. Když například udržujeme zrychlený metabolismus, dodržujeme nějaké rozumné stravování a přitom stále zařazujeme pohybovou aktivitu, pak si můžeme dovolit v omezeném množství i tzv. zakázané potraviny. Dejme tomu, že 5 dní dodržujeme stravu podobnou té, kterou jsme dosáhli zhubnutí, můžeme 6. den jíst prakticky cokoliv a na váze se to neprojeví. Samozřejmě je potřeba si otestovat, co konkrétně na mou postavu funguje a co už ne a jaké množství těchto potravin si můžu dovolit a co už mně dělá potíže.

Většinou si každý může dát nějaké zakázané potraviny, ale nesmí to být každý den a udržet jejich množství na rozumné úrovni. Po zhubnutí je důležité zůstat u změn, které nám pomohly k úbytku hmotnosti. To znamená zejména trvale změnit životní styl, pravidelně zařazovat pohyb a držet stravu v rozumných mezích. Jedině tak můžeme dlouhodobě udržet svou váhu na úrovni, kterou jsme dosáhli náročným hubnutím.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Co dělat po dietě

» Tajemství úspěchu při hubnutí

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt