Fitvit.cz » Cvičení » Jak poznat své maximum

Jak poznat své maximum

Poznat své maximum je důležité pro budování své postavy. Samozřejmě kolik zvedneme v tuto chvíli nebo jak rychlí jsme, zjistíme lehce okamžitým pokusem. Nemluvíme ale o aktuální výkonnosti, ale kam až můžeme dostat tělo v rozvoji. Své maximum musíme zjistit, abychom se mohli zlepšovat a přitom znali hranici, kdy už nám bude svalová hmota i síla růst obtížně a spíše nám už hrozí zranění nebo nabírání přebytečného tuku.

Když navýším příjem stravy nabírám tuk

Příčiny nárůstu nadbytečného tuku mohou být nesprávný trénink nebo špatná strava, ale trochu zkušení cvičenci tyto chyby většinou nedělají. Pokud tedy nabíráme tuk, a přitom cvičíme a stravujeme se pro budování svalů, pravděpodobně jsme narazili na své maximum, kdy náš organismus není schopen přijmout více živin a zároveň tělo není schopno budovat další svalovou hmotu.

Když navýším váhy, něco začne bolet

V případě přetížení nás může bolest potkat kdykoliv a přitom nemusíme být na svém maximu. Jestliže ale opakovaně pociťujeme bolest, můžeme být na svém maximu co se týká výkonnosti. Pokračování ve cvičení i přes tyto signály se nemusí vyplatit. I přesto se někteří pokoušejí o další zlepšení a často takové snažení dopadne zraněním. Z toho důvodu je dobré cvičit jen s takovou váhou, která je pro naše tělo bezpečná a pomůže nám k maximálním svalovým ziskům, na které ovšem máme z hlediska bezpečnosti, individuálních schopností a regenerace.

Svaly už nerostou, ani když plním podmínky pro jejich růst

Ať už chceme nebo ne, jednou se nám svalový růst zastaví. Narazili jsme totiž na své maximum a pro normálního člověka nemá prakticky vůbec žádný význam riskovat zranění jen proto, aby přidal další centimetr na bicepsu. Je potřeba tento strav přijmout a uvědomit si, že vše má své limity.

Odhadnout své možnosti

Je umění si říci, jsme na maximu a budeme už udržovat již tak dobrou formu a zbytečně nezvyšovat zátěže a objem jídla, leda bychom byli motivováni soutěžením a že jsme za tuto činnost placeni, i když i v tomto případě musíme zvážit, zdali nám to stojí za to riziko. Pokud ale cvičíme pro zábavu, pak je mnohem jednodušší jít až ke svému maximu a pak si užívat svou nejlepší formu, jakou jsme schopni geneticky dosáhnout a přitom neriskovat zbytečné přetěžování organismu, ať už tréninkovou zátěží, na kterou naše tělo už nemá, nebo objemem jídla, které nás stojí tisíce navíc a už nám nepřináší efekt v podobě nových svalů.

Naopak můžeme sladit co možná nejlepší formu, udržovat stravu v mezích, kdy udržuji stávající svalovou hmotu a přitom mám rozumný podíl tuků, který je pro tělo optimální a přitom mám stále viditelné břišní svaly a štíhlý pas. Klíčem k úspěchu je totiž také dlouhodobost a soustavnost, které jsou důležitější než absolutní síla nebo celkové množství svalové hmoty. Dosáhnout optimální formu a poznat své maximum je někdy složitý a dlouhodobější proces, ale kdo ho nalezne, pak může jen s minimální námahou udržovat fitness formu, kterou mnozí budou obdivovat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Jak poznat, že jsem to přehnal s hubnutím

» Proč je dobré měnit cviky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt