Fitvit.cz » Cvičení » Jak poznat, že jsem to přehnal s hubnutím

Jak poznat, že jsem to přehnal s hubnutím

Dost lidí chce zhubnout za každou cenu. Přitom ale často spálí i cennou svalovou hmotu a pak se diví, že výsledek není podle jejich představ. Jak poznat, že to s hubnutím přeháníme? Často koukáme jen na údaje na váze a přitom neděláme rozdíl, zdali spalujeme přebytečný tuk nebo svalovou hmotu. Rychlý úbytek váhy může znamenat i jen ztrátu vody z těla.

Ubývá svalová hmota

To poznáme například na objemu paží nebo stehen nebo z údajů, které zjistíme pomocí speciální váhy, která umí zjistit podíl nejen svalové hmoty, ale i tuku a vody. Úbytek svalů je největší chybou v tomto procesu, protože si výrazně zpomalujeme metabolismus. Naopak si pomocí porovnávacích fotografií nebo měření kontrolujeme úbytek tuku z oblasti břicha a boků a včas tento úbytek zastavíme na přijatelné úrovni.

Dalším signálem nadměrného hubnutí jsou viditelná žebra. Je to vidět při pohledu do zrcadla nebo při pořizování porovnávacích fotografií. Stejně tak si můžeme všimnout vystouplých kostí pánve nebo kloubů kolen.

Postava by měla vypadat tak, aby váha příliš neklesala pod hodnotu, pokud odečteme od své výšky číslo 100, přičemž dost podstatný vliv má spíš pohled do zrcadla, jak vypadáme, než kolik přesně vážíme. Pokud je to přibližně 10 kg pod tuto hodnotu, tak je to ještě v normě.

Hlad nemusíme pocítit

Chybně se mnoho lidí domnívá, že hubnutí musí nutně znamenat pocit hladu. Při hubnutí nemusíme mít hlad. Při správné volbě potravin nemusíme hlad vůbec pocítit. Je dobré dostatečně pít, mít ve stravě dostatek proteinů a jíst potraviny s obsahem vlákniny, což je například zelenina, ořechy, semena a celozrnné potraviny. Naopak není dobré příliš konzumovat ovoce, pokud víme, že energii nespotřebujeme. Ovoce totiž obsahuje jednoduché cukry a jejich příliš velký příjem nám může komplikovat spalování přebytečných kalorií. Na druhou stranu bychom ale ovoce neměli vyřazovat úplně, protože obsahuje důležité vitamíny, minerály a další užitečné látky.

Prakticky nejde říci, kolik by měl každý jíst jídla v jednom údaji, protože je to individuální a každý si musí zkusit, jak jeho tělo bude reagovat na skladbu živin a schopnosti těla budovat svaly a spalovat tuk. Neměli bychom ale nikdy bezhlavě hubnout jen podle váhy, ale sledovat i vzhled těla, podíl svalové hmoty a tuku a měli bychom mít dobrý pocit z toho, jak vypadáme.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Význam tréninku břicha při hubnutí

» Kolik stojí jídlo pro fitness postavu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt