Fitvit.cz » Cvičení » Význam tréninku břicha při hubnutí

Význam tréninku břicha při hubnutí

Před létem (a nejen před ním) většina lidí řeší, jak se zbavit přebytečného tuku. Vymýšlí tak nejrůznější způsoby hubnutí, někdy více a jindy méně úspěšné. Mezi časté způsoby, jak chtějí lidé dosáhnout svých cílů, je cvičení. Někdy však mají docela nereálné představy, jak to funguje. Jedním takovým mýtem je, že cvičením jen jedné partie se dosáhne úspěchu. Typickým příkladem je cvičení břicha, u kterého se očekává, že se spálí přebytečný tuk právě z oblasti břicha a středu těla.

Z toho důvodu je důležité pro spalování tuků procvičovat celé tělo. Úplně nejlepší je kombinace posilování, kdy aktivujeme a rozvíjíme svalovou hmotu a k tomu zařadíme libovolnou aerobní aktivitu, která nám pomůže spalovat přebytečný tuk. A do třetice pak přidáme úpravu stravy. Dbáme především na dostatečný přísun těch nejkvalitnějších proteinů. Hlavně si nenechte od nikoho namluvit, že ty živočišné nepotřebujete. Jsou to právě ty nejdůležitější pro budování svalové hmoty. Jsou to maso, vejce, mléčné produkty, mezi které se dá zařadit i syrovátkový protein a ryby. Mají nejvyšší biologickou hodnotu a jsou pro budování svalů nejlepší. Je to jednoduché a účinné pro formování postavy. Nikdo zatím nenašel nic lepšího. A co se týká přirozené změny postavy, tak ani nikdy nenajde, protože tohle je jediná správná cesta. Tedy posilování pro získání svalů, aerobní činnost pro spalování tuků a úprava stravy, aby bylo umožněno získat svalovou hmotu, tím se zrychluje metabolismus a aerobní aktivitou se potom přebytečný tuk spálí. Tou aerobní aktivitou může být klidně i dostatečně dlouhá chůze a posilování můžeme dělat pouze s váhou vlastního těla.

Jakou roli v tomto procesu tedy má trénink břicha? Dá se říci, že zásadní. Nikoliv ale z pohledu celkového hubnutí, ale má význam ve zpevnění a stabilizace nejdůležitější oblasti celého těla. Střed těla je naprosto klíčový pro jakoukoliv činnost. Představme si, že nás při tréninku budou bolet záda, že nedokážeme zvednout ani lehčí váhu nad hlavu nebo jít do předklonu. Pro normální pohyb je střed těla nejdůležitější oblastí. Pravidelným tréninkem tuto oblast zpevníme a minimalizujeme problémy, pokud vše děláme správně. Pro správnou funkci břicha a celého středu těla je důležité udržovat rovnováhu s protilehlou partií. V případě břicha je touto partií spodní oblast zad. Proto je důležité provádět jak cviky na břicho, tak i cviky na posílení spodních zad.

Na druhou stranu je pravda, že pravidelný tréninkem břicha získáme požadovaný tvar této partie a ačkoliv břišní svaly uvidíme až po odbourání přebytečného tuku z oblasti pasu, hloubku a tvar šesti políček získáme tvrdou prací v posilovně. Trénink břišních svalů má tedy funkci pro zpevnění středu těla, ale zároveň s ním získáme i žádaný sixpack. Pokud cvičíme celé tělo a máme zpevněný střed těla, pak si můžeme vytvořit vlastní strategii. Mně třeba funguje následující postup. Tím ale netvrdím, že bude fungovat někomu jinému. Každý si musí vytvořit svůj vlastní postup, který bude fungovat na jeho tělo.

Původně se tvrdilo, že posilováním pouze jedné partie nejde odbourávat tuk jen z jedné oblasti přednostně. Kdysi dávno jsem četl článek, že by tomu tak nemuselo úplně být. Tato metoda spočívala v tom, že po posilování, kdy se uvolní podkožní tuk z procvičované partie, jde lépe spálit tuk pomocí kardio tréninku. Já jsem to zkusil opačně a nyní používám následující postup. Po ranním kardiu na lačno, které provádím 2 x týdně, provedu ještě trénink břicha asi 5 sérií zkracovaček a 2 série obrácených zkracovaček. Používám pro lepší výsledky spalovače tuků a vzhledem k tomu, že jsem nemohl dosáhnout větší hloubky břišních svalů, používám u 4 sérií zkracovaček přídavnou zátěž. Musím říci, že bez problémů udržuji formu, kterou jsem dosáhl v loňském roce a navíc pomalu nabírám novou hmotu bez zbytečného tuku. Mně tento postup funguje. Proto každém doporučuji, aby slepě nekopíroval postupy jiných, ale vytvořil si vlastní strategii šitou přímo na svou postavu. Nic nebude fungovat lépe, než cílený trénink a stravování sestavený na konkrétní osobu.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt