Fitvit.cz » Strava » Jak zpomalit příliš rychlé hubnutí

Jak zpomalit příliš rychlé hubnutí

Pro mě byl letošní rok průlomový, co se týká nabrání zkušeností při hubnutí. I když jsem udělal ještě nějaké chyby, tak úbytek hmotnosti o více než 10 kg a úbytek v pase o 10 cm jsou velmi dobrými výsledky. Úbytek byl tak velký, že jsem musel rychlost hubnutí hodně brzdit a navíc se i snažit nejen o ochranu stávající svalové hmoty, ale dokonce i nějakou novou přidat, aby byl výsledek co nejlepší.

Většinou lidé chtějí co nejvíce a co nejrychleji zhubnout. Mně se ale poslední dobou stává, že hubnu tak rychle, až je úbytek hmotnosti příliš velký. To není dobré, protože spaluji kromě tuku i příliš mnoho svalové hmoty a z těla se pak vylučují i důležité minerály Proto musím často navýšit množství přijaté stravy, abych úbytek zastavil. Jenže to nejde udělat tak, že začnu jíst úplně všechno, protože bych nabral opět také tuk. Z toho důvodu jsem se vybavil doplňky stravy a neváhal jsem v některých dnech nasadit i opravdu kalorické bomby, díky kterým jsem pokles zastavil.

Večerní protein

Dlouho jsem přemýšlel, jestli konkrétně tohle má význam. Nakonec jsem do tohoto proteinu investoval peníze a musím říci, že mně ve finální fázi pomohl. Díky přítomnost pomalu se uvolňujících proteinů jsem chránil svalovou hmotu i v noci, kdy má vlivem spánku tělo snahu použít jako zdroj energie svalovou hmotu, pokud mu dojdou přirozené zdroje.

Aminokyseliny BCAA

Rychle uvolňující se aminokyseliny, které lze využít jak na ochranu svalů, tak i jako energetický zdroj. Vhodné před ranním aerobním cvičením nebo před posilováním.

Proteinové tyčinky

Nepoužil jsem jich mnoho, protože to vychází draho. Když se ale někde zdržím a nemám k dispozici jídlo, pak jde o ideální zdroj energie, který mně doplní potřebnou energii na několik hodin. Je potřeba zvolit ty správné proteinové tyčinky, protože ne vždy mají ideální složení. Někdy obsahují nevhodný zdroj proteinu nebo jeho nedostatečné množství. Proto se vyplatí zvolit správného výrobce a neorientovat se jen podle ceny.

Občas i velmi kalorické jídlo

Ve dnech, kdy došlo k výraznému úbytku hmotnosti nebo když se nacházím při sacharidových vlnách na maximálních hodnotách příjmu sacharidů, si mohu dovolit i velmi kalorická jídla. Jedním takovým jídlem byly i tvarohové palačinky. Jde o jednoduché jídlo na přípravu a přitom obsahuje hodně kalorií. Díky tvarohu pak i dostatek proteinů, které pomohou se svalovou hmotou. Přeci jen je dobré se ale vyhnout kalorickým jídlům, které obsahují pouze tuky a sacharidy. Na kalorická jídla si ale musíme dát pozor, protože když to s nimi přeženeme, pak se zastaví spalování tuků a dokonce může dojít i k jeho nabírání. Proto opět platí, že je potřeba to vyzkoušet na konkrétní organismus.

Více proteinů z běžného jídla

Přijmout dostatek proteinů je jedno z nejdůležitějších pravidel při redukci tuku a potřebě chránit svalovou hmotu před odbouráním. Mně osobně vyhovovalo jíst 2 g proteinů na 1 kg hmotnost. Pro někoho to ale může být příliš mnoho, takže je nutné to otestovat, co na koho zabírá. Obvykle se v tomto případě pohybuje množství proteinů mezi 1 – 2 g na kg hmotnosti podle osobních potřeb.

I přes rychlé hubnutí jsem se rozhodl držet sacharidy na co nejnižší úrovni. Pokud to neudělám, mám problémy odbourávat tuk. Výjimkou byly dny, kdy jsem potřeboval pomocí sacharidových vln navýšit podíl sacharidů ve stravě.

Naopak jsem si přidával navíc proteiny a zdravé tuky z ořechů a semen. Ty mně pomohly držet kalorie na potřebné úrovni. Pro správné hubnutí by měl být úbytek pozvolný, okolo 0,5 kg za týden. Kdo má ale rychlejší metabolismus, může mít sklony k rychlému úbytku hmotnosti. Pokud se nám tedy zdá, že jíme dostatečně a přesto hubneme, musíme najít způsob, díky kterému budeme hubnutí brzdit. To jde udělat pomocí stravy, která je sestavená pro konkrétního člověka. Nejlépe jde sestavit takovou stravu pomocí osobních zkušeností, pokusů a omylů a samozřejmě zapisování si zkušeností a použité stravy a tyto informace pak použít pro sestavení jídelníčku šitého přímo na své tělo.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

» Proč se lidem vrací nadváha?

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt