Fitvit.cz » Strava » Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

Kdo by nejedl pečivo. Skoro každý si kupuje rohlíky, housky, chleba, ale i koláče, moučníky a další druhy pečiva. Má ale pečivo vliv na naší váhu? A ovlivní hubnutí nebo ho může dokonce zablokovat? Co si budeme nalhávat. Pečivo dnes není nějaká hodnotná potravina a v mnoha případech obsahuje i složky, které blokují hubnutí. Také já sám jsem byl až donedávna docela velkým konzumentem pečiva. Každý den dva kusy nějakých druhů housek, dalamánků nebo kaiserek a k tomu i několik krajíců chleba.

Nějaké výsledky jsem při cvičení dosáhl a spalování tuků probíhalo poměrně dobře, ale vždy při pokusu spálit poslední zbytky přebytečného tuku se spalování zastavilo a při dalším snažení už zbylý tuk zůstal, kdežto svaly se postupně ztrácely. Letos jsem se tedy rozhodl pro změnu. Shodou okolností jsem si četl rady bývalých hvězd kulturistiky a zde jsem se několikrát dočetl, že tito borci (muži i ženy) prakticky pečivo nejedli.

Proto jsem tedy výrazně omezil pečivo jen na několik dní v týdnu a zredukoval jsem jeho množství jen na 4 kusy pečiva (housky, dalamánky) týdně a asi 4 krajíce chleba, a to ve dny, kdy jsem potřeboval navýšit podíl sacharidů při sacharidových vlnách. Do budoucna určitě ještě nějaké změny budou, ale podstatné je, že se konečně začalo něco dít. Pokud jsem totiž omezil sacharidy více, mělo to už negativní vliv na udržení svalové hmoty.

Za několik měsíců šla váha tak rychle dolů, že jsem měl co dělat, abych to hubnutí zastavil. Jen pro úplnost jsem měl nasazeno i několik spalovačů tuků, které se na tomto stavu také podílely, ale velká redukce pečiva měla zcela zásadní vliv na mé letošní výsledky. Úbytek 12 kg nebyl rozhodně v plánu a hubnutí bylo příliš rychlé. Pro příště budu muset nahradit chybějící sacharidy buď jiným druhem, nebo ještě větším podílem proteinů, případně jejich kombinací.

Každopádně pečivo už asi 4 měsíce jím velmi omezeně a je to znát na formě a viditelnosti břišních svalů. Do budoucna budou nutné další úpravy, pokud chci dosáhnout ještě lepších výsledků. Podíl tuků stále klesá a navíc jsem stabilizoval podíl svalové hmoty s postupným navyšováním svalů na příslušných partiích. Jedno vím ale jistě. K předchozímu konzumování pečiva se už nikdy nevrátím. Díky letošním zkušenostem se mně dokonce podařilo i navýšit sílu, a to i přesto, že jsem ztratil 12 kg váhy.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» 10 důvodů pro používání proteinů

» Jak dlouhé přestávky mezi jídly

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt