Fitvit.cz » Cvičení » Motivujte se vlastním úspěchem

Motivujte se vlastním úspěchem

V počátku zdánlivě nedosažitelná meta. Silná, zpevněná postava bez zbytečného tuku, tvary partií, které jsme si vždy přáli. Postupně zvyšující se sebevědomí. Najednou máme větší úspěch i v běžném životě, dostaneme se do oblečení, které jsme už chtěli vyhodit. Téměř zázračné zlepšení zdravotního stavu. Méně bolestí v zádech. To vše lze mít, když změníme svůj životní styl, který má vliv nejen na lepší sportovní výkony, ale odráží se i do kvality celkového života.

Jak ale dosáhnout toho, abychom u cvičení a zdravého životního stylu zůstali celý život a dosáhli na všechny tyto přednosti? Pokud se motivujeme fotografiemi úspěšných sportovců, je to nepochybně dobře. Motivace je důležitá. To nám ale nemůže vydržet navždy. Těžko se někdo donutí k dalšímu tréninku, když nevidí žádné zlepšení. Je proto důležité začít realizovat změny k lepšímu i na sobě. Jen vlastní úspěch totiž dokáže něco, co nic jiného. Dokáže nás udržet v tréninku a nutí nás dosahovat nové a vyšší cíle.

Pohyb jako výhoda

Jestliže se nám nechce cvičit, sepíšeme si body, které jasně ukáží výhody či nevýhody, když půjdeme či nepůjdeme cvičit. Pokud nepůjdeme, naše postava se nezmění, pokud ano, mám velkou šanci na změnu. Bez pohybu nelze zvyšovat podíl svalové hmoty a snižovat procento tělesného tuku na přijatelnou hodnotu. Při cvičení zlepšujeme svou výkonnost, jsme odolnější proti stresu, naopak když necvičíme, můžeme trpět častěji depresí a můžeme pocítit i zhoršení zdravotního stavu. Pohyb je pro člověka přirozený, celý den sedět a jíst nezdravá jídla je nepřirozené a sedavý styl života patří také mezi časté příčiny bolestí v zádech. Posilování dokáže tento problém řešit zpevněním rizikových oblastí spodních zad a břicha, které je vhodné držet v rovnováze.

Břicho bez tuku - cíl i motivace

Kdo chce mít břicho bez tuku, musí pro to také něco udělat. Břicho je důležité nejen z estetického hlediska. Dává také oporu zádům a udržuje sílu středu těla. Právě stav břicha může být pro někoho demotivující. Tuk zde uložený se totiž odbourává až jako poslední. Je proto velkou chybou se předčasně vzdávat, protože si někdo může myslet, že cvičení není účinné. Přitom na jiných částech těla, při pravidelném cvičení a zařazení dalších pohybových aktivit, jsou již pozitivní změny znatelné. Jde totiž o získávání svalové hmoty, která nám pomáhá spalovat přebytečné kalorie.

Samozřejmostí musí být vyšší energeticky výdej než příjem. Pokud cvičící skutečně vydrží u posilování, upraví stravu a zařadí další pohyb, jako chůzi, běh, plavání či jiný sport, začne být jeho oblast břicha pro něj motivační. Sériemi zkracovaček a dalších cviků na břicho, při pravidelném tréninku a stravě zaměřených na redukci hmotnosti, nejprve ucítíme hmatem, jak se nám začíná snižovat vrstva tuku, dokonce na to existuje měřidlo zvané kaliper, a jestliže v úsilí pokračujeme, opravdu uvidíme své břišní svaly. Mnozí je přes své tukové zásoby nikdy neviděli a tak je jistě takový pohled bude motivovat do další práce.

Sportovní postava dokáže povzbudit

Když vidíme změny své vlastní postavy, je to ta nejlepší motivace, která nás žene vpřed. Už vidíme rýsující se břišní svaly a postupně ustupující tuk z břicha a pasu. Když cvičíme paže, cítíme práci bicepsů a jejich napumpování. Ramena vytváří společně se štíhlým pasem siluetu sportovní postavy. Důležité jsou dolní končetiny a nelze opomínat oblast středu těla. Při cvicích jako mrtvý tah či dřepy můžeme zvedat velké váhy, ale oba cviky mají poměrně zásadní vliv na rozvoj celé postavy. Základní cviky, mezi které patří třeba právě i dřep a mrtvý tah, jsou pro budování postavy ty nejlepší.

Nepřestávejte věřit sami sobě. Je to důležité nejen pro sport, ale i pro vaší budoucnost. Buďte aktivní, když se vám nebude dařit, zkuste zjistit proč a svou aktivitou problém vyřešte. Ačkoliv se to nezdá, v každém člověku se nachází velká síla. Probuďte tu svou a začněte měnit svůj život k lepšímu. Nakonec se i z vás může stát příklad, který bude motivační i pro další lidi.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Jak dlouho cvičit

» Atletická postava - s fitness ji dosáhnete

» Jak si udržet formu i na podzim a v zimě

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2023 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt