Fitvit.cz » Strava » Může škodit více proteinů ve stravě?

Může škodit více proteinů ve stravě?

Pokud se snažíme budovat novou svalovou hmotu, většinou přidáme do stravy více proteinů. Do určitého množství nám proteiny potíže dělat nebudou, ale jakmile začneme konzumovat proteiny podle závodníků v kulturistice (uvádí se až 4 g na kg hmotnosti), asi nám z takové stravy nebude moc dobře, zejména co se týká trávení a pohody, abychom nebyli neustále přejedení, nehledě na to, že šance vybudování stejné hmoty je prakticky nemožné, pokud dodržujeme pravidla bez zakázaných a zdraví ohrožujících podpůrných přípravků.

Pro normální fitness postavu toho překvapivě moc nepotřebujeme. Ukazuje se, že množství živin pro rozvoj naší postavy je individuální a tak každý bude muset jíst odlišné množství proteinů, aby se mu podařilo vybudovat přiměřeně osvalenou postavu, která je ale také dosažitelná s ohledem na naší genetickou vybavenost. Člověk, který má předpoklady pro nárůst svalové hmoty, má pěknou postavu prakticky bez nějakého velkého přičinění. Naopak pokud k tomu nemáme předpoklady, pak nám nepomůže ani masivní příjem proteinů. Je potřeba se s tím smířit a pracovat s tím, co je v našich silách.

Většina lidí bude schopna přijímat množství proteinů odpovídají 1 – 1,5 g na kg hmotnosti. Někomu se může osvědčit až dávka 2 g na kg hmotnosti. Více proteinů ale může znamenat potíže, zejména pokud je přijímáme ve zvýšeném množství dlouhodobě. Naopak se ukazuje, že na rozvoj svalů nebo i jejich udržení, má vliv kvalita proteinů. To znamená, že si pak můžeme dovolit jíst méně a přitom dosáhnout odpovídajících výsledků.

Největší nápor se zvýšeným příjmem stravy tak je zejména na naší trávicí soustavu, která má své limity a není dobré ji dlouhodobě přetěžovat. Při nadbytku stravy se navíc můžeme cítit unavení, což určitě není naším plánem ve svém aktivním životním stylu. Co se týká o často zmiňovaném poškození ledvin, tak nebyl tento problém ani potvrzen, ale ani vyvrácen, takže se rozhodně vyplatí nějaký rozumný kompromis, kterým nebudeme zbytečně přetěžovat náš organismus.

Dobré je také sledovat, kde se různé články objevují. Zatímco varovné se objevují zejména na stránkách s lékařskou tématikou, ti co problém popírají nebo zlehčují, většinou prodávají nějaké produkty. My ale chceme přece především pěknou postavu a cítit se dobře ve svém těle a to znamená i to, abychom nepociťovali žádné nepříjemné pocity jak při pohybu, ale také abychom neměli žádné zažívací potíže. K tomu nám pomůže jak přiměřený trénink, tak i odpovídající strava obsahující potřebné živiny v rozumném objemu.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Kolik stojí jídlo pro fitness postavu

» S věkem roste hmotnost je výmluva

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt