Fitvit.cz » Cvičení » Objemovka - jak dopadla

Objemovka - jak dopadla

Jak dopadla moje objemovka přes Vánoce. Musím říci, že jsem celkem spokojen s výsledkem. Nebylo to ale zadarmo. Především objemovku už jsem držel asi od poloviny listopadu a na konci týdne, kdy byly Vánoce, jsem ji ukončil. Bylo načase, protože už jsem cítil rameno, loket a taky mě bolí palec u ruky, kdy jsem si špatně podal jednoruční činku. Prostě jsem jel na doraz. Na druhou stranu jsem velmi překvapen, že drží záda. Na tom se významně podílel opasek. U mě to fakt funguje. Takže nyní bude ozdravná přestávka a potom budu pokračovat. Teď ale k výsledkům.

Zajímalo mě především, kolik naberu váhy a z toho pak tuků a taky svalů. Cvičil jsem 4 x týdně a k tomu 2 x aerobní trénink ráno na lačno. Jak jsem docílil zvýšeného zatížení, které dávalo impuls k růstu svalů? Přidával jsem počet opakování, počet sérií a nakonec i nějakou váhu navíc. V každém tréninku jsem přidal nějakou práci navíc.

Ve stravě jsem až do Vánoc jedl normální stravu běžnou pro fitness. Výjimkou byl poslední týden, kdy jsem ve zvýšeném množství jedl cukroví, ale přeci jen s mírou. Nebylo to takové nekontrolované žraní. A pak bylo i nějaké to sváteční jídlo, ale opět nic přehnaného. Na druhou stranu jsem nestrádal a dal si prakticky všechno, na co jsem měl chuť.

Počítal jsem především množství proteinů a držel jsem se na 2 g proteinů na kg hmotnosti. U sacharidů a tuků mně to bylo celkem jedno. Jen abych splnil množství kalorií pro růst, tzn. vyšší příjem energie než výdej. Úplně jsem ale nerezignoval na zdravou stravu, takže v jídelníčku zůstaly i kvalitní zdroje bílkovin, ovoce a zelenina. Nadále jsem spoléhal na přísun syrovátkového proteinu, zejména po tréninku a také na BCAA před tréninkem.

Využíval jsem také spalovače, které pomáhaly brzdit nabírání tuků, a které navíc působí i dobře na výkon v tréninku. A protože jsem chtěl vždy splnit příjem proteinů, což vzhledem k množství prázdných kalorií byl někdy problém, použil jsem i několik proteinových tyčinek. Jedna mě zaujala svým složením. Byla to tyčinka od firmy Prom-in Pure Bar, která má opravdu unikátní složení. Je vhodná jak na nárůst svalů, ale i k hubnutí a obsahuje top suroviny.

Přibral jsem za asi 2 měsíce 4 kg váhy a z toho bylo přibližně 1,3 kg tuků, zbytek byla voda a svaly. To beru jako dobrý výsledek vzhledem k jídlu, které jsem jedl a výbornou výchozí pozici do nového roku. Potvrdilo se mně, že když se cvičí pro růst svalů, jde zpomalit nárůst tuku při vysokém příjmu energie přes Vánoce a ještě nabrat aktivní svalovou hmotu. Další tuk ale nabírat nechci, takže už jsem přešel víceméně na fitness stravu s výjimkou cheat day a cheat meal.

Také se ale potvrdilo, že cukroví je opravdu velmi kalorické a když se 14 dní nic nedělá, jde přibrat docela dost tuku navíc. Když se k tomu přidá i bramborový salát, smažená jídla, chlebíčky a nějaký alkohol, pak se dá nabrat docela dost. A pokud se potom nadbytečných kilogramů nezbavíme, může jít o začátek problému. Z toho důvodu je lepší buď se nezdravým potravinám úplně vyhnout, nebo přitom posilovat nebo jinak sportovat a nebo nezbývá nic jiného, než ty kila po novém roce spálit. Nejhorší je pochopitelně případ, kdy váhu nabereme a nic s tím potom neděláme. Zajímavé určitě je, že kdyby byla objemovka bez kalorických jídel přes Vánoce, pak by byl nárůst hmotnosti jen něco přes 2 kg, ale skoro všechno by byly svaly a voda a jen minimum tuku.

V dalším období chci vyzkoušet jednu novou strategii na růst svalové hmoty, pokud možno čisté a zlepšit se zase o něco v novém roce a dosáhnout lepší formu, jak v roce minulém. Myslím, že to samé chcete také, takže přeji lepší výsledky v novém roce a hlavně zdraví, protože bez něj se cvičit nedá.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Jak těžkou činku používat pro růst svalů

» Co je objemovka a jak v ní cvičit

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt