Fitvit.cz » Fitness tipy » Pěkná postava napořád

Pěkná postava napořád

Kdo by nechtěl mít pěknou postavu. Většina lidí opravdu chce zredukovat nadbytečné kilogramy. Jsou skutečně nebezpečné pro náš rozvoj. Ať si to chceme připustit nebo to ignorujeme, nadváha nám jednoznačně škodí. Přitom spalovat tuk a dosažení pěkné postavy nemusí být vůbec obtížné. Postačí nám k tomu úprava stravy a pravidelný pohyb.

Asi nejnebezpečnější pro zablokování spalování tuků je neustále rozkolísaná hladina cukru v krvi. To nastává v případě, kdy si dopřáváme příliš mnoho jednoduchých sacharidů. Je to jedna z nejdůležitějších věcí, které musíme dostat pod kontrolu. Pomohou nám k tomu zejména nahrazení veškerých slazených nápojů za obyčejnou vodu a nahrazení sladkých potravin za celozrnné a komplexní varianty sacharidů a pokud máme chuť na sladké, pak využijeme několik porcí ovoce.

Nesmíme zapomínat, že pokud chceme spalovat tuky, měli bychom být v mírném kalorickém deficitu. To je ideální stav, kdy je tělo schopné spalovat tuk. Tato doba ale není neomezená, protože tělo se velmi rychle přizpůsobuje a tak si na nedostatek energie zvykne tím, že zpomalí metabolismus a začne se tak chránit proti ubývání váhy. Z toho důvodu postupujeme pomaleji, ale zároveň půjde o dlouhodobou a pravidelnou činnost, která nás dovede k cíli.

Pro udržení rychlosti metabolismu jsou důležité dvě zásadní věci. První je udržet co možná nejvíce aktivní svalové hmoty na těle a pak je také potřeba tělo oklamat, kdy občasným mírným navýšením kalorického příjmu tělu dáme signál, že doba omezení už skončila a tělo potom ukončí režim šetření a zrychlí opět metabolismus. V tom okamžiku se nám opět otvírá omezené časové období, kdy můžeme poměrně jednoduše spalovat tuk.

Pro spalování tuků je potřeba i nějaká pohybová aktivita. Mnozí namítnou, že je možné hubnout i bez pohybu. To jistě jde, ale za prvé výsledek není tak dobrý, jako při využití pohybu a navíc pohyb dokáže transformovat postavu zcela odlišně, třeba i díky budování svalové hmoty, která nám dodá potřebné tvary, o které nám často jde. Pohybová aktivita je pro člověka nutnost. Jsme tak nastavení. Není přirozené, že pořád sedíme a nic neděláme. Jsme nastaveni na fyzickou činnost, ať se to někomu líbí nebo ne. Kdo má fyzickou práci může ji ke spalování tuků využít. Kdo má sedavé zaměstnání, měl by zařadit minimálně dostatek chůze. Ideální kombinace, kdy dochází k co největší ochraně svalů a přitom i k nejvyššímu spalování tuků, je posilování v kombinaci s nějakou aerobní aktivitou. Je to vyzkoušeno a na většinu lidí to funguje.

Nesmíme zapomínat na doplnění proteinů do stravy, pokud to už neděláme. Pro ochranu stávající svalové hmoty bychom měli přijmout alespoň 1,4 g proteinů na kg hmotnosti. Podle reakcí těla lze tuto dávku zvýšit na 2 g na kg hmotnosti. V případě výrazné redukce cukrů bychom měli sledovat i případný úbytek svalů a případně navýšit množství proteinů tak, abychom svalovou hmotu chránili a primárně odbourávali z větší části pouze tuk. Nějaká svalová hmota sice bude také ztracena, ale nesmí dojít k příliš velké ztrátě svalů, abychom si nezpomalili metabolismus a zároveň bychom bez svalů vypadali hůře. Na postavě je totiž hodně vidět, když jsme zhubli jen pomocí stravy, nebo kombinací stravy a pohybu, kdy dáváme důraz na spalování tuků a zachování svalů a zpevnění postavy.

Asi nejvíce opomíjené je při hubnutí přirozená produkce hormonů v těle. Již jsme si řekli, že omezením sladkého stabilizujeme hladinu krevního cukru a tak minimalizujeme vyplavování většího množství inzulínu, který blokuje spalování tuků. Navíc díky tomu můžeme podpořit i přirozenou produkci růstového hormonu, který pomáhá nejen se spalováním tuků , ale také s růstem svalové hmoty a s regenerací. Z toho důvodu zejména před cvičením a před spánkem nekonzumujeme velké množství sacharidů.

Pro udržení pěkné postavy toho tedy opravdu není potřeba dělat mnoho. Má to ale jeden háček. Není možné se vrátit k životnímu stylu, který nás k nadváze dovedl. Také ale není nutné se vyhýbat běžné stravě, kterou si chceme dopřát například s rodinou nebo přáteli. Klidně si můžeme dopřát zmrzlinu, zákusek, dort na oslavě nebo si užít sváteční dny během roku. Jen je nutné určit si den, kdy takovou stravu chci jíst a další dny pak dodržovat jídelníček, díky kterému si udržíme postavu bez přebytečného tuku.

Pokud totiž máme dostatek pohybu a udržujeme zrychlený metabolismus díky své postavě, na které je více svalové hmoty, nemusíme se bát za určité období jíst v jednom dni jídla (například jednou za týden), po kterých za normálních podmínek obvykle přibíráme tuky. Jen je potřeba vyzkoušet, kolik si takové stravy můžeme dovolit, aniž bychom něco nabrali. Každý má totiž jinou rychlost metabolismu a každý si může dovolit odlišné množství jídla navíc. Jestliže ale známe reakce svého těla, pak není žádný problém dopřát si prakticky cokoliv v určitý den a v omezeném množství a přitom udržet svou postavu štíhlou, bez tuku a s pěknými tvary.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejčastější chyba před tréninkem

» Kalorie z tuků, sacharidů a bílkovin

» Svaly jsou důležitější než spalovat tuk

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt