Fitvit.cz » Cviky » Zvedání nohou ve visu

Zvedání nohou ve visu

Trénink břicha musí být komplexní a cviky je potřeba zacílit jak na vrchní, tak i spodní část přímého břišního svalu. Zvedání nohou ve visu je jeden z nejpoužívanějších a také účinných cviků v tréninku břicha, který je zaměřený na rozvoj především jeho spodní části.

Cvik je také poměrně náročný na provedení a zvláště začátečníci nedokážou zvedat nohy tak, aby procvičovali požadované svaly. Pro začátek je vhodné zvedat pouze kolena pro ulehčení pohybu.

Přednožování využijí sportovci při pohybech jako vysoké kopy nebo překonávání překážek. Ze sportů jsou to pak zvláště fotbal, karate, bojové sporty, běh, zvláště pak běh přes překážky, aerobik, atletika nebo gymnastika.

Ve skutečnosti však z rozvoje břišních svalů profitují úplně všichni. Kromě toho, že dobře viditelné břišní svaly vypadají dobře, mají také spolu se svaly spodních zad funkci stabilizační a tvoří důležitou součást středu těla, který pak zajišťuje správné držení těla.

Provedení

Pro účinné provedení zvedání nohou ve visu je nutná kontrakce břišních svalů. Zavěste se na hrazdu , tělo nechte zcela přirozeně viset. Nohy by se neměly dotýkat země v nataženém stavu. Paže jsou propnuty.

Pro ty z vás, kteří mají slabší úchop, použijte trhačky čili pásky, nebo speciální návleky, které vám zabezpečí výdrž na hrazdě a zároveň nebudete muset vyvíjet úsilí s udržením na hrazdě před dokončením série. Budete se tak moci plně soustředit na práci břišních svalů.

Nyní začněte pomalu zvedat nohy s vědomým zapojením břišních svalů, přičemž pohyb musí vycházet z kyčlí. Je nutné aktivovat primárně svaly břicha a potlačit práci ohýbačů kyčle. Není to však úplně možné, protože obě svalové partie vzájemně spolupracují. Zvedněte nohy jak jen to jde. Zároveň se snažte rotovat pánev a tím ohýbat spodní záda, aby byla provedena kontrakce břišních svalů. Pokud zvedáte nohy bez změny polohy pánve, budou se více zapojovat ohýbače kyčlí. Ve vrchní poloze zkuste 1 – 2 vteřiny vydržet a poté se pomalu vraťte do výchozí polohy.

Spodní část břicha trénujte jako jako první v tréninku. Občas lze tento postup změnit kvůli odlišení, ale zvláště zvedání nohou ve visu je náročný cvik a po procvičení jiných partií už nebudete mít tolik síly na kvalitní procvičení spodní části břicha.

Přednožování je tak náročné, že většina z nás nebude potřebovat přídavnou zátěž. Navíc nikdo nechce mít silný pás, ale spíše dobře tvarovaný. Pro všechny, co to myslí se svalovým rozvojem svého břicha vážně, by mělo přednožování ve visu být jedním z hlavních cviků jejich tréninku.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Kliky - neprávem opomíjený cvik

» Leh sed

» Sklapovačky na procvičení břicha

» Zkracovačky

» Obrácené zkracovačky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt